Ga naar inhoud
  • 0

Krijg een nieuwe BAK >> Trillen Automaat bij koude mot


Dimitri-Turbo

Vraag

Als ik weg rij en de motor is koud dan trilt de auto tussen de 30-40 km/h is de motor eenmaal aan het warm worden dan is het trillen helemaal weg. Het is niet de motor die trilt denk ik want ik voel de trilling ook in het gaspedaal, ik hou het op de automaat. Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

 

Aangezien ik de verkoper ga bellen voor de garantie wil ik voor mijzelfd achtergrond informatie zodat ik hem snel kan helpen met het probleem en hij niet zolang hoeft te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij blijven motorsteunen,motorsteunen........bij warme of koude motor.Of ze staan los,of ze staan vast.Bij koude motor zijn er i.d.d. iets meer trillingen.

Een automatische boite kan wel lelijk beginnen doen in geval er veel te weinig olie in is.

Greets,Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de motorsteunen bij een V6 tdi sturen de brandstofpomp aan om trillingen te verminderen, het kan dus best zijn dat er 1 niet goed is en daardoor het zaakje aan het trillen brengt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Man...man...man....motorsteunen die de brandstofpomp sturen????????

Waar zijn die gasten toch mee bezig.Als 60 jarige mechanieker zie ik het nie meer zitten hoor.Wa doege b.v.b. als je over kaseien rijdt????????Geen wonder dat ze mijn motor niet meer kunnen regelen bij Dodge/Chrysler als hun computer O.K. geeft ondanks ernstige problemen................

Greets,Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ZO gister avond is de auto terug gebracht naar de verkoper waar ik de auto 3 weken geleden gehaald heb.... we zijn er uit gekomen met de beste man en we krijgen een nieuwe TT bak :) :) op zijn kosten.

Toch altijd handig als je vrouwtje advocaat is.... gewoon gebruik maken van je machtspositie :twisted:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Man...man...man....motorsteunen die de brandstofpomp sturen????????

Waar zijn die gasten toch mee bezig.Als 60 jarige mechanieker zie ik het nie meer zitten hoor.Wa doege b.v.b. als je over kaseien rijdt????????Geen wonder dat ze mijn motor niet meer kunnen regelen bij Dodge/Chrysler als hun computer O.K. geeft ondanks ernstige problemen................

Greets,Noman.

 

Dat klopt ook niet. De motorsteunen hebben een magneetventiel dat via het motormanagement wordt aangestuurd en is puur toerental afhankelijk. Boven de 1100 tpm zijn de dempers harder dan onder de 1100 tpm om dat er bij een lager toerental meer trillingen in het blok zijn. Het heeft verder niets met de motortemperatuur te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dat is het werk.

Maar ging de onderhandeling over een andere bak dan zo moeilijk dat je moest zeggen dat je vrouwtje advocaat is.

 

Onderhandelingen gingen juist super makkelijk.... meisje heeft iedere keer dat iets was afgesproeken zwart op wit gezegd en bij haar van kantoor gefaxt en netje toegestuurd. Eigelijk alleen om de beste man onder druk te zetten dat er niet te sollen valt met ons ;):twisted:

 

Toen kwam hij over de trillingen dat er nieuwe olie in de bak moest... heb toen gezegd dat dit zeer waarschijnlijk niet de oplossing is/wordt (door de reacties hier op het forum, bedankt b5-racer en de rest).

Nu belde gister de man op naar het vrouwtje dat hij de oplossing had en dat is een nieuwe bak :)... dus of wij even de auto konden brengen zo dat er maandag gelijk gestart kon worden.

Hebben een vervangende auto mee gekregen (een Toyota Stardust ofzo) en kunnen onluxe rond rijden 100km weer terug naar huis... het is wel afzien als je zo verwend bent met een passat!! 8)

Tja... nu hebben we al nieuwe banden en is ie opnieuw uitgelijnd op zijn kosten en nu ook nog eens een nieuwe bak..... veel winst met de deal houdt hij niet meer over :twisted: .... maar ik rijdt wel een auto met bijna alles nieuw :lol::lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die beste man wil nooit meer een auto aan jou verkopen :-)

 

Daar ben ik ook bang voor... hahahaha maar iedereen heeft toch recht op een goede auto!!! Je betaald er immers goed voor dus mag je er ook wel wat van verwachten!! Of hij had het van te voren moeten zeggen... dan hadden we kunnen onderhandelen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden