Ga naar inhoud

Bumperkleven ergernis no.1


JurgenTDI

Aanbevolen berichten

Je MOET altijd afstand bewaren en de achterop-rijder is dan ook altijd aansprakelijk; daar is genoeg jurisprudentie over, dacht ik zo. MAAARRRR zonder reden op de snelweg op de rem trappen is vragen om moeilijkheden en ga je mi zeker niet vrijuit bij schade, ook al betreft het een hinderlijke bumperklever. Bovendien, als die ander je aantikt, bestaat de kans dat "JIJ" slipt/over de kop slaat en de ander rijdt gewoon door.....(vergelijk het met een pit maneuver)

 

Ook "ik" heb de pest aan die gasten op mijn bumperlip en als "je" je niet meer kunt beheersen, kan je met de "handremtest" niets verweten worden; immers "JIJ" hebt niet geremd cq HIJ is er toch bovenop gereden....................:mrgreen:

Echter, bij dit soort akkefietjes zijn getuigen ozo belangrijk mbt de schuldvraag en als ze jouw remlichten niet hebben zien oplichten, treft "jou" geen blaam....................... :wink:

 

Zoals gezegd heb ik dit foefje ergens gelezen ivm een evt latere schuldvraag mocht het toch uit de hand gelopen zijn.

Nee, mij is geen jurisprudentie hierover bekend, maar als er getuigen zijn, heb je mi niets te vrezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 63
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Ik heb 1 keer gehad dat er een peugeot 106 xsi of ralley{t was een sport typje}voor mij zat ter hoogte van Leek,deze man kwam ik opaf rijden met een doodsimpele golf 3 diesel grijskenteken.Deze reed goed 135/140 en ik kwam er met 160 opaan,nu liet ik gewoon het gas los en begon alleen een meter of 10 in te lopen en daarna weer uit te lopen.Deze man was zo dapper mij zij remlicht te tonen en daar schrok ik van er gerbeurde immers niks,nadat deze dappere strijder in zijn Peu alles voorbij was zat ik goed 20 meter achter hem,en ging vol op het gas{met een 1.9 zonder turbo}had even tijd nodig om in snelheid te stijgen en hij had dus tijd genoeg om ook naar rechts te veranderen,maar dat was deze mafklapper niet van plan?Hij liet gewoon dood leuk en gebarend zijn gas los.Ik ben dan een beetje het opgefokte type en dacht even heel simpel jij wel ik niet,resultaat ik had met een gang van goed 125/130 een peugeot voor op de bumper die ik erop hield tot we de 140 bereikten daarna was deze wel goed geschrokken en wou met mij op de vlucht strook.Dit heb ik maar gemeden en reed afslag Leek voorbij maar moest eraf bij Boerrakker.Dat ook gedaan en kreeg alle gebarn over me heen zelf de complete onhoofding,Toen de heer het moment zag weer snel de snelweg op te sturen was hij weg ik giga boos en opgefokt om de onthoofding die mij beloofd was er gelijk weer op bij Boerrakker maar eerst naar beneden en dan weer omhoog schoot niet op met mijn belasting spaarder.Dus nooit weer gezien.Maar zo kan het ook ik was compleet boos en goed kwaad.Ben het zat dat er etters zijn die remmen of gas eraf gooien.Laat ze naar hun eigen baan gaan.Als je niet eens fatsoenlijk door kunnen rijden kan je net zo goed een kinderwagen kopen..Das ook wel 1 van de weinige gekke dingen die ik beleef in het verkeer hoor.Rijd echt opzich wel netjes houd voldoende afstand maar je hebt van die buien ACDC over de speakers en dan rij ik persoonlijk best door..Houdt altijd wel rekenschap et mede weg gebruikers.Alleen deze heer was even een druppel van een klo*e dag op het werk en dan wil je naar huis en heb je dit..Was even teveel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of het systeem invoeren zoals in de USA "Stay in your lane" is daar een heel normale zaak. resultaat: een veel rustiger verkeersbeeld, ook door dat er veel minder van rijstrook wordt gewisseld is het net of het wat minder chaotisch verloopt.

Ja, dat is ook een erdelijk alternatief. Ik ben momenteel in Canada en heb er nu dus mee te maken.

Maar dan mogen ze wel die kleine rechter buitenspiegels van de Passats van 1997 tot 2004 vervangen voor een groter exemplaar met dode hoek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@brake test>> als je die wilt uitvoeren (ik heb ook wel eens die neiging :angel: ) dan moet je dat doen (heb ik ergens gelezen) dmv je handrem aan te trekken; remt niet zo abrupt als je gewone voetrem EN je remlichten branden dan niet. Altijd handig als het toch tot een "contact" mocht komen, want JIJ hebt immers NIET geremd en de ander is tegen je aangereden; getuigen zullen dat bevestigen. :wink:

 

Niet te hard aantrekken, anders sta je direct dwars.... :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm listige truuk LvR... interessant.

Is hier jurisprudentie over???

 

Als er jurisprudentie over zou zijn, zal die absoluut nadelig uitpakken voor diegene die zo'n truc uithaalt.

Het is een handeling die niet door "de noodzaak van het verkeer"gedaan word en je zult dan echt het haasje zijn doordat je zonder reden het overige verkeer in gevaar brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik slecht tegen kan is, dat ik, als ik keurig aan de maximum snelheid rijd of net daarboven en aan het inhalen ben (en trust me, ik ga weer naar rechts zodra het kan) er één of andere malloot achter met zit die kennelijk geen gezin heeft waar hij 's avonds ongeschonden aan tafel wil schuiven en me op loopt te duwen omdat het kennelijk harder moet gaan dan toegestaan. (ik heb sowieso altijd zoiets van "jij betaalt m'n snelheidsovertreding niet als ik geflitst word", dus take it lekker easy)

 

Dan tik ik dus even het koppelingspedaal aan om de cruisecontrol uit te schakelen en langzamer te gaan rijden dan toegestaan. Vervolgens alvast wél het pinkertje naar rechts laten knipperen, maar eerst tot 10 tellen alvorens ik daadwerkelijk naar de rechterbaan ga. (de afstand is dan inmiddels meestal echt belachelijk kort)

 

het liefst zou ik achterop nog dit opklapbordje hebben:

 

[align=center]94.jpg[/align]

 

ik snap al die stresskippen onderweg niet, je schiet er uiteindelijk qua tijd niets mee op, het is nog slecht voor je bloeddruk ook....

 

en met de lichten knipperen of het internationale symbool van vriendschap gebruiken doe ik ook nooit, de laatste keer stapte er een boom van een vent uit die even verhaal kwam halen. Erg ongemakelijk en ik heb dan ook besloten om het allemaal lekker te laten gaan, héérlijk stressvrij onderweg, ik kan het iedereen aanraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk erger ik me meer aan vrachtwagens die volgens het principe "ik ben lekker groter dan jij" inhalen, en zonder blikken of blozen hun "truukje" naar de linkerbaan smijten.... Van mij mag de regering een algeheel inhaalverbod instellen voor vrachtwagens en auto's met aanhangers (al heb ik liever dat ze vrachtwagens alleen 's nachts op de snelweg toe laten). Nederlanders kunnen gewoon niet autorijden, al denken ze de beste chauffeurs van Europa te zijn. Het valt me op als ik in Duitsland rijdt dat de Duitsers altijd zeer hoffelijk zijn en anticiperend rijden (er wordt rekening gehouden met verkeersdeelnemers die 200+ rijden).

 

Epko

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk erger ik me meer aan vrachtwagens die volgens het principe "ik ben lekker groter dan jij" inhalen, en zonder blikken of blozen hun "truukje" naar de linkerbaan smijten....

 

Epko

 

Wat moet een vrachtwagen anders wachten tot hij ruimte krijgt.Heb wat meer respect voor de chauffeur die met zijn rijtijden en alles zit.Jij als auto rijder zouden aan de ket moeten gooien iedereen denkt maar te kunnen doen wat hij of zij wil{praat mij hier nier schoon van heb ook geen schoon geweten in het verkeer}Maar je weet dat er vrachtwagens zijn geef ze de ruimte.Er is altijd gezeik over de vracht wagen,let op wat ze wel of niet mogen zie dat eens in.Dan is er al giga streng voor de chauffeur,heb vaak telefoon van een vriend staat vlak voor groningen stil omdat hij zoveel rust moet En hij isNog maar een half uur van huis .Nee de hele benden aan de kant van de weg lampen uit gordijnen dicht en slapen kom eem..heb wat meer respect en het wordt een stuk dragelijker..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk erger ik me meer aan vrachtwagens die volgens het principe "ik ben lekker groter dan jij" inhalen, en zonder blikken of blozen hun "truukje" naar de linkerbaan smijten....

 

Epko

 

Wat moet een vrachtwagen anders wachten tot hij ruimte krijgt.Heb wat meer respect voor de chauffeur die met zijn rijtijden en alles zit.Jij als auto rijder zouden aan de ket moeten gooien iedereen denkt maar te kunnen doen wat hij of zij wil{praat mij hier nier schoon van heb ook geen schoon geweten in het verkeer}Maar je weet dat er vrachtwagens zijn geef ze de ruimte.Er is altijd gezeik over de vracht wagen,let op wat ze wel of niet mogen zie dat eens in.Dan is er al giga streng voor de chauffeur,heb vaak telefoon van een vriend staat vlak voor groningen stil omdat hij zoveel rust moet En hij isNog maar een half uur van huis .Nee de hele benden aan de kant van de weg lampen uit gordijnen dicht en slapen kom eem..heb wat meer respect en het wordt een stuk dragelijker..

 

In principe beb je wel gelijk maar er zijn nog meer mensen die voor hun beroep op de weg zitten.

En bovendien zie je ook nog eens vrij veel vrachtwagens in halen tijdens een inhaalverbod.

Dan is het lastig om te anticiperen als de vrachtwagen chaufeur naar links komt om pas tijdens het draaien aan zijn stuur richting aan te geven.

En de chaufeur's in de personenwagens/busjes die er dan gedwongen achter zitten verliezen procetueel veel meer snelheid/tijd als dat die ene vrachtwagen er ooit mee zal winnen.

Respect is iets wat verdient moet worden, niet iets wat je aan de hand van je beroeps keuze krijgt, en moet dan ook van 2 kanten komen.

 

P.s. zelf doe ik bij een bumperklever wel eens of ik dronken ben, en als ze het echt bont maken en het kan en ik rij links op de snelweg dan ga ik over de witte streep rijden dat geef vaak een hagel aan kleine steentjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

martijn v,

 

 

 

 

Ik ben het ook hier net mee eens als automobilist kun je makkelijker even remmen en dan weer op gang komen dan een vrachtwagen met 50 ton achterin.En dat ze gewoon stuur omgooien is puur als ze vroegtijdig het pinkerlicht aan doen is er wel weer een lul die even gas bij geeft want die is dan weer te misselijk zijn rem te laten werken..En als chaufeur zijnde is het lijkt mij ook errug iritant je op de cruise rijdet en je loopt steeds in op je voorganger..ik heb ook een hekel om in convoi te rijden dat is alleen maar makkelijk als je voorin rijd..Maar hoor het wel allemaal van yuppies in een maatpak een te dikke auto onder de kont {toevallig een Passat}en maar een beetje via bleutooth bellen en BRUNCHEN gebruiken in plaats van durfen roepen dat je een plak brood vreet..Bedoel er niks mee maar daar erger ik me vaker aan dan een chaufeur die toevallig op inhaal verbod toch inhaalt woooh crime...anderman zijn dochter neu*en mag ook niet. houd iedereen zich daar aan???Ik niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben over het algemeen een redelijk rustige rijder, zeker als ik mijn vrouw en kinderen in de auto heb.

 

Ik rij meestal 105 op de teller op de snelweg. En op bijvoorbeeld de ring a'dam haal je dan redelijk wat auto's in met die snelheid.

 

Maar ook op een 120km/h weg rij ik 105 op de teller, dus ik rij eigenlijk altijd rechts. Kom ik een vrachtwagen of auto met aanhanger/caravan tegen, dan geef ik gas dat ik in kan halen met 120-125.

 

Op die manier hinder ik niemand.

 

Dat je af en toe een mafkees tegenkomt die vind dat ik harder moet rijden... Die kan van mij jeuk krijgen op een plek waar ie net niet bij kan.

 

En op de rem trappen doe ik niet, gas los wil nog wel eens voorkomen als het een die-hard is.

 

En harder rijden omdat er iemand op mijn bumper zit te drukken heeft geen effect, mijn cruise control is daar niet gevoelig voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben over het algemeen een redelijk rustige rijder, zeker als ik mijn vrouw en kinderen in de auto heb.

 

Ik rij meestal 105 op de teller op de snelweg. En op bijvoorbeeld de ring a'dam haal je dan redelijk wat auto's in met die snelheid.

 

Maar ook op een 120km/h weg rij ik 105 op de teller, dus ik rij eigenlijk altijd rechts. Kom ik een vrachtwagen of auto met aanhanger/caravan tegen, dan geef ik gas dat ik in kan halen met 120-125.

 

Op die manier hinder ik niemand.

 

.

 

Een prettige rijder dus..

 

Niks is zo irritant als ingehaald worden, of iemand voor je hebben die met 1km verschil inhaald.

Ook ik laat hem iets harder lopen als ik inhaal en ga aansluitend weer naar rechts om niemand te hinderen

Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste manier lijkt mij om je niet te ergeren aan anderen is door zelf gewoon niet te ergeren en rustig een beetje door rijden.nu moet ik roepen dat we hier op een doorgaande dag vrij rustige wegen hebben heel anders als in het westen dan zal het idd mischien wel erg snel hinderlik worden als het je continu gebeurd..gebeurd hier niet zo veel dacht ik zo.Gas los of remmen werkt bij mij eerlkijk aferechts en druk dan liever door..Kan er slecht tegen ben een rustige rijder,ivm bekeuringen zijn mij te duur..maar rij wel door allemaal.hier in de polder is het zo iritant dat de meeste mensen bang zijn voor de nieuwe fiets stroken links en rechts van e rijbaan.dus rijden 60 over een land weg in het midden daar erger ik me het aller meest aan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een auto makkelijker remt en op gang komt klop ja, maar er van uit gaand dat alle vrachtwagens even hard mogen winnen ze er niet zo veel mee.

Immers moeten ze maar een paar km/h remmen optrekken.

Zoeën inhaal acktie kan wel meer als 10 min duren als je dan van 120 naar 90 moet verlies je 25% van je snelheid.

Als de vrachtwagen 2km/h wint bij 90km/h wint hij iets van 2,2%, dus om zelf terrug te winnen wat hij/zij wegpakt bij een andere weggebruiker moet die snelheid meer als 1,5 uur worden aangehouden.

En er word maar zelden een automobilist op gehouden door die maneuveres.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat maar,schop maar tegen de chaufeurs aan.Ze zouden het werk er een keer bij neer leggen moeten dan waren ze van dit geze*k af..doe niet zo moeilijk man,Wat loop je eigenlijk te zeuren man met je 193 pk..ZONDER TRANSPORT STAAT ALLES STIL Heb je wel eens in een vracht auto gereden ????????Oordeel dan maar eens weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een prettige rijder dus..

 

Danku!

 

Ik probeer zo min mogelijk anderen te hinderen. Ik weet dat ik op verschillende wegen minder hard rijd dan ik zou mogen.

 

Alleen dat versnellen van 105 naar 125 ging met mijn vorige auto iets sneller... Ik mis die 50pk die de passat extra had wel hoor...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk om je bloeddruk blauwwiekel.... Ik heb niets tegen chauffeurs en ik begrijp best dat het frustrerend is om in een collone te moeten rijden, terwijl je net dat tandje harder wil. In dit topic worden ergernissen aan de kaak gesteld en mijn grootste ergernis is nou eenmaal de inhalende vrachtwagen. Dit heeft niets te maken met de pik hebben op een bepaalde groep hardwerkende mensen. Het inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits is niet voor niets ingesteld maar ik maak dagelijks mee dat horden chauffeurs dit inhaalverbod negeren. Logisch dat je dan als beroepsgroep een slechte naam krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk om je bloeddruk blauwwiekel.... Ik heb niets tegen chauffeurs en ik begrijp best dat het frustrerend is om in een collone te moeten rijden, terwijl je net dat tandje harder wil. In dit topic worden ergernissen aan de kaak gesteld en mijn grootste ergernis is nou eenmaal de inhalende vrachtwagen. Dit heeft niets te maken met de pik hebben op een bepaalde groep hardwerkende mensen. Het inhaalverbod voor vrachtwagens gedurende de spits is niet voor niets ingesteld maar ik maak dagelijks mee dat horden chauffeurs dit inhaalverbod negeren. Logisch dat je dan als beroepsgroep een slechte naam krijgt.

 

Hier ben ik het hier gewoon mee eens.

En bergijp gewoon niet dat chaufeurs dus niet specifiek jij blauwwiekel dan zeggen ik geef geen richting aan want ze laten me er toch niet tussen.

Dat is geen respect tonen maar het wel verwachten.

En ja ik het een korte periode (mee)gereden op de vrachtwagen.

Maar heb ook een lange periode beroepmatig met een personerwagen/bus ca 5uur per dag op de weg gezeten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat verwacht je dan de overheid wil overal inhaal verboden das het makkelijkst.......Maar ze moeten op tijd rijden ladingen, lossen, en aan de uren denken,dat is toch niet altijd mogelijk..mijn ergenis is dat mensen zich daar altijd over uiten laat ze een dag de stropdas in de hoek gooien en stap eens in een vracht wagen..dan denk je er zeker anders over..want chauffeurs hebben hekel aan auto's..En zo heb je een wisselwerking die nooit veranderd,en met dit regering stelsel moeten we zuinig rijden ook een vracht auto en die neemt meer in de minuut dat de motor 80/90 loopt dan die van jou..ook daar word op gekeken..Ik ben trouwens geen chauffeur maar kom wel voor de heren op...

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben in ons dagelijks werk allemaal onze verplichtingen. Ik zeg ook niet dat werken als vrachtwagenchauffeur licht is. Argumenten als: "zonder transport staat alles stil" vind ik een beetje kort door de bocht. Zo ken ik er nog wel een paar. "Zonder boeren heb je geen brood op de plank" en ga zo maar door (ik ben geen boer, maar ik heb respect voor het werk dat ze moeten verzetten als je weet aan hoeveel regels zij moeten voldoen). Elke beroepsgroep heeft zijn voors en zijn tegens. Ook ik heb me in mijn dagelijks werk aan afspraken te houden. Soms is dat moeilijk, hoe vroeg je ook vertrekt. Het is nou eenmaal stervens druk op de Nederlandse wegen. We merken dat ook op het platteland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg ook niet dat dat de chaufeur het makkelijk hebben, maar enkel dat ze niet de enige zijn die op de weg zitten.

En ze zijn ook niet de enige die de ecomomie aan de gang houden maar de gene die ik ken lijken dat wel te denken.

Persoonlijk ben ik er wel voor om tijdens de spits een inhaalverbod te handhaven, simpel omdat ik toen ik veel op de weg zat zag dat dat in het voordeel van allen leek te zijn.

En ja apparte rijstoken voor vrachtwagens zoals op de a16 bij Rotterdam zie ik ook liever en zo zijn er nog tal van oplossingen te bedenken maar daar moet dan wel (bijna )iedereen van kunnen profiteren.

 

eddit ik zie net dat Sportline net voor mij een soort gelijke post heeft gedaan maar het net iets netter heeft vertaald.

Link naar reactie
Delen op andere sites

alle vracht per trein of binnenvaartschip; anders tussen 6 en 9 en 16 en 19 geen vrachtwagens op de snelweg. 75% gaat dwars door Nederland richting Duitsland of Belgenland, en is niet bestemd voor ons. Wel de lasten, nauwelijks de lusten want zijn allemaal van die stinkende oostblokpauperwagens en nederlandse truckers verdienen er geen ruk aan. Wedden dat de files opgelost zijn? Geen suffe meldingen meer van : "op de A1 15km file in verband met een vrachtauto met pech"

 

"ja, maar dan is jouw albert heijn niet bevoorraad!"

 

Doe maar tussen 10 en 3 dan ipv perse om 8 uur...

 

sorry, maar heb een schurfthekel aan trucks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden