Ga naar inhoud
  • 0

17" of 18" onder Passat Variant


Whyman

Vraag

Hallo Allemaal,

 

Ik wil op het einde van deze winter (ik rij nu op winterbanden) een nieuw

setje velgen onder mijn Passat Variant monteren, maar ben er nog niet

uit of ik 17" of 18" velgen op ga zetten.

 

Nu is mijn vraag:

Waarom 17" danwel 18" erop zetten?

Wat zijn de voor cq. nadelen dat deze maat velgen?

 

Bedankt voor jullie reacties!!

 

Groeten,

Harald

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Hallo Allemaal,

 

Ik wil op het einde van deze winter (ik rij nu op winterbanden) een nieuw

setje velgen onder mijn Passat Variant monteren, maar ben er nog niet

uit of ik 17" of 18" velgen op ga zetten.

 

Nu is mijn vraag:

Waarom 17" danwel 18" erop zetten?

Wat zijn de voor cq. nadelen dat deze maat velgen?

 

Bedankt voor jullie reacties!!

 

Groeten,

Harald

 

Nog een limbo aanwezig !!!

In mijn ogen zit er niet zoveel verschil in rijgedrag. Ik ben van 17 inch naar 18 inch gegaan en merk alleen iets meer oneffenheden die doorgegeven worden (plattere banden).

Ik moet wel zeggen dat mijn wagen na het plaatsen van de 18ers nog verlaagd is met een Kw-set. Nu is het net een "kart". Maar het oog wil ook wat...bekijk evt. de foto's in mijn garage maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat vind je zelf belangrijk? Ik denk dat het comfortverschil tussen 17 en 18inch minimaal is, hangt ook af van de band die je kiest. Met standaard schokdempers vond ik zelf 19inch nog wel comfortabel...

Of er verder- voor en nadelen aan zitten: misschien een paar tientjes dat de 18inch meer kosten, verder geen idee...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kwestie van smaak, en daar aanvast de bereidheid to consessies.

17" - mooi, maar kan groter, rijcomfort nog redelijk

18" - mooier als 17" rijcomfort stugger als bij 17" met de zelfde soort (merk) band.

19" - nog mooier, maar het verschil tussen 17" & 18" in de overtreffende trap.

Kosten spelen ook mee, hoe groter de velg, hoe duurder de band en hoe stugger de rit.

 

Kortom, alles hangt af van smaak, welke consessies, en welke monotaire aderlating je bereid ben te doen.

Succes met kiezen.

Groet, Den.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

We hebben het nu over comfort wel/niet,maar heb zelf zelf ook 18 inch en wil terug naar 17 want waar je niet zo veel over hoord is dat je draagarms in de rubbers slapper wordt want het zijn toch hele lappen die 18 inch.De auto heeft er wel meer van te duren,das gewoon zo dat is ook als je het verschil weer neemt naar 19 inch das persoonlijke mening te groot voor een passat maar ik wil proberen om nu 17 inch te doen om te kijken dat het mij beter bevalt? heb het wel eens gehad mar vond het verschil klein qua rijgedrag maar bij de garage zeggen dat 18 heel wat neemt voor de auto slijt een keer zo hard.maar das wat ik hoor hier??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik rijd ook met 18" rond en mijn Passat is 35mm verlaagd met veren van Apex...

 

Mijn dochter (1,5 jaar) heeft ook nergens last van, die speelt of slaapt altijd even lekker, maakt niet uit welke weg we rijden. Het is dus best wel comfortabel als je met 18" en verlaagd onderstel rijd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

18"rijd goed banden zijn wel iets duurder. In velgen is wel degelijk kwaliteits verschil. Je hebt net als bij banden a-merken en mindere. BBS is de top. Zowel in prijs als in kwalitet. Super sterke lak en sterke wielen. replica`s is wat minder maar daar heb je ook goede tussen alleen verschil is nieuw moeilijk te zien en je hebt ook nog echt rotzooi die na jaar al niet meer om aan te zien zijn. Prijs verraad vaak veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden