Ga naar inhoud
  • 0

Te laag na plaatsen Bilstein schokdenpers achter

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Hoi, ik heb eergisteren de lekkende originele schokdempers van mijn passat B7 Variant vervangen door Bilstein B6 dempers, die zouden volgens vergelijkingssites voor mij Passat geschikt zijn... Wat extra demping leek me niet verkeerd na 2 gebroken veren, ik heb zelf een trekhaak geplaatst toen ik heb kocht in 2015.

Na de dempers geplaatst te hebben viel me wel al op dat hij achter wat lager lag, maar na rijden ermee is het qua rijcomfort toch wel erg belabberd. Schokken uit de weg voel je in je rug en dat is echt niet fijn. Na een 1e wat langererit vandaag ligt de wagen nog lager, zie foto. Volgens mij zit ik constant tegen de bumpstops aan! Ik heb verder een af fabriek onderstel. Het is een 2.0 TDI met Bluemotion pakket. Die ligt origineel al iets lager voor aerodynamica begrijp ik.

De oude dempers nog eens bekeken en die hebben een veel sterkere veerwerking dan de nieuwe. Wellicht gasdruk, misschien zit er wel een veer in? Die houdt het chassis dan ook verder uit de veren.

Hoe zou ik dit probleem weer kunnen oplossen? 

IMG_20260809_205400087_HDR.jpg

IMG_20260806_115538640_HDR.jpg

aangepast door mipedsg

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Schokdempers zijn niet voor de rijhoogte, dat doet de veer. Het is alleen wel een sportdemper, die zijn wel korter

• 0
Geplaatst

Ja dat zou ik ook denken. Maar die oude gasdempers krijg je bijna niet ingedrukt, de nieuwe wel. Hier een redelijk recente foto van 3 weken terug, voor de vervanging: een enorm verschil.

IMG_20260709_074214705_HDR.jpg

• 0
Geplaatst

Blijkbaar heb ik origineel de Sachs Nivomat dempers eronder. Deze hebben een zelf nivellerende functie?

Trouwens, toen ik eerder de veren verving kreeg ik ook langere en dikkere veren geleverd door de automaterialen zaak. Op basis van de kleur stippen op de veer heb ik deze toen met andere veren met 1 winding minder, en dunnere dikte kunnen ruilen, gelijk met wat er al onder zat. Die veren waren dus ook lichter dan gangbaar, blijkbaar.

IMG_20260809_220110704_HDR.jpg

• 0
Geplaatst

Weet iemand welk type achterveren er standaard onder een B7 bluemotion zitten? Deze zijn dus 7.5mm lager qua rijhoogte dan zonder bluemotion.

• 0
Geplaatst

Weet je wel hoeveel soorten er zijn dit is van een B7 uit 2013

image.thumb.png.3d35792ec00dc550acabb090b21ba8ba.png

• 0
Geplaatst

Ja daar kwam ik achter!

Heb ondertussen op basis van de PR codes, de oude schokdempers codes o.a. met behulp van AI 3C0 511 115 AE gekozen, besteld en vanavond eronder gezet. Lijkt een goede keuze te zijn na de 1e testrit.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden