Ga naar inhoud

Werkelijke levertijden 3C


Gast Anonymous

Aanbevolen berichten

  • Reacties 454
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Zo,

 

Gisteren mijn nieuwe voiture opgehaald bij de dealer. Gisteren en vandaag bij elkaar bijna 500 km's gereden. Ik moet zeggen met een brede smile op mijn smoel :D Wat een fijne wagen en wat is die commonrailmotor fantastisch. Wilde vandaag foto's maken en uploaden, maar na aanschouwen wat twee dagen pekelzout met een mocca-anthraciet auto doet :shock: heb ik toch maar besloten om dat te verplaatsen naar de nabije toekomst. :) Jullie houden dat dus van mij tegoed.

 

Moet ff wat wennen aan de cruisecontrol (bij de opel zat dat op de kop van de richtingaanwijzer) vind dit wat lastig instelbaar allemaal. Fijne versnellingsbak ook. (6-bak handgeschakeld in mijn geval) Ik heb 'm maar laten afleveren op stalen velgen met winterbanden (en wieldoppen) De RNS510 is echt een mooi apparaat! Vanochtend heb ik al grijnzend aangezien hoe de voorruitverwarming een paar minuten krabben heeft uitgespaard....wat een overdaad aan luxe allemaal :)

 

Later deze week meer :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja mensen, het was vandaag zo ver. Ik mocht mijn nieuwe Passat gaan ophalen!! De dealer had echt zijn best gedaan en de auto onder een mooi blauw laken ingepakt staan. In het portier was een mooie fles Italiaanse Prosecco en een dinercheque in een of ander restaurant. Echte service noem ik dat!! Het zal wel een goedmaker zijn voor het lange wachten(bijna 7 maanden).

 

Natuurlijk meteen een flinke rit gemaakt en deze met een constante smile op het gezicht gereden. Wat een geweldige auto is dit!! De nieuwe CR diesel is een heerlijke motor, lekker stel en genoeg pit. Het RNS 510+premium tel.voorbereiding is echt een goede keuze geweest, want alle functies worden meteen gebruikt en werken fantastisch. Het gebruiksgemak van de RNS is goed. Alles spreekt eigenlijk voor zich.

 

Een minpuntje is dat ik bij 120km/u een trilling op het stuur en onderstel voel. Wat blijkt is dat de auto niet goed is uitgelijnd. Dit wordt van de week nog verholpen.

 

 

Voor een ieder die nog zitte wachten op zijn nieuwe auto kan ik melden en dat het wachten waard is. Ik zal deze week wat fotot's maken en posten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mid december mijn Passat besteld (Variant Highline 2.0TDI 170pk DSG). Van de leasemaatschappij eerst te horen gekregen dat aflevering zou zijn eerste week maart.

Maar dat bleek te mooi om waar te zijn... vorige week bericht ontvangen dat het eerste week april wordt (week 15). Helaas... :(

Op zich wel beter dan de zeer lange levertijden die ik op dit topic ook heb gelezen, maar ik hoopte een beetje dat met de sterke terugval in vraag naar auto's de levertijden wat meer teruggelopen zouden zijn.

Nu maar hopen dat die week 15 ook echt week 15 blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich wel beter dan de zeer lange levertijden die ik op dit topic ook heb gelezen, maar ik hoopte een beetje dat met de sterke terugval in vraag naar auto's de levertijden wat meer teruggelopen zouden zijn.

Nu maar hopen dat die week 15 ook echt week 15 blijft!

 

Same here. Ik heb een Passat Highline 2.0 tdi uitgezocht, met natuurlijk executive plus pakket dus RNS510. In tegenstelling tot eerdere berichten wordt het nu op zijn vroegst week 16. Kan niet wachten tot ie er is, tot die tijd is het 'behelpen' met een 1.9 tdi trendline business edition.

 

Ik ben erg nieuwsgierig hoe de gok mocca-anthraciet i.c.m. latte macciato interieur gaat uitpakken. Heb het nog nergens gezien, alleen in de boekjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In week 46 ( 10 november) mijn passat besteld. (variant 2.o tdi comfortline). Of eigenlijk heeft de dealer de week ervoor van mijn leasemij de def. aanvraag gekregen. Bij verkoop aan mij was het verhaal dat er een levertijd was van ongeveer 8 weken. Begin december gebeld, mijn contactpersoon wist nog van niets en kon niets vertellen wbt levertijd, zelfs geen productiedata. Vlak voor de kerst nog maar eens gebeld. Kreeg zijn collega aan de lijn. Hij zocht het voor mij uit en vertelde dat de geplande leverdatum aan mij op 7 feb stond. De auto was al geproduceerd. Expeditietijd tussen de 2 en 4 weken. Fabriek is met kerst altijd 3 weken dicht. Nou ja 7 feb is nog te overzien. Geen 8 weken maar als je sommige levertijden ziet dan vind ik het prima.

Vandaag nog maar es met mn eigen contactpersoon gebeld. Was van de week zoveel vrachtauto`s met passats tegengekomen, ( je weet maar nooit)

Hij zou het even opzoeken, wat een domper, hij wist niets, geen chassisnummer, geen productieweek/data, waarschijnlijk eind januari. ( nou valt dat nog mee) maar hoe kan de ene verkoper het wel weten en de ander niet. Ik heb overigens sterk het vermoeden dat bepaalde dealers hun auto`s sneller krijgen geleverd dan andere dealers, afgaande op bestellingen van mijn collega`s. Vreemde gang van zaken. Overigens weten al mijn collega`s al vrij snel wat de productiedata is van de auto en wanneer deze dan in nederland bij de dealer staat. Mijn dealer niet. Is dit nu laksheid van mijn contactpersoon, of weet hij het echt niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

He mensen,

 

 

Inmiddels nu al twee weken in mijn nieuwe Passat gereden en de auto heeft nu 3000 km op de teller staan. Wat een heerlijke auto!!

 

Ik ben aangenaam verrast over de kwalitiet. Hiervoor had ik een Volvo V50 en dacht dat de Passat van eenzelfde kwalitietsniveau zou zijn, maar ik moet concluderen dat hij toch wel een stuk beter is dan de V50.

 

In Ik ben....en ik rij heb ik wat foto's gepost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Niet te geloven, hoor je dat je auto ivm met leverproblemen pas ergens in feb komt, (eigen auto nog maar voor een beurt ivm ophand zijnde wintersport) zie mn vorige bericht, kan ik hem as donderdag al ophalen !!. Niet dat ik het erg vindt........maar toch rare gang van zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak in deze was de door jou bestelde RNS510. Bij het bestellen van mijn auto, eind november, werd aangegeven dat er 4 weken vertraging in de levering zou zijn i.v.m. slechte leverbaarheid RNS510. Ik kon de auto 4 weken sneller krijgen zonder RNS510, echt niet dus!

 

Vorige week heb ik begrepen dat de leverproblemen inmiddels zijn opgelost, dus levering ongeveer 4 weken eerder! Klopt wel ongeveer met jouw verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oorzaak in deze was de door jou bestelde RNS510. Bij het bestellen van mijn auto, eind november, werd aangegeven dat er 4 weken vertraging in de levering zou zijn i.v.m. slechte leverbaarheid RNS510. Ik kon de auto 4 weken sneller krijgen zonder RNS510, echt niet dus!

 

Mijn rns510 heb ik niet in de fabriek besteld hij wordt achteraf elders ingebouwd ( wel via de dealer) en vele malen aantrekkelijker €€€. De inbouwer had nog op voorraad. Wel ligt de fabriek 3 weken stil rond de kerst.

 

Het had volgens mij meer te maken met een verkoper die de productie en levering van auto`s op zijn manier niet kon uitlezen uit het systeem ( of daar geen zin in had) Ik werd dus met een kluitje in het riet gestuurd.

Eind feb gaat de fabriek overigens wel geheel of gedeeltelijk dicht voor een week ivm afname verkoop.

 

Eind goed al goed, morgenmiddag ben ik de trotse bezitter van mijn Passat variant zoals in mijn onderschrift beschreven.

 

aantal weken vanaf bestelling, 11 weken geduld ( inclusief kerst) dus je praat eigenlijk over 8 weken levertijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey iedereen,

 

De levertijden zijn idd wat versneld. De leasingmaatschapij had mijn passat besteld week 48 en volgende week (week 7) kan ik hem gaan ophalen bij de dealer. Einde deze week staat hij al bij de dealer. Dan gewoon parrot inbouwen en nummerplaten monteren. Als je met de winterstop van VW rekeninghoud is de levertijd relatief kort. Hij was voorzien voor week 9 en nu 2 weekjes vroeger. Leuk! Wat ga ik tevreden zijn als ik de laguna eindelijk mag achterlaten. Heb niets als last gehad met dat stuk frans gedoe. 3 maal getakeld geweest en dan spreek ik nog niet van de kleine dingen die om de haverklap dienst weigerden :angry: !

het betreft een passat sedan comfortline bluemotion met rns510, licht en zichtmodule, elektrische inklapbare spiegels, bandenspanningscontrole en elektrisch zonnescherm achteraan en manueel op de achterste portieren.

 

Van zodra ik de wagen heb stel ik me voor met foto's van de Passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

nice! Ik mag mijn megane achter laten. Ik heb er echter weinig problemen mee gehad gelukkig. Ik zat nog te twijfelen tussen een Laguna en een Passat. Het is de Passat geworden wegens de ruimte!

 

Maar goed, die van mij is gesteld in week 50 en zou gebouwd worden in week 10 en week 14 worden afgeleverd. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Passat was gisteren al bij de dealer toegekomen, Ben vandaag een kijkje gaan nemen en hij ziet er lekker uit! Nu nog een weekje wachten op de papieren en nummerplaten en mijn geduld zal beloond worden. In totaal was het dus exact 10 weken levertijd. Als ik dan nog eens de 3 sluitingsweken van de fabriek in Emden rond de kerst niet bijtel is de levertermijn amper 7 weken! Zeer snel als je het mij vraagt. De wagen is ook uitgerust met een rns510, dus deze zullen blijkbaar vlot geleverd worden vanaf nu.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb enkel de rns510 zonder de premium telefoon. Ik heb gevraagd om een parrot te laten inbouwen om juist zo'n problemen te vermijden. Dus ik kan je hier spijtig niet bij helpen. Al vermoed ik wel dat er binnekort wel een update van de software zal zijn om het probleem op te lossen. Vraag aan je dealer dat hij je hier van op de hoogte houd.

 

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Durft er iemand iets te zeggen over de huidige levertijden, dus als je deze week zou bestellen ?

Mijn Passat is nog steeds niet besteld (snik snik) maar het gaat er nu toch binnenkort van gebeuren (juich juich).

 

(ben de Skoda met brakke radio nu wel een beetje beu, enige voordeel is de bijtelling op dit moment :P ).

Link naar reactie
Delen op andere sites

het enige dat ik kan zeggen, ga eens langs bij de dealer en informeer je over de huidige levertijden.

Ik veronderstel dat het niet lang duurt, ik gok op een 8 weken.

 

BTW: maandag mag ik mijn passat gaan halen, de nummerplaten zijn toegekomen en de parrot is ingebouwd. Nog een paar dagen en de pret kan beginnen :D .

 

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die van mij is vorige week besteld en er was een productie moment gereserveerd??? Wat dat precies inhoud weet ik niet maar kan me er wel wat bij voorstellen. Maandag belde de dealer om de bestelling door te nemen en de reservering definitief te maken. Volgens de dealer is de verwachte leverdatum 20 april. Maar ik ga ervanuit dat ie dan bij de dealer binnenkomt. Dan moet ie nog op kenteken gezet worden en mijn navi moet nog ingebouwd worden.

 

De dealer vertelde dat er enige tijd geleden een lever probreem was met de 2.0 TDI waardoor de levertijd toen 13 weken was. Deze is inmiddels ingelopen en mijn auto heeft daar geen last meer van.

 

Het gaat hier trouwens om een Varriant 2.0 TDI 103Kw Comfortline in de kleur Ijsland Grijs met als opties: Advance en Dynamic Pakket, Asbak en een Pioneer AVIC-F900BT met interface kabel.

 

Jij hebt een skoda als voorloop auto maar het kan nog veel erger.. ik zit in een Prius... :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden