Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Passat B8 - Bj 2016

1.4TSI ACT - CZEA - 150kp versie

Meestal bij de start na lang stil staan (lees 3 dagen ofzo) loopt de motor direct maar het stationair toerental zakt weg naar 850-700 en valt dan na een kleine 3sec stil - tijdens het bijna stil vallen heeft gas geven geen invloed.

Soms krijg ik eens een foutmelding van "storing olie druksensor defect" maar ik vermoed dat dit niet de reden is maar een neven effect van het traag draaien van de motor.

Iemand een idee welke richting ik moet zoeken ? LMM, gasklephuis,.. ?

De wagen heeft een K&N luchtfilter in het origineel filterhuis. Voor de K&N zat er een Pipercross filter in.

Voor de rest geen enkele startproblemen, enkel na een langere stilstand.  

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

En bij dagelijks gebruik hetzelfde effect na starten?
Ik ga nu gissen maar tank ontluchting of zaken daaromtrent kan vaak voor vreemde klachten zorgen, omdat je twijfelt over hetgene wat je uitgelezen hebt kan het maar zo iets simpels mechanisch zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

• 0
Geplaatst

Peter als hij goed loopt zet hem dan uit en haal de stekker van de olie druksensor af en start dan weer kijk of hij uitgaat, zo sluit je de sensor 100% uit. Als het de brandstof druk zou zijn moet je dat natuurlijk zien met uitlezen.

• 0
Geplaatst
19 minuten geleden, tiptronic zei:

En bij dagelijks gebruik hetzelfde effect na starten?
Ik ga nu gissen maar tank ontluchting of zaken daaromtrent kan vaak voor vreemde klachten zorgen, omdat je twijfelt over hetgene wat je uitgelezen hebt kan het maar zo iets simpels mechanisch zijn.

2 uren geleden, wulfke zei:

Voor de rest geen enkele startproblemen, enkel na een langere stilstand.  

Neen, enkel bij het starten na een stilstand van een paar dagen. Dan eenmalig het uitvallen. De herstart na het uitvallen gaat dan terug probleemloos en zit het stationair wel direct goed.  Het uitvallen gaat niet altijd gepaard met het krijgen van een foutmelding, paar keer uitgevallen zonder foutmelding.

Ik lees her en der dat mijn motortype geen LMM heeft. 

• 0
Geplaatst

Volgens mij wordt de oliedruk sensor de eerst 3? seconden genegeerd na het starten. Valt volgens mij ook nooit uit daarop alleen alarmering. 
Heb even op internet gezocht en lees ook iets over een voedingsspanningrelais bij dit type motor wat problemen kan veroorzaken. 

• 0
Geplaatst

als je nu eens 3x op contact zet, voordat je start na 3dgn?

• 0
Geplaatst
14 minuten geleden, Vdub zei:

als je nu eens 3x op contact zet, voordat je start na 3dgn?

Zal ik even moeten testen (en niet vergeten van mijn voet van het rempedaal te laten).

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden