Ga naar inhoud

Fijne krasjes op voorruit door aerotwin wissers !!!!!!!!


LGvR

Aanbevolen berichten

LGvR=LvR (pc gecrashed; andere laptop; vandaar...ook dat nog... )

 

Een paar dagen geleden, met de zon op de voorruit, een brede band van fijne krasjes ondekt op de voorruit in de richting van het veeggebied van mijn 1/2 jaar oude aerotwin ruitenwissers; Li>Re. Was storend met dat opvallende licht, zowel van binnen als van buiten. :cry::x

 

Zou er zand oid op mijn ruit gezeten hebben tijdens het wissen?, dacht ik eerst, maar bij nadere inspectie bleek er scherp/hard aanvoelende korrels/vuil OP het wisserrubber te zitten dat je er bijna vanaf moest "krabben". Het aerotwin wisserbladrubber bestaat eigenlijk uit 3 delen met bovenin 2 fijne randen/richels, die over de gehele lengte lopen. Juist in/op die richels was dat scherpe vuil te voelen. Het wisserbladrubber is zo flexibel dat die richels ook over de ruit bewegen bij elke wisserslag en zo voor en "betere" werking zorgen.......Ja, met fijne krasjes als bonus..... :evil:

 

Moraal van het verhaal: controleer geregeld je aerotwinbladen op de aanwezigheid van vastzittend vuil/korrels; evt met je nagels erlangs; anders is het leed ZO geschied.

 

Ik heb mijn ruit gisteren door de vakman laten polijsten;als ik goed kijk zie ik nog wel wat, maar het valt nu niet meer op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

LGvR=LvR (pc gecrashed; andere laptop; vandaar...ook dat nog... )

 

Een paar dagen geleden, met de zon op de voorruit, een brede band van fijne krasjes ondekt op de voorruit in de richting van het veeggebied van mijn 1/2 jaar oude aerotwin ruitenwissers; Li>Re. Was storend met dat opvallende licht, zowel van binnen als van buiten. :cry::x

 

Zou er zand oid op mijn ruit gezeten hebben tijdens het wissen?, dacht ik eerst, maar bij nadere inspectie bleek er scherp/hard aanvoelende korrels/vuil OP het wisserrubber te zitten dat je er bijna vanaf moest "krabben". Het aerotwin wisserbladrubber bestaat eigenlijk uit 3 delen met bovenin 2 fijne randen/richels, die over de gehele lengte lopen. Juist in/op die richels was dat scherpe vuil te voelen. Het wisserbladrubber is zo flexibel dat die richels ook over de ruit bewegen bij elke wisserslag en zo voor en "betere" werking zorgen.......Ja, met fijne krasjes als bonus..... :evil:

 

Moraal van het verhaal: controleer geregeld je aerotwinbladen op de aanwezigheid van vastzittend vuil/korrels; evt met je nagels erlangs; anders is het leed ZO geschied.

 

Ik heb mijn ruit gisteren door de vakman laten polijsten;als ik goed kijk zie ik nog wel wat, maar het valt nu niet meer op.

 

Same problem here! :roll:

 

Ik denk dat het komt omdat, de aerotwins in combinatie met de regensensor (blijft vaak onnodig lang door wissen) er inderdaad zand op het raam komt, en zo lekker inslijpt :x

 

Ik heb de aerotwins incl. armen verwisseld voor het oude systeem dat bevalt prima, voorruit is wel aan vervanging toe! Of het echt door de aerotwins komt...? Er zal met gewone wissers op een droog raam hetzelfde gebeuren! Regen sensor is denk ik de grote boosdoener! 8)

 

Waar heb je de ruit laten polijsten, en wat aren de kosten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonde van die dure aerotwins; ik denk er ook over om weer naar het oude systeem terug te gaan. Was wel blij dat ze minder "lawaai" maakten bij motregen, maar ze wisten toch ook wat streperig. (waarschijnlijk door die vastzittende korrels/vuil. Trouwens de aerotwin acherruitenwisser wist bij mij ronduit slecht met veel strepen in het middengebied. Ik heb de originele Aerotwinarn met het grote T4 aerotwinblad. (misschien is die wel te groot daarvoor)

 

Het probleem ligt volgens mij in de bouw van die bladen met de extra richels; er verzamelt zich daar gemakkelijk vuil/zandkorrels ed, maar wat mij zo opviel dat het vuil zo vast zat op/in het rubber dat je het er bijna af moet krabben.

@Jee>>Mischien is een washandschoen daarom niet afdoende en moet je na het wassen het nog even checken, bijv met je nagel.

@Pindar>> Bij een lokaal autoruitereparatiebedrijfje; komt aan huis(!) Ik had ook een sterretje in mijn voorruit; is tegelijkertijd meegenomen en verrekend via mijn verzekering :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

[quote name="

]Zonde van die dure aerotwins; ik denk er ook over om weer naar het oude systeem terug te gaan. Was wel blij dat ze minder "lawaai" maakten bij motregen' date=' maar ze wisten toch ook wat streperig. (waarschijnlijk door die vastzittende korrels/vuil. Trouwens de aerotwin acherruitenwisser wist bij mij ronduit slecht met veel strepen in het middengebied. Ik heb de originele Aerotwinarn met het grote T4 aerotwinblad. (misschien is die wel te groot daarvoor)

 

Het probleem ligt volgens mij in de bouw van die bladen met de extra richels; er verzamelt zich daar gemakkelijk vuil/zandkorrels ed, maar wat mij zo opviel dat het vuil zo vast zat op/in het rubber dat je het er bijna af moet krabben.

@Jee>>Mischien is een washandschoen daarom niet afdoende en moet je na het wassen het nog even checken, bijv met je nagel.

@Pindar>> Bij een lokaal autoruitereparatiebedrijfje; komt aan huis(!) Ik had ook een sterretje in mijn voorruit; is tegelijkertijd meegenomen en verrekend via mijn verzekering :wink:[/quote']

 

Hoi LGvR

 

Je kan ze natuurlijk wel wassen maar oneffen heden zul je niet er uit wassen.

Volgens mij kan je het beste een krant nemen, en die over je rubbers heen en weer halen tot dat de krant wat warm aan voelt, alle oneffenheden zullen weer 1 geheel worden, daar heb ik goede resultaten mee. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi LGvR,

 

Ik denk ook dat het er meer druk op de Aero-twin bladen zit (metaal) ten op zichte van het conventionele systeem. Mijn auto komt uit 2001 en gebruik wekelijks mijn wissers (ik heb een hekel aan vieze ramen en slecht zicht) en heb tot heden geen problemen of krassen op mijn voorruit.

 

In eerste instantie dacht ik er ook over om deze Aero's te nemen, maar nu twijfel ik eraan zeker omdat je er meer mensen over hoort.

 

Zelf heb ik nog veel ergers, 2 van mijn zijruiten (passagierskant) zijn dusdanig diep bekrast dat je het heel goed ziet en voelt. Daar zat zand tussen de ramen terwijl ik niet eens in de buurt van de kust was. Maar zand kan zelfs uit de Sahara overwaaien.

 

Van deze diepe krassen baal ik nu echt van.

 

Groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed idee Marcel; zal het uitproberen.

 

Heb vanavond mijn 3 bladen eraf gehaald en met een nagelborsteltje + dreft schoongemaakt; zijn nu weer spiegel glad. Ga ze nu ook vaker schoonmaken/controleren.

 

@Jee>> de regensensor gebruik ik ook het meest; vandaar. Thanks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden