Ga naar inhoud
  • 0

Geluid bij remmen


Rene

Vraag

Ik heb sinds enkele dagen een vaag geluid.

Het is alleen rechts achter (wiel?).

 

Ik denk dat het de remmen zelf zijn.

Als ik langzaam rij en stevig rem hoor je een heel laag geluid (soort lage toon)... Als ik licht de rem in druk hoor ik een zacht geluid, klinkt als metaal op metaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

metaal op metaal is foute boel

 

ff auto op de krik en het wiel eraf

 

Als je remblokjes 'op' zijn krijg je dit namelijk, als je doorrijd maak je ook nog eens je schijven kapot

 

Kan ook bv een steentje tussen zitten, maar je moet er zeker naar kijken

 

 

In het ergste geval kan je wiel blokkeren, en als je dat gebruikt heb je flinke problemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

René,

 

Bij metaal op metaal geluid ben je eigenlijk al te laat :cry: en dienen de schijven te worden afgedraaid (als dit nog toelaatbaar is)en anders vervangen. Ik zelf zou ze vervangen. Vraag,: gebruik je je handrem weleens :?: Als je die zelden of nooit gebruikt, kan het gebeuren dat de kabels vast gaan zitten. Als je dán een keer de handrem aantrekt en weer loslaat, komt de boel niet helemaal terug en gaan je remblokjes extra hard slijten en ben je gauw door je voering heen :( Tip,: Check vóór je je wiel eraf haalt even de speling op je wiellager.Indien je lager te veel speling heeft kun je bij het remmen vaak een verschil in geluid horen, doordat een schijfrem 'aangrijpt' als de velgrem van een fiets en dit ook invloed heeft op de wielspeling. Met een trommelrem merk je nauwelijks verschil in geluid, want die 'grijpt' van binnen naar buiten, en heeft geen invloed op de wielspeling. Je hebt het over verschillende geluiden dus,.... :)

 

SUC6, ik hoop voor je dat het meevalt,

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je veiligheid , en die van anderen, iets voor je betekend rij je zo min mogelijk

 

ijzer op ijzer geeft enorme risico's, het remt voor geen meter waardoor je scheef trekt bij een noodstop

 

En als je blokje erg weggesleten is dan wordt deze zo dun dat ie ergens klem komt te zitten (bv door achteruit rijden) Dan rij je dus CONSTANT ijzer op ijzer met als gevolg dat je de boel uiteindelijk vastslaat

 

Je heb nu nieuwe blokken nodig, en als je pech hebt nwe schijven.

Als je doorrijdt betaat de kans dat de boel nog meer kapot gaat met nog meer kosten

 

MAW : Denk na en pak ff een andere auto morgen.

 

Ik heb zelf door slecht onderhoud bij aflevering zoiets meegemaakt, op het eind zit de boel zo vast dat je niet voor of achterut kan. En dat wil je niet.

( ik had de mazzel dat het voor een werkplaats gebeurde waar mijn auto in orderhoud is, maar je wilt dat niet ni Utrecht hebben...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rij nu in de Peugot van mn vriendin :?

 

Auto is vandaag op de brug geweest.

Blokjes zijn zowat verdwenen en t is dus ijzer op ijzer.

Magazijn van de dealer was dicht dus maandag wordt 't gefixt.

 

Bij het verwijderen van het wiel kwamen we er ook nog achter dat die band zowat leeg was! Nooit gemerkt, erg vaag :?

Zat een schroef in :( Gelukkig kon de band gefixt worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat je nu moet uitzoeken is : WAAROM is het rechts achter misgegaan

 

Je moet nu zowiezo je blokjes vervangen, en het beste is om dit rechts EN links te doen

 

Verder betekend ijzer op ijzer dat je schijf ook beschadigt is. Deze kun je soms nog vlak maken (afdraaien) maar naders is het ook aan te raden om OOK deze te vervangen, en ook hier weer : beide = beter

 

Let er wel op dat je bij VW de remklauw / cilinder of hoe het heet moet terugduwen als je de blokken vervangt.

Dit kan dmv speciaal gereedschap, maar met lijmklem (= duwende beweging) + waterpomptang (= draaiende beweging) lukt het vaak ook wel.

 

En controleer gelijk of je rem misschien ligt aanloopt achter, daardoor kan het misgegaan zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden