stone Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 kan iemand mij vertellen, wat de symptonen zijn van een slecht functionerende lucht massflow meting van een tdi en hoe lang de levensduur van die dingen ongeveer is bvd grtz Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 levensduur : 20000 - 500000, valt niets van te zeggen symtomen : vermogen missen, lage top . kun je nameten met laptop/vagcom of bij de dealer (afkorting is lmm trouwens) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 B5TDI Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 Bij een slecht functionerende LMM trekt de auto als je gas geeft eerst wel goed maar houdt daarna in. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marc Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 Bij de TDI-club is men bezig een lijst samen te stellen van bedrijven/personen die een VAGcom hebben en waar je terecht kunt als je die uit wilt laten lezen. Check http://www.tdiclub.nl/topic.asp?TOPIC_I ... =VAG%2DCOM Vrgr. Marc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 JurgenTDI Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 LMM stuk -> je auto trekt voor geen meter meer op.... tis net een slome 1.6 diesel. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Rene Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 Renkie jij zou de mijne met je laptop checken op de meeting toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 stone Geplaatst 8 juni, 2005 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 ok thnx dan zal ik daar eens achteraan gaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 8 juni, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 juni, 2005 ok thnx dan zal ik daar eens achteraan gaan tip 2 : als je een LMM hebt van ' bosch' kun je deze vaak vervangen voor een door Mercedes gebruikte versie van de fabrikant ' pierburg' Deze geven vaak net iets betere waardes af EN gaan minder snel kapot Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 6 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2005 Rijdt ie daardoor ook duurder in verbruik? Ik heb het idee dat die van mij inhoudt en hij heeft een verbruik van 1 op 16. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 6 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2005 Vanaf 2000 toeren heb je met een defecte LMM problemen bij lagere toeren zul je het bijna niet vernemen. Voor omgeving Twente en Achterhoek ben ik wel bereid met VAG-COM e.e.a. uit te lezen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Marc Geplaatst 6 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2005 Waarschijnlijk zul je inderdaad duurder rijden omdat je meer gas gaat geven om toch dezelfde snelheden te kunnen handhaven. Marc. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 6 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2005 Maar geeft de computer dat ook meteen aan bij uitlezing? Ik heb hem laatst namelijk aan de pc gehad bij een garage omdat de comfortmodule stuk was. Hij zei verder niks over de LMM. Misschien omdat ik er ook niet specifiek naar vroeg. Mijn Passat rijdt 1 op 16 en dan rij ik echt niet pittig. Ik weet dat ik erg zuinig kan rijden dus dit verbaasd me. En ik heb't gevoel dat ik vermogen mis. Vooral inhaal acties is heeeeeel gevaarlijk en moeilijk inschatting merk ik. Quanta costa dat uitlezen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 6 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 6 juli, 2005 Quanto costa dat uitlezen? Se vieni da me te la leggo senza pagare in eindhoven gratis Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 7 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2005 Nee, je ziet niet direct een foutmelding Je moet echt tijdens het rijden meten, vagcom geeft aan wat de gewenste waarde is en laat de gegeven waarde zien Wanneer de gegeven waarde onder de 800/850 zit dan kun je een nieuwe lmm scoren Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2005 Klopt idd dat je moet rijden, je moet namelijk een log maken vaan de Meetwaardeblokken tussen 2000 en 3000 toeren als je in de 3 bij 2000tpm vol het gas intrapt... Ik ga ervanuit dat iedereen het uitlezen (muv de dealers)gratis doet... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 7 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 juli, 2005 Dus wanneer kan ik langskomen? Zaterdagmiddag? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Renkie Geplaatst 11 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2005 bij wie? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 11 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2005 bij wie? Bij Vdub Hij bood aan voor Twente e.o. uitlezen enz. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 11 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2005 Wanneer komt het jou uit? Neem anders even contact op 06-20392745 Ik kan alleen morgen(dinsdag) niet dan zit ik in Amsterdam. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 11 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 11 juli, 2005 Wanneer komt het jou uit? Neem anders even contact op 06-20392745 Ik kan alleen morgen(dinsdag) niet dan zit ik in Amsterdam. Vanavond kan ik wel. De rest van de week kan ik niet. Zaterdag overdag kan ik wel. Is het niet teveel moeite dan voor jou? Ik hoop enigszins dat ik het mis heb en dat de LMM niet stuk is. Maar qua verbruik 1 op 16 en laatst accel.test gedaan 0-100 in 14 seconden ofzo. Schoot niet op. Maar ik kan't mis hebben. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Recto Geplaatst 17 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2005 Gister heeft Vdub m'n Passat aan Vag-Com gehangen. Effe wat test-ritjes gemaakt en volgens de waardes is er niets aan de hand met m'n LMM. Gelukkig. Vdub wees me er ook op dat ik eerder moest schakelen. Ik was gewend om te schakelen rond de 2800-3000 toeren. Ik moet lager in de toeren schakelen. Rond de 2000-2100 toeren en daar zou het verbruik omlaag mee moeten gaan. Effe testen en hopen dat hij gelijk heeft. Thanks Vdub voor je hulp en tijd. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 17 juli, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 17 juli, 2005 Geen dank.... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
stone
kan iemand mij vertellen, wat de symptonen zijn van een slecht functionerende lucht massflow meting van een tdi
en hoe lang de levensduur van die dingen ongeveer is
bvd
grtz
Link naar reactie
Delen op andere sites
21 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten