Ga naar inhoud
  • 0

Slecht ontvangst radio


Peter

Vraag

Hallo Techneuten,

 

Ik heb een prachtige radio in de auto, echter een vreselijk slecht :( ontvangst van de meeste zenders,...Yorin FM ontvang ik helemaal niet :x

Veronica valt geregelt weg. De antenne op het dak (achterop) lijkt mij wel goed, merk weet ik niet, maar er zit onder een soort krimpfolie een draadje om de antenne heen gedraaid en is afneembaar. Oja,de radio is een Pioneer MOSFET P2500RB Radio/CD 4x50W. Het geluid via CD is geweldig. Zal het euvel in de antenne kunnen zitten of de antennekabel :?: Met mijn "oude" Pioneer in mijn Audi had ik deze problemen nooit en had een heel goed ontvangst, maar dit is een hardnekkig probleem en kom er (nog)niet uit :?

 

Iemand een :idea:

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo..

 

met een gewoon radio (pioneer alpine ecc ecc) moet een sort versterken tussen de radio en de antenne zetten. ik weet de echt naam niet ,maar kan wel achter komen .

 

ik heb ook gedaan......

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb problemen gehad met de ontvangst. Mét en zónder de antenneversterker maakte iets uit maar niet zoveel als jij beschrijft. Ik denk daarom toch dat je het moet zoeken in de bekabeling en de antenne zelf.

 

De aansluiting achter je radio is uiteraard een belangrijke, vervolgens achterop bij de antenne.

 

Ter illustratie: ik heb de antenne van het dak afgehaald en in de bumper gelegd (ja ja, moet nog netjes gedaan worden) maar zelfs nu ontvang ik bijna altijd alles. Je radio moet dat dus zowiezo wel kunnen doen.

 

Wat je zou kunnen proberen is de radio uitnemen en vervolgens een andere antenne (of een eind installatiedraad) op de ingang zetten en dan zien of de ontvangst dan wel goed is. Dan weet je meteen dat het aan je antenne ligt, want die moet het ook zonder versterker veel beter doen dan een losse draad.

 

De dakantenne controleren is vervelender (vooral bij de sedan) want daar kun je alleen bij als je de hemelbekleding een flink eind demonteerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Tja, hemeltje loshalen,.. :( Ik ga het Zaterdag eerst maar proberen met een losse antenne of draad, en kijken hoe 'ie reageerd. Misschien is de antennekabel wel ergens beschadigd. Overstappen naar de hemel :?: kan altijd nog :lol:

 

Bedankt

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een sedan en de hemel half losgehaald: zonnerollo houders los, zijstukken los en dan beetje duwen en buigen om erbij te kunnen met 1 hand. Niet echt lekker werken en aangezien de hemelbekleding een soort karton met stof eroverheen is, heb je op een gegeven moment een 'kreuk' in het karton en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als het daar echt aan ligt en je de antenne moet vervangen, raad ik je het volgende aan:

 

- installeer een combi antenne (gsm/fm) want de ontvangst is dan echt goed, ook voor gsm (alleen van toepassing als je een 'oude' carkit hebt met een externe antenne natuurlijk, met die nieuwe troep (Nokia pop-port) helpt het niet)

 

- haal liever meer interieurdelen weg dan minder: minder gezwoeg en betere controle over je werk en dus beter resultaat mogelijk.

 

- maak meteen de hemelbekleding schoon (met zo'n schuimend textiel cleaner) want je schrikt van de zwarte randjes overal. Aangezien je toch alle handvatten en zo los hebt, is het makkelijk schoonmaken.

 

Ik hoop dat de korte oplossing (stukkie draad) al helpt, zo niet: veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had een originele antenne met een originele versterker achter de radio. De ontvangst was wel beter dan voordat ik de versterker had maar nog niet super. Vorige week heb ik een volledig nieuwe 16V antenne van Votex erop gezet. Deze heeft de versterker in de voet. Ik moest hiervoor wel de complete kabel installeren van voor naar achter, maar de ontvangst is nu excellent!!! Ik kan nu, zo'n 60 km van de grens, diverse duitse zenders ontvangen! En de wereld aan piraten :oops: . Dit is echt een wereld van verschil met de originele antenne! Een aanrader voor iedereen die zich stoort aan de slechte ontvangst van zijn of haar Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik had een originele antenne met een originele versterker achter de radio. De ontvangst was wel beter dan voordat ik de versterker had maar nog niet super. Vorige week heb ik een volledig nieuwe 16V antenne van Votex erop gezet. Deze heeft de versterker in de voet. Ik moest hiervoor wel de complete kabel installeren van voor naar achter, maar de ontvangst is nu excellent!!! Ik kan nu, zo'n 60 km van de grens, diverse duitse zenders ontvangen! En de wereld aan piraten :oops: . Dit is echt een wereld van verschil met de originele antenne! Een aanrader voor iedereen die zich stoort aan de slechte ontvangst van zijn of haar Passat.

 

 

Dat is idd de oplossing, ook ik heb een votex geplaatst en nu wel prima ontvangst.

met versterker in de voet. het is effe wat werk om het netjes te doen maar het resultaat mag er zijn.

 

Succes

 

Harry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm dat verhaal op marktplaats is bull...

 

Ik heb een VW radio, maar die doet het echt niet goed zonder versterker hoor!

En ik heb een originele VW antenne.

Zo heb ik dat met alle VW's tot nu toe nog meegemaakt.

 

Wel heeft VW in een aantal modellen een antennevoet zitten waar een extra +12V draad aanzit. Deze moet op de 'remote' van de headunit worden aangesloten.

Als je de radio aanzet, gaat ook je antenne 'aan' om het zo maar te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat kost zo'n betere antenne?

 

misschien dat ik dan toch mijn wens om het dak glad te houden wil opgeven en er toch zo'n lelijke opgefokt-polootje-16V antennetje op te zetten.

 

Glad vind ik mooier, ik heb immers een 20V, verschil moet er zijn nietwaar!?

 

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Jurgen,

 

is dat verhaal op marktplaats echt kul :?: Het klinkt mij zeer bekent in de oren. Ik ben bij de dealer geweest voor een Votex antenne,...maar die heb ik er al op zitten volgens de goede man :? en aangezien ik geen VW unit in de auto heb maar een Pioneer krijg ik dat signaal niet meer op de antenne en dus een zéér slechte ontvangst.

Nu heb wel iets gevonden achter de radio onderin het dashboard nl. een tweede :? antennekabel mét een zgn VW aansluiting (kan dat?) Die zgn VW plug past niet op de Pioneer,...maar een adapter mocht ook niet baten, want toen was de ontvangst nóg slechter :cry: 2 antennekabels zegt natuurlijk wel dat er al flink gerommeld is door de vorige eigenaar. Dus ik denk dat ik toch maar zo'n versterkertje/adaptertje ga proberen.

 

Hoeveel kleppen zal mijn VR5 hebben :?:

 

Groeten Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De meesten onder ons hebben een VW antenne met 3 functies/kabels

 

1. radio

2. telefoon

3. navigatie

 

ik denk dus dat Peter een van die kabels heeft gevonden.

 

@Peter;een VR5 motor heeft 2 kleppen per cyl. dus in totaal 10 kleppen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
De meesten onder ons hebben een VW antenne met 3 functies/kabels

 

1. radio

2. telefoon

3. navigatie

 

ik denk dus dat Peter een van die kabels heeft gevonden.

 

@Peter;een VR5 motor heeft 2 kleppen per cyl. dus in totaal 10 kleppen.

 

V5 rode V (dus niet de VR5) heeft er 4 per cyl. dus dat maakt 20. Dat is de 170pk versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden