Ga naar inhoud
  • 0

uitbreiden van de MCD navigatieradio


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Hallo,

ik heb in mijn bus van 1 jaar oud( :) wel een hele hoge passat he,)

een MCD navigatieradio, alleen ik zou ook wel eens naar m'n muziek willen luisteren, nu kan ik geen cd afspelen omdat m'n navigatie cd er altijd in zit.

een ipod met een universele adaptor is volgens mij bijvoorbeeld zo'n optie, zijn er nog meer, en kan ik deze ook zelf monteren?

De car hifi shop waarschuwde mij er voor op te passen dat omdat de electonica mogelijk geheel ontregeld zou kunnen worden als ik het zelf doe,

is dit zo? of is hij er alleen maar opuit om door hem zoiets te laten installeren.

En hoe ziet de sleutel eruit om de unit uit het dashboard te trekken, ik zie alleen 4 sleuven .

kan ik hem zelf maken?

 

gr Richard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hee....

 

Het ontregelen van de elektronica is volgens mij een grote fabel.... Ik heb zowel in mijn Passat een i-pod adapter (dension icelink aangesloten op een Becker Traffic Pro) als in mijn Transporter T5 (Blitzsafe vw/m-link1 v5 aangesloten op een RCD200 mp3) en beide heb ik zelf ingebouwd zonder noemenswaardige problemen. Waar je eventueel tegenaanloopt is dat bij moderne (CAN-Bus) radio's er geen geschakelde plus op de aansluitingen zit. Volgens mij heeft de MCD navigatieradio nog gewoon ISO aansluitingen. Mijn ervaring hierin is dat het het prettigst werkt als je gewoon de bediening op de Ipod houdt en dat de ipod geladen wordt tijdens het gebruik. Er zijn ook systemen waarbij je de ipod bedient met de headunit maar dan zit je vast aan afspeellijsten, iets wat ik niet prettig vindt werken. Er zijn genoeg universele houders (onder andere Brodit) voor elk type ipod te krijgen zodat je zonder breken en zagen/boren de ipod keurig kunt monteren. De Icelink is gewoon in Nederland te krijgen (http://www.icepod.nl), de Blitsafe heb ik uit de VS laten komen. Deze was stukken goedkoper en werkt prima. Voor een MCD heb je niet versie 5 nodig maar versie 3. Verkrijgbaar bij Enfig car Stereo (http://enfigcarstereo.com/shopsite_sc/store/html/). Aan invoerrechten betaal je ongeveer €30. In totaal was ik inclusief verzending, invoerechten en houder (Brodit 840651, verkrijgbaar bij PDAplus.nl (http://www.pdaplus.nl/catalog/advanced_ ... rds=840651) €130 kwijt. Heb je meer info nodig dan hoor ik dat wel.

 

Groeten, Epko

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn ervaring hierin is dat het het prettigst werkt als je gewoon de bediening op de Ipod houdt en dat de ipod geladen wordt tijdens het gebruik. Er zijn ook systemen waarbij je de ipod bedient met de headunit maar dan zit je vast aan afspeellijsten, iets wat ik niet prettig vindt werken.

Groeten, Epko

 

Hoe kom je daar nou bij? Ik gebruik al een aantal jaren mijn iPod in mijn auto, eerst icm een pioneer en nu met een Becker radio / navi. Ik maak ook geen afspeellijsten aan. Gooi het gewoon op mijn iPod en spelen maar. Ik kan wel browsen via de standaard (smart) playlists die op je ipod al staan en zoeken op album, uitvoerende, enz.,...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tsja, dat is dan persoonlijk denk ik. Mijn adapter die ik met mijn Becker gebruikte werkte in ieder geval wel met afspeellijsten. Mischien is dat inmiddels veranderd. Ik vind het in ieder geval niet prettig werken. Bij mijn Becker zat er namelijk een fikse vertraging tussen het bedienen van de radio en de uitvoering op de ipod. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen. Of aan de Becker. Of aan de adpater.... Wie weet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden