Ga naar inhoud

Eindelijk: De Audi Q7 6.0 V12 TDI


V6-4Motion

Aanbevolen berichten

Hij is was in september 2006 al aangekondigd in de vorm van een concept-car, maar nu is -ie er dan echt als productiemodel: de Audi Q7 V12 TDI. Het is dé koppelbeul onder de SUV’s.

Je kunt vinden van de Audi Q7 V12 TDI wat je wilt, de cijfers die hij neerzet zijn in ieder geval buitengewoon indrukwekkend. Want er is geen enkele SUV die beschikt over 500 pk, 1000 Nm koppel en een sprinttijd van 0 naar 100 kilometer per uur in een onwerkelijke 5,5 seconden. Onwerkelijk, want we hebben het hier wel over een dieselauto met een leeggewicht van rond de 2,5 ton. Bij 250 kilometer per uur grijpt een elektronische begrenzer in. Met al dit geweld verwacht je een draaikolk in de brandstoftank, maar de schade valt relatief mee: Audi heeft het over een gemiddeld verbruik van 11,9 liter per 100 kilometer.

Audi koppelt de machtige V12 TDI aan een zestraps tiptronic automaat, die flink aangepast is om met het kolossale koppel overweg te kunnen. Veertig procent van de kracht gaat naar de voorwielen, de rest gaat naar achteren. Standaard krijgt de top-Q7 20 inch lichtmetaal mee. Wie dat nog niet genoeg vindt, kan ook kiezen voor een diameter van 21 inch.

De adaptieve air suspension is voor de gelegenheid sportiever afgesteld. Audi benadrukt dat de Q7 V12 TDI ook in het terrein z’n mannetje staat, met een bodemspeling van maximaal 205 millimeter.

Zoals verwacht is de standaarduitrusting van de V12 TDI uitgebreid: xenonlampen, een DVD-entertainmentsysteem, bandenspanningscontrole, Lane Assist en een lederpakket vormen maar een greep uit het aanbod standaardvoorzieningen.

De verkoop van de Audi Q7 V12 TDI start in het najaar. De prijs van de auto is op dit moment nog onbekend.

 

Bron: www.autoweek.nl

 

8e5bdb60b6ca2e9fe54d8c147861f2aa.jpg

45d7da916c2744a418ece80b08d1deb4.jpg4794c45f1c7d8f1f478d34d01c374efc.jpgb1bdb13b010001c4f8cdbfe1694f838a.jpg

c9d97c92a28a896fbe02bb2ad7e541d9.jpg

781c781995771b6c2404832a0a16da46.jpg

2a2de3116b0302a9c56e1ba9f40fcb79.jpg

cf12fd255afab16c6e2f48a7472d29ba.jpg

 

Doe mij maar. In 't zwart, strikje hoeft niet, neem hem zo mee. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een lelijke bak/slagschip! Is dit nou zo'n modelletje voor mensen die niet kunnen kiezen tussen een echte Jeep en een comfortabele reisauto?

 

Touareg vindt ik dan echt 10 keer mooier. Die heeft tenminste nog body, dit is gewoon groot en lomp.

 

Komt die dan ook met vrachtwagenrijbewijs? :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan toch veel iever zo'n R8 (wenn überhaupt...) Ik zou toch niet in zo'n Q7 gezien willen worden.

Bovendien, ik ben nog zo ouderwets dat ik vind dat je een diesel koopt vanwege het lage verbruik, hoe moet ik zo'n slurpbak dan plaatsen? Image of zo? :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
Bovendien, ik ben nog zo ouderwets dat ik vind dat je een diesel koopt vanwege het lage verbruik, hoe moet ik zo'n slurpbak dan plaatsen? Image of zo?

 

Het verbruik zal wel lager zijn dan een verglijkbare benzinebak met zoveel vermogen. Maarja als je zo'n geval kan kopen zal dat opzich niet veel meer uitmaken denk ik. Maar... dat koppel 1000NM dat is wel fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja overdreven voor mensen die op een 1 of andere manier zich geen jup willen noemen maar wel willen laten zien dat ze geld hebben,ik vind het echt veel te koplampen te klein bumper en grille te groot gewoon bah ik vind het niks,doe mij dan maar die range rover waarin Joran van der sloot zat.Das nog een voertuig dit is een space ship et stapt ook zo uit denk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden