Ga naar inhoud
  • 0

Climatronic uitbouwen


JB-75

Vraag

Hallo,

 

Sinds ben ik de eigenaar van een mooie Passat Variant 1.9 TDI 130 PK.

De auto rijdt prima, maar ik irriteer me aan een rammeltje/kraakje wat je hoort als de motor zo'n 1400 toeren draait. (Draai je de muziek wat harder hoor je het niet, maar toch...)

 

Het komt, zo hoort het althans, ergens vanuit het midden van het dashboard, achter de climatronic vandaan.

 

Nou is mijn vraag: hoe kan ik de Climatronic-unit eruithalen ?

Heb gezien dat deze met 4 torx schroeven is gemonteerd.

 

Ik hoop dat iemand me kan helpen...

:?

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
By the way..... radio uitbouwen is dus niet nodig.

Had ik het dus fout dacht uit mn hoofd dat anders niet lukte maar tegendeel is bewezen

 

Nou inwezen klopt het wel als ik het zou doen en ik denk dus jij ook?

ik zou de radio ook los pakken en compleet het hele raam werk even los pakken.Er zitten dan nog 2 schroefjes onderin dat open bakje boven asbak en je pakt heel het gat in 1 keer open en hebt veeeeeel meer ruimte.En geen gevaar om de stekkers verkeerd aan te trekken.

post-4060-1423822721,9699_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

miss dat juist achter de radio iets ligt te rammelen

 

spanningsinjector is van metaal (buisje) en wordt vaak onder de radioruimte gepropt ivm te kort aan ruimte achter radio

 

mss dat deze ergens tegenaan rammelt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja Jee dacht ook al aan de versterkertje van de antenne,die kan ook knap vervelend liggen,ruimte genoeg om te trillen.

 

Foto daarnet was om te laten zien hoeveel kabels er lopen die ergens los kunnen liggen,helaas had deze geen clima was wel duidelijker geweest.sorry,maar je hebt wel een beeld wat er in de buurt zit om te trillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij mij waren het de twee klemmen die bovenop de carroseriebalk gemonteerd zijn om het dashboard op zijn plek te houden. Ik heb me er in het begin een ongeluk naar gezocht. Steevast een "KLOK" bij het nemen van drempels en dergelijke, bijzonder irritant. Dus de stoute schoenen maar aangetrokken en het dashboard uitgebouwd. Toen ik de auto kocht was een van de stelkleppen van de airco stuk (ik meende V70 of V71). Die zijn vervangen door het autobedrijf waar ik de auto heb gekocht. Daarvoor moest ook het dashboard verwijderd worden. Waarschijnlijk hebben ze het dashboard niet goed teruggeplaatst. Een pittig klusje, maar met een goede handleiding (ElsaWin) en de nodige vrije tijd (1 dag is genoeg) is het prima te doen. Eventueel heb ik nog wel een paar foto's....

 

Groet, Epko

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden