Ga naar inhoud
  • 0

afstelling koplampen


skippy

Vraag

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

In het geval van een 3B zitter en 2 schroefjes achter de bevestigings schroeven...

 

1 is de hoogte en de ander is links/rechts

 

misschien helpt dit plaatje van de lamp van de bestuurders kant:

 

i70nl2.jpg

 

Verder kun je bij onderstaande links eens kijken :

http://www.hella.com/produktion/HellaPo ... elling.jsp

 

Of de simpele methode...

Zet een andere auto met goed afgestelde lampen op een metertje of 5 van een muur af ( auto moet haaks op de muur staan en horizontaal staan)

Meet op wat de hoogte is van de scherpste vlek op de muur.(dus wat de bovenkant van de lamp is ongeveer)

Daarna meet je de hoogte op van de bovenkant van de koplamp bij je auto.

Je weet nu het verschil van op 5 meter afstand.

 

Neem nu je eigen auto...

Zet deze ook op 5 meter van de muur en ook horizontaal....

Stel hier het zelfde verschil in en klaar...

 

Het gekke was dat ik eerst gewoon mijn koplampen had ingesteld dat ze ongeveer het zelfde lichtpatroon hadden als die auto met de goed afgestelde lichten... en dit bleek niet helemaal te kloppen want mijn lampen stonden dus te hoog toen ik het in een garage liet checken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

nope... met die grote bouten kun je de hele unit stellen zodat deze mooi overal aansluit.

 

De schroefjes voor de lichtbundel zeg maar af te stellen die zitten in die 2 gaatjes d'r achter... kijk maar op het plaatje...

Die schroefjes zitten wat dieper verzonken dus je zult in eerste instantie alleen de gaatjes zien.

 

Anders kijk nog maar eens hieronder.....

De gele pijltjes zijn de bevestigings bouten.... (die grote bouten dus) maar je ziet wel duidelijk de gaten waar de stel schroefjes in zitten.(rode pijltjes)

i71ytd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden