Ga naar inhoud

Pendelen toerental 1200-1800 toeren


mein

Aanbevolen berichten

Wanneer ik bijvoorbeeld 60 km/uur rijd in zijn 5 bij toerental van ongeveer 1300 en ik wil versnellen zonder terug te schakelen gaat het toerental heen en weer(+/- 250 toeren) tot hij oploopt naar boven de 2000. Ook in de CC bij 75 km/u in zijn 5 en ongeveer 1500 toeren en wat tegenwind lijkt hij te zoeken.

Als je uit de bocht komt en net te weinig gas geeft dan lijkt hij ook in te houden(tot je natuurlijk plankt en hij terug schakelt)

 

Iemand die hier ook last van heeft of weet wat het is. De ATF olie is al door de dealer vervangen, de volgende stap is geloof ik de electronica zeiden ze.(ze weten ook niet direct wat het is).

 

 

Hoop dat er een oplossing komt.

Alvast bedankt voor het meedenken

passat variant 2.3 v5 125kw tipt5 2003

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat hier de oliedruk in de bak de reden is, dit is simpel te verhelpen door contact op te nemen met B5-5Racer.

 

Wat betreft het gasklephuis die zal voornamelijk het probleem zijn bij het zagende stationair draaien.. schoonmaken kan zeker geen kwaad, maar het gasklephuis moet dan wel weer softwarematig in de basisstand gezet worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat hier de oliedruk in de bak de reden is, dit is simpel te verhelpen door contact op te nemen met B5-5Racer.

Toch de bak dus.

Ondekte ook nog dat tussen de 1200-2000 toeren de naald wat schokkerig oploopt als je wat meer gas geeft.

Zal proberen B5-5Racer te vragen wat te doen.

 

bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit het 'beruchte' gasklephuis kunnen zijn misschien?

 

is dat ernstig?

Op zich niet, je gasklep loopt dan niet helemaal soepel omdat het vervuild is geraakt. Bij een automaat (of TT) kan dat vanwege de electronische aansturing van je gasklep met een stelmotor resulteren in een onregelmatig toerental. Kan niet zoveel kwaad, is alleen hinderlijk.

De druk in de bak die ook genoemd wordt in dit topic is ook een vaker voorkomend probleem. B5-5Racer is dan inderdaad degene die je moet hebben. Zoek gewoon ergens een bericht van hem op en klik dan op de knop PB, dan kun je hem een privébericht sturen.

 

Wat de dealer betreft, die zijn inderdaad meestal niet op de hoogte van een aantal typische passat-probleempjes, maar dat hangt ook van de lokale dealer af, verschilt nogal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

« mein » Geschreven door:

« 3V » Geschreven door:Zou dit het 'beruchte' gasklephuis kunnen zijn misschien?

 

 

is dat ernstig?

 

Op zich niet, je gasklep loopt dan niet helemaal soepel omdat het vervuild is geraakt. Bij een automaat (of TT) kan dat vanwege de electronische aansturing van je gasklep met een stelmotor resulteren in een onregelmatig toerental. Kan niet zoveel kwaad, is alleen hinderlijk.

De druk in de bak die ook genoemd wordt in dit topic is ook een vaker voorkomend probleem. B5-5Racer is dan inderdaad degene die je moet hebben. Zoek gewoon ergens een bericht van hem op en klik dan op de knop PB, dan kun je hem een privébericht sturen.

 

Wat de dealer betreft, die zijn inderdaad meestal niet op de hoogte van een aantal typische passat-probleempjes, maar dat hangt ook van de lokale dealer af, verschilt nogal.

 

 

 

Ok duidelijk, ga ik doen.

Gasklep door de dealer laten doen denk ik? Of zijn er in de buurt van Alkmaar passat specialisten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat idd het probleem is is dat inderdaad het beste. Alleen weet ik niet hoe je dat kunt controleren en het zou zonde geld zijn als je 'm daarvoor wegbrengt en het is niet de oorzaak. Dus idd: is er nog iemand uit de buurt van Alkmaar die dit kan checken of is er iemand die weet hoe je dit kunt doen? Als Vdub denkt dat het de automaat zelf is, ga ik daar voorlopig namelijk even vanuit, hij is veel meer thuis in deze materie dan ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de problemen voor of na het verversen van de olie gekregen?

hoeveel heeft de auto gelopen?

Kun je het probleem ook opzoeken in andere versnellingen met het zelfde toerental?

 

Eerst een paar vragen voordat ik conclusie's trek, maar heb wel een vermoeden :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de problemen voor of na het verversen van de olie gekregen?

hoeveel heeft de auto gelopen?

Kun je het probleem ook opzoeken in andere versnellingen met het zelfde toerental?

 

Eerst een paar vragen voordat ik conclusie's trek, maar heb wel een vermoeden :mrgreen:

 

Hoi Eric,

 

Hij heeft 92000 km gelopen en kan idd in alle versnellingen bij dat toerental worden opgezocht.(in ze 1 en 2 wel wat lastig zoeken)

Had de problemen voor dat de olie was vervangen ook al. De dealer heeft toen contact gehad met Pon en die hadden een soort stappenplan(pff??). Eerst de atf olie vervangen. Dat leek wel iets verandering te brengen maar van het weekend was het er weer(of nooit weggeweest en hoopte ik dat het weg was).

De volgende stap was electronica(computer bak) vervangen en als dat niet hielp de koppelomvormer geloof ik??

Maar ja ik ben natuurlijk niet gekke gerritje(sorry als er iemand gerrit heet!). Ben ik straks 2000 eurie verder en is het nog niet verholpen want ja ze hebben niet effe een leencomputer voor je om het te proberen.

 

Ik hoop dat jij de oplossing hebt.

 

Bedankt alvast voor je hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die weten soms niet wat een Comfort Blinker is.

 

Verklaar je nader? ben net nieuw dus vandaar

 

De comfortblinker was een electronisch apparaatje dat kon worden ingebouwd achter je knipperlichtrelais. Als dat gemonteerd was hoefde je maar heel even je raw-hendel aan te raken en je knipperlichten knipperden 3x. Makkelijk met inhalen, schijnt :-)

Hoe dan ook, dat was een actie van de importeur dat in een VW-krantje bekend werd gemaakt, maar sommige dealers wisten van niets en moesten door forumleden worden 'bijgepraat'...

Vandaar die opmerking :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koppelomvormer? Is die dan stuk of moet ie afgesteld.

Waarschijnlijk stuk, je kunt er niets aan afstellen :(

 

Kost dat dan zooon beetje? En hoe kan dat nu stuk gaan na 92000km? Hoge(voluit) toeren als de bak nog koud is?

 

gr. mein

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom het stuk gaat is moeilijk te zeggen, is van veel factoren afhankelijk.

Beter is om eerst een proefrit te maken om een goede diagnose te maken, dan kun je pas beoordelen wat het is. Ik denk dat op basis van je omschrijving het in de koppelomvormer zit, maar het is idd snel gezien de kilometers

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden