Ga naar inhoud
  • 0

kloppend geluid rechts achter


sigmo

Vraag

hoi

 

ik merk al een tijdje dat als ik over een bobbeltje of oneffenheid in de weg rij, rechts achter de wagen 'boinked' . het is een soort kloppend geluid en het klappert zelf een beetje.

 

ik heb de wagen achteraan opgekrikt en op het eerste zicht zie ik niks verkeerd. er is geen voelbare speling op het wiel.

 

iemand een idee wat dit kan zijn, of waar ik best zoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het gaat over een passat 3B 1.9 tdi 110pk.

 

en de handrem werkt nog goed, hoe kan ik dit eventueel controleren?

 

even bij vermelden dat dit pas is begonnen nadat ik een tijdje veel over een slechte zandweg moest rijden, met veel putten, misschien dat hier de oorzaak ligt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat een mogelijkheid is is dat een v-vormige veer van een remblok niet goed achter de remklauw zit, remblok gaat hierdoor klapperen. Ik heb me destijds helemaal gek gezocht naar de oorzaak.

 

Je kunt dit checken via de opening in de remklauw, de veren moeten achter de remklauw zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het lijkt erop dat er vanachter niets mis is; bij nadere (gehoor) inspectie lijkt het of het misschien aan de voorkant kan liggen. als ik over een putje oid rijdt dan hoor ik precies iets vanachter, maar het begint al te klapperen net nadat het voorste wiel erin heeft gereden :roll:

 

is dit mogelijk? dat het misschien een draagarm is?

 

en kan ik nog lang doorrijden? ik vertrek morgen op vakantie voor 3 weken ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden