Ga naar inhoud
  • 0

vredestein Ultrac sessanta

Vraag

Geplaatst

Ik moet nieuwe banden laten plaatsen op de nieuwe velgen.

Nu heb ik gekozen voor vredestein Ultrac sessanta.

Maar ik ben hier niet zeker van. Kent iemand deze banden???

Ik had Conitental Sport Contact 2 en daar was ik heel erg tevreden mee.

Zijn deze banden met elkaar te vergelijken of niet.

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

ik heb me laten vertellen(door JD) dat de conti's echt dweilen over de weg.

Hij had ze nl. onder zn rs4

De Sessanta's heb ik ook gezien op de vakbeurs, leken mij een goede band.. alleen als ik zie hoe sterk een P Zero Nero is(dmv circuit) weet ik dat mijn volgende de Pirelli's worden.

Tevens heb ik die Pirelli's nu zelf ook een aantal x meegemaakt/gereden over de norscheife, spa en assen in zowel kurkdroog als volledig nat.

• 0
Geplaatst

Ik heb wat rond gevraagd. En iedereen geeft aan de Vredestein geen slechte band is. Plus het is in samenwerking met italie dus dat moet goedkomen. :lol:

• 0
Geplaatst

Als je de beste banden wil die er op het moment zijn moet je Bridgestone Potenza RE050A kiezen.

Goede 2e en 3e zijn Pirelli Pzero Nero en Continental Sport Contact 3.

Vredestein Ultrac zijn prima banden, maar niet zo goed als bovenstaande. Ik zou voor de Conti's gaan, goede prijs/kwaliteit verhouding.

• 0
Geplaatst

Heb bij verschillende leveranciers nagevraagd wat ze kosten.

In mijn maat rond de 229 euro per band.

Gelukkig dat we vanuit de politie ze rechtstreeks bij Vredesstein kunnen bestellen en dat scheelt een behoorlijke slok op een borrel.

Rij al jaren op Vredesstein en heb verschillende types gereden, Sporttrack, Ultrac, Snowtrack 2. Zijn me allemaal zeer goed bevallen.

• 0
Geplaatst

Ik heb nog niet veel van die Sessenta's gemonteerd maar de eerste reacties waren goed van onze klanten! Vredestein is zowiezo een goede band. Vooral met winterbanden scoren ze heeel erg goed! Ik heb al met verschillende merken winterbanden gereden onder m'n vorige auto en dat reed niet erg fijn(onder/overstuur,snel blokkeren met remmen)! Ik rijd deze winter voor het eerst op snowtrac2 en dat bevalt me zeer goed!

Maar goed, het gaat nu over zomerbanden. Ik denk dat de Sessenta een goede keus is maar ik ben benieuwd hoe ze in de regen rijden!

Mvg Robin

• 0
Geplaatst

Zou gewoon weer de opvolgers van je huidige banden nemen waarom iets veranderen als je nu tevreden ben. heb zelf sc3 225/40/18 en wat rijden die goed, mooi rustig geen herrie geen gehobbel en veel grip. Vredestein vind ik toch wat minder mooi draaien. Maar als je het niet probeert weet je t nooit.

• 0
Geplaatst

Ik ben gisteren bij de bandenboer geweest omdat de wielen nog niet klaar waren ,maar tot mijn verbazing waren de vredestein nog niet binnen.Ik twijfelde nogsteeds en omdat de banden pas over twee weken binnen zouden komen krijg ik met iets bij betaling de dunlop sp sport 9000.

Dus gister avond meeten op interenet gekijken hoe deze banden zijn, en nu blijkt dat er en nieuwe versie van is de dunlop sp sport maxx.

Dus heb ik vandaag de sp sport maxx besteld.

Wie heeft er ervaring me met deze banden?

• 0
Geplaatst

Daar heb ik ervaring mee Antonio! De sportmaxx is een superband die garant staat voor veel grip en een goede waterafvoer! Let er wel op dat deze banden gelijk in 1 keer goed gebalanceerd worden. Ik weet uit ervaring dat (bijna elk type) Dunlop moeilijk te balanceren is! Ze vertonen regelmatig hoogteslag en kan irritante trillingen tot gevolg hebben. Als je er dan op tijd bij bent kan je nog wel eens dat probleem oplossen maar anders...

Dus als je banden er onder zitten en ze rijden niet lekker ga dan gelijk terug naar de bandenboer! Als alles wel in 1 keer goed is zal je veel plezier van je banden hebben! Mvg Robin

• 0
Geplaatst

De plannen zijn weer veranderd.

Het wordt Sport Contact 3 en deze komen woensdag of donderdag binnen.

Voor de Dunlop moest ik nog 2 of 3 weken wachten omdat ze niet op voorraad waren.

Ik denk dat dit een hele goede band is, aangezien ik er ook veel meer voor moet betalen. :D

• 0
Geplaatst

Tsja.... de portemonnee wil ook wat he :wink: . Zoals eerder al gezegd denk ik inderdaad dat deze band wel een goede prijs/kwaliteitverhouding heeft. Persoonlijk zou ik waarschijnlijk ook voor zo'n type band gaan, ik hoef geen band die topprestaties levert en vraagt (van mijn bankrekening).

• 0
Geplaatst

@Thijs; Ik denk dat je me verkeerd begrijpt maar dat geeft niet hoor!

Ik ben werkzaam bij een profile tyrecenter en weet daarom redelijk veel van banden! Ik heb nooit met dunlop banden gereden onder m'n passat. Je hebt gewoon van die banden die bijna niet goed te balanceren zijn en daar is Dunlop een goed voorbeeld van! Als je 4 banden moet monteren zijn er regelmatig 1 of 2 banden bij die gewoon niet goed rond zijn! Ik hoop dat je me een beetje kan volgen maar je kan uit een band/velg combinatie altijd al het onbalans weghalen. Je probleem met trillingen zal echter altijd blijven want de banden zijn niet goed rond. Je moet het zien alsof je op eieren rijdt.

Wij hebben bij ons op de zaak zeer goede balanceerapparatuur (van Hunter) en daar zit een speciaal programma op. Met dat programma kan je de band/velg combinatie optimaal balanceren!

Maar goed,genoeg gelult over problemen die je misschien helemaal niet zult hebben! Ik zei al tegen Antonio: Als je wielen in 1 keer goed gebalanccerd worden zul je veel plezier beleven van je Sportmaxxen!

Mvg Robin

• 0
Geplaatst

heee kaal

de velgen die ik kocht zitten ook dunlops onder maar,

kan je wel al vertellen dat als er andere onder moeten

word het geen dunlop weer

ga wel weer over op pirelli of vredestein

dunlop zal voor sommige mensen leuk zijn maar ik hoef ze niet.

gr hemmo

• 0
Geplaatst

Mijn volgende worden ook geen dunlops meer, bij stevig afremmen maken ze ook zo'n herrie.. toen ik ze op me nieuwe velgen heb gezet en op 0-0 uitgeballanceerd begonnen ze aantal weke later te trillen bij 90km/h.. nu weer uitgeballanceerd en het is weg !

denk volgende band Conti..

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden