Ga naar inhoud

Slechte verwarming


Erik33

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Bijgaand de volgende vraag voor mij een raadsel maar misschien voor andere mensen een bekend probleem de temperatuur van mijn interieur verwarming wordt niet echt warm meer het gaat hier om een 1.9TDI uit 2001 met mechanische verwarming ( dus geen klimaat control).

De temperatuur meter van de koelvloeistof geeft mooi de juiste temperatuur aan +/- 90 graden,het peil van de koelvloeistof staat ook precies goed het euvel doet zich vooral voor op de snelweg naar ongeveer 15min wordt de temperatuur steed koeler.

ik heb gevoeld aan de slangen van het koelreservaar zijn ook niet echt heet dus dacht ik in eerste instantie aan de thermostaat maar dit kan ik niet rijmen met de juiste aflezing van de temperatuur op het dashboard??

nu lees ik ook over de waterpomp maar dan zou de motor toch eigenlijk warm moeten lopen??

 

 

kan het zo zijn dat er ergens klepjes inzitten die elektronisch aangestuurd dienen te worden en dat daar misschien het euvel in zit??

alvast bedank voor eventule reactie.

 

Met vriendelijke groet,

 

Erik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou eerst checken of de zaak wel goed ontlucht is.

 

http://www.taligentx.com/passat/mainten ... lantflush/

 

Indien de zaak toch verstopt zit, ik las laatst nog een tip hierover, weet niet of het hier al aan bod is geweest. Wat je kunt doen om de rommel in de kachelradiator beter los te krijgen is om te flushen tegen de normale waterstroom in, dus een waterslang aansluiten op de uitlaat van de radiator en aftappen aan de inlaat.

 

Ik heb je topictitel even aangepast

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verstopte kachelradiator lijkt mijn zeer aannemelijk ( gebarste waterpomp kan toch eigenlijk niet dan zou er toch koelvloeistof moeten lekken )van soda toevoegen is ook een goede tip maar waar en hoe kan ik beste dit toevoegen helaas weet ik niet precies waar de kachelradiator zit ( sorry )kan iemand hier nog een tipje van sluier oplichten.

 

met vriendelijke groet,

 

Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden