Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Goedendag,

Voor mn b8 uit 2016 heb ik een set memory seats gekocht (met verwarming en ventilatie).

Huidige module is 3aa595257 en de memory module is 3q0595760b. Ik weet dat er een dikkere + en - alsmede lin/can-bus getrokken dient te worden en zodoende dat de huidige bekabeling naar stoel toe dus afdoende is.

Ik zie diversen kabelsets aangeboden worden maar kan er iemand wat licht over laten schijnen mbt connector in de vloer? En de passagiersstoel? Zit daar wel een voldoende plus min want daar zie ik eigenlijk niet zoveel over.

Mvg Manuel 

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
30 minuten geleden, mano010 zei:

Goedendag,

Voor mn b8 uit 2016 heb ik een set memory seats gekocht (met verwarming en ventilatie).

Huidige module is 3aa595257 en de memory module is 3q0595760b. Ik weet dat er een dikkere + en - alsmede lin/can-bus getrokken dient te worden en zodoende dat de huidige bekabeling naar stoel toe dus afdoende is.

Ik zie diversen kabelsets aangeboden worden maar kan er iemand wat licht over laten schijnen mbt connector in de vloer? En de passagiersstoel? Zit daar wel een voldoende plus min want daar zie ik eigenlijk niet zoveel over.

Mvg Manuel 

Misschien kan @wulfke daar wat over zeggen.

• 0
Geplaatst

Misschien zit Hier in dit topic de info welke je zoekt.

Je zal ook even moeten controleren of je in je huidig clima paneel de zetel ventilatie kan coderen, anders moet je ook op zoek naar een ander clima paneel welke geschikt is voor zetel ventilatie.

Succes

• 0
Geplaatst

Dankje @wulfke ! Zeer nuttige info. Enige wat me verbaast is dat de huidige +30 naar stoel(en) behouden blijft. Lees her en der dat dit niet voldoende zou zijn.

Nu nog even kijken hoe de passagiersstoel zn stroom krijgt.

De canbus low/high zou ook afgetapt kunnen worden ergens achter het kick panel A pilaar. 

Morgen eens kijken hoe de stekker eruit ziet onder de vloer. 

• 0
Geplaatst

Je kan de schema's eens doorspitten "seat ventilation option code 4D3" - beginnende vanaf pagina 514. Zie dat daar de ventilatie eigenlijk een aparte plus krijgt vanaf SC45 (bestuurders stoel) en S46 voor de bijrijders stoel. 

Seat heating zit vanaf pagina 1169 optiecode 4A3 / 4A4

Elektrische zetelverstelling zit op pagina 1175.

• 0
Geplaatst

@wulfke als ik kijk naar sc45 -thermische zekering- dan zou dit de +30 in huidige voorziening zijn. Maar welke dikte draad is gebruikt, mits dat (bijv 2,5mm2, minimaal vereiste) dan zou dat al mooi meegenomen zijn. Het is huidig rood/geel in ieder geval. 

Google Ai geeft ook niet echt een eenduidige oplossing dan behalve de can/lin-bus lijnen. Al met al lijkt het mee te vallen. Denk dat de passagierskant het vervelendste is vanwege de lin en evt vervanging voor betere voeding/massa.

• 0
Geplaatst

Voor de ventilatie moet zowel naar de bestuurder als bijrijder een extra LIN welke naar het BCM getrokken moet worden (of aftappen van een koppelpunt) . Voor het memory gedeelte moet er een comfort can paar naar de bestuurder. In de stoel zelf zit ook maar max 2,5mm2

Op de schema's zelf staat 2,5mm2 voor zowel plus als massa voor de zetelverstelling.

Ook voor de ventilatie is de extra voeding 2,5mm2 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Dat is mooi dankje voor de info! Zover ik nu ben;

Sc45 is nu thermische zekering 15a. Hier zit de complete stoel achter inc voeding stoelventilatie. Gezien dit memory gaat worden zal dit een 30a zekering worden.

Hiernaast zal er een aparte +30 erbij moeten komen net als massa.

Can high/low wil ik achter het kick panel integreren op de j533.

Lin lijn zou daar ook moeten liggen.

Passagiersstoel moet ik nog even naar kijken maar ook hier zou een Lin lijn achter het kick panel moeten liggen. Dat scheelt veel demontage werk.

+30 en massa zal ik de huidige bedrading herbruiken met uitbreiding zoals bestuurdersstoel

Verlichting en spiegelverstelling voor de knoppen en geheugen stand nog uit te zoeken welke bedrading dat is.

Ik ga proberen om zoveel mogelijk fotos te maken tijdens monteren/aanpassen.

aangepast door mano010
  • 0
Geplaatst

Vandaag wat foto's kunnen nemen van de stoel stekkers en vloer stekkers;

Bovenste foto is passagier. Daar mist de juiste dikte plus en min. Ik moet even kijken of daar ook een LIN naartoe moet.

Onderste is bestuurders kant. Deze zijde mist CAN & LIN maar gezien ergocomfort heeft deze wel de juiste plus & min.

Iemand adres voor canbus draad? Ik zoek me suf maar kom eigenlijk alleen op ali uit en dat is niet de juiste codering.

Achterbank al gemonteerd, wat een getob met dat "slotje" aan de zijdes zeg. Heb zelf een lekke koppakking inmiddels en wat een viezerikken heb je toch. Wat een troep eronder... 

20260717_163419377.JPG

20260717_161506558.JPG

IMG-20260717-WA0002.jpeg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden