Ga naar inhoud

Bezuinigen op brandstof


raymzter255

Aanbevolen berichten

U heeft net de zwaar vereenvoudigde brandstof cel gevonden :P

 

In principe als ik de filmpjes goed begrepen heb doen ze gedestilleerd water via elektrolyse splitsen in zuurstof en waterstof....

De zuurstof jagen ze achter je luchtfilter de luchtbuis in en de waterstof jagen ze de brandstof toevoer in.

 

of dit op lange termijn goed voor je motor is weet ik niet...

Maar het principe is er al jaren iig.

 

Ohwjah trouwens..... of het echt zo rendabel is als die gasten maar al te schreeuwerig vermelden betwijfel ik nog...

Een normale brandstof cel neem zo ongeveer je halve kofferbak in beslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

U heeft net de zwaar vereenvoudigde brandstof cel gevonden :P

 

Haha voor alles is er een eerste keer :wink:

 

 

Ohwjah trouwens..... of het echt zo rendabel is als die gasten maar al te schreeuwerig vermelden betwijfel ik nog...

Een normale brandstof cel neem zo ongeveer je halve kofferbak in beslag.

 

Ik denk ook niet dat het echt heel veel brandstof zal besparen, tenzij je er natuurlijk een heleboel aansluit :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even vluchtig bekeken, maar .....

 

"to separate water into a gas called "HHO" (2 parts Hydrogen + 1 Oxygen). HHO, also called Brown's Gas or Hydroxy, burns beautifully and provides TONS of energy - while the end product is just WATER! Mobile Magazine says: HHO provides the atomic power of Hydrogen, while maintaining the chemical stability of water."

 

hahaha wat een onzin.

 

HHO=H2O=water. :lol: Hydroxy (-OH) is de naam van een functionele groep aan een molekuul zoals die in (niet onbelangrijk) ethanol ofwel consumptie alcohol zit (CH3-CH2-OH).

 

Om water te splitsen via electrolyse in waterstof (H2) en zuurstof (O2) moet je er minimaal dezelfde (electrische) hoeveelheid energie in stoppen als die er bij de verbranding vrijkomt. Je pompt energie als het ware rond van de ene vorm naar de andere en dat gaat altijd gepaard met verlies van energie. Productie van H2 is alleen interessant als je electriciteit gebruikt die is opgewekt met bijvoorbeeld wind-/zonne-energie. Daarbij kun je volgens mij H2 alleen in een aangepaste motor verbranden, en niet bijmengen.

 

Overigens is het rijden op H2 wel de toekomst, alleen niet op deze manier.

 

 

Toch kun je water zien branden, als je het op de juiste manier mengt met olie kun je zeer efficient een zeer fel vuur maken:

 

 

WATER & OIL FIRE:

 

About the easiest method is to place a steel or iron plate on a couple of stones a foot above ground level.

 

Light a fire beneath this plate to make it really hot and while it is heating up arrange a pipe or narrow trough about 2 or 3 feet long. One end of this pipe is over the centre of the plate and the other end is a foot or so higher than the plate.

 

Into this top end of the pipe arrange by means of a funnel and trough water and sump oil or any oil to be fed down the pipe to the hot plate. The proportion of flow is 2 or 3 drops of water to one drop of oil. When the water and the oil fall onto the hot plate it burns with a hot white flame of very great heat.

 

The rate of flow can be governed by cutting a channel in corks that plug the bottles holding the oil and water, or if tins are used, pierce holes in the bottom of the tins & use a plug to control the flow.

 

This type of fire is excellent for an incinerator when great heat is required to burn out rubbish. It also makes an excellent campfire where strong flame and light are required.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb deze ook al eens bekenen, is ook veel van te vinden op youtube, vind het idee super interessant!...

 

Ik zag wel een afknapper op een Italiaanse site; was een gast met een bora 1.9TDI die claimde met zijn Bora van geloof ik 1 op 13 naar 1 op 19 te gaan.... als ik vanuit de stad de snelweg op ga doe ik dat ook!!

 

ik "geloof" er wel een beetje in maar ben nog niet overtuigd! Waarom ik er wel wat in geloof; als de motor stationair draait laad de accu bij, deze energie kun je dan omzetten om de motor mee te helpen met verbranden.

 

Ik geloof niet veel van dat HHO, volgens mij zal het een gas bestaande uit H2 en O2 zijn, op zich best reactief vandaar dat je het ook niet in een tank moet opslaan maar gelijk in de motor leiden! Het zal niet zondermeer in een leiding exploderen.

 

De truuk moet dan komen uit betere verbranding...maar het is wat vaag.

Ik vermoed wel dat je de weerstand niet te groot en te laag moet maken, dat zal de truuk zijn.

Ik ben het type persoon die deze nog wel eens wil uitproberen, maar ik loop niet te hard van stapel. (ook wel opmerkelijk dat het heel populair is bij veel te grote en brandstop slurpende motoren is...zullen het dynamotje wel makkelijk rondkrijgen op stationair...)

 

Dat het schadelijk voor de motor is geloof ik zeker niet, maar de dynamo en accu zullen wel wat meer belast worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uhm Roads.... ze splitsen waterstof (H2) en zuurstof (O) in eerste instantie helemaal...

Zuurstof komt nl. via de + pool in een leiding naar de luchtfilter (of er vlak achter) en het waterstof via de - pool in een leiding naar brandstof leiding naar de andere kant van de carburateur.....

En tijdens de reactie die ze verbranding noemen in de motor komt het weer samen.

 

209px-Hofmann_voltameter.svg.png

 

En ohwjah... vergeet niet dat er GEDESTILEERD water in moet en geen kraanwater.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik waardeer je les chemieles ReneR....ik ben ooit eens afgestudeerd op chemische technologie, maar is al weer ff geleden hoor :wink:

Met alleen gedetileerd water gaat t niet lukken...geleid niet zo lekker, vandaar dat ze er baksoda ingooien...en redelijk wat ook (met een PH van ongeveer 5.5 is het nog wat zuur ook) :wink: Ik ga gewoon water gebruiken, dan moet ik het vat maar eens een keer vaker schoonmaken.

Dat vat in je tekening is veel te complex, gewoon een grote glazen pot met 1 uitgangsslang erop, de gassen mogen best samenkomen hoor. Een glazen pot omdat het water door de weerstand warm gaat worden... en daar een cathode en anode van bijvoorkeur RVS fijn gaas (lekker groot oppervlak)dan nog een gasdroger er tussen om waterdamp mee af te vangen en dan nog wat klepjes (terugslagklepjesen ivm druk verschillen) en zekeringen en schakelaars....

lijkt me toch een leuk experiment hoor. (maar ik wacht nog even)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden