Ga naar inhoud
  • 0

Vraag over verlagingsveren nav offerte CARREC

Vraag

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb een offerte aangevraagd bij CARREC om de draagarmrubbers te laten vervangen voor powerflex varianten. Ik had ook gevraagd om gelijk de veren te vervangen voor een set verlagingsveren van H&R. Dit werd met klem afgeraden, ze had in het algemeen slechte ervaringen met het verlagen van een passat b8 en als ze het al deden dan alleen met een set schokbrekers en veren die op elkaar zijn afgestemd. 

Wat is jullie idee daarover?

Groeten Jan Willem

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (aangepast)

Aangezien de wagen zakt om dat de veren korter zijn, is bij diverse mensen het idee dat de schokbrekers dan eigenlijk te lang zijn. De zuiger van de schokbreker zit dan ook het aantal mm van de verlaging dieper in het huis, en kan dus eerder de bodem raken en lek gaan. De meningen zijn hier over verdeelt door de diverse positieve en negative ervaringen. Vaak zijn de bijpassende schokbrekers ook wat stugger. Zo als je zal weten bepaald de veer vooral hoogte , en de schokbreker de demping van de auto. Als je de oude schokbrekers gebruikt, zorg dan in iedergeval dat je bumstops nog goed zijn.

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

heb al tig Passat's verlaagd met alleen veren, nooit problemen mee gehad.

• 0
Geplaatst
40 minuten geleden, Vdub zei:

heb al tig Passat's verlaagd met alleen veren, nooit problemen mee gehad.

Zeg ook niet dat het slecht is, het is maar net aan wie je het vraagt.

• 0
Geplaatst

Verlagen met veren alleen kan prima. Maar ik zou het zelf nooit meer doen. Een demper/veer combinatie die goed op elkaar afgestemd is, is niet te vergelijken met veren alleen op OEM schokbrekers. Wereld van verschil! Maar daar betaal je dan ook voor. H&R is overigens vrij stug ook nog eens, maar staat wel mooi laag. Commercieel gezien verkoopt CARREC je nu geen veren en de uren om het te monteren. En wat ik van YT zie, raden/verkopen ze alleen waar ze zelf ook mee zouden willen rijden, en ook meer aan verdienen uiteraard. Maar ik heb niet de indruk, dat ze om werk verlegen zitten door alle media attentie. Je steekt veel tijd en energie in je auto, voor mij zou het een no-brainer zijn als ik jou was. Maar uiteindelijk is het jouw auto, en weeg je voor jezelf het kostenplaatje af. En neem daarin ook mee hoeveel KM je schokbrekers nu al er onder zitten. En wat Diver ook zegt, zorg wel dat wanneer je alleen de veren doet, je wel de andere zaken als bump stops, stofhoezen en toplagers van veerpoot mee pakt. Kost 100€ meer misschien, maar met montage en uitlijnen ben je meer kwijt als het later alsnog moet.

• 0
Geplaatst

Ik denk dat ik de optie van een Bilstein B12 set in overweging ga nemen. Onder mijn Volvo had ik Eibach veren met originele dempers en dat beviel me erg goed. 

Aangezien de huidige dempers nu 150K km oud zijn denk ik dat het wijs is om de complete set te laten vervangen en een B12 set een goede optie zou kunnen zijn. Lager dan 3 a 4 cm wil ik toch niet dus schroefsets vallen sowieso af (bij CARREC zijn ze gek op KW schroefsets namelijk) 

• 0
Geplaatst

Heb zelf nooit een schroefset gehad, maar wel diverse verlagings sets. Het voordeel is wel dat als het telaag of tehoog uitvalt je het kan afstellen naar je wens, en dat kan met een vaste set dan weer niet. Dan moet je het doen met zo als het is. Het komt allemaal neer met wat je er voor over heb, hoelang je de auto gaat houden en smaak. En je weet........over smaak valt niet te twisten. Daarom rijden we gelukkig ook niet met zn allen in een gele auto.

• 0
Geplaatst

het is allemaal afhankelijk van wat je te besteden hebt, natuurlijk is een set veren MET aangepaste dempers het mooiste.
150dkm met een set dempers is niet zoveel dus om die reden zou je niet hoeven wisselen van dempers.

• 0
Geplaatst

B-12 set ga je geen spijt van krijgen! Ik durf te beweren dat je daarmee harder over drempels of slecht wegdek kan dan OEM.

On 4-4-2026 at 11:34, Diver said:

Heb zelf nooit een schroefset gehad, maar wel diverse verlagings sets. Het voordeel is wel dat als het telaag of tehoog uitvalt je het kan afstellen naar je wens, en dat kan met een vaste set dan weer niet. Dan moet je het doen met zo als het is. Het komt allemaal neer met wat je er voor over heb, hoelang je de auto gaat houden en smaak. En je weet........over smaak valt niet te twisten. Daarom rijden we gelukkig ook niet met zn allen in een gele auto.

Wie wil er nou een gele auto....🫣

• 0
Geplaatst

@oele toen ik het scheef dacht ik meteen aan jou zo van als hij het maar niet verkeerd opvat. Had voor de rest niks met jou temaken zeg het wel vaker als voorbeeld. Maar dacht ook meteen kijken of hij de verbinding snapt.

• 0
Geplaatst
2 hours ago, oele said:

B-12 set ga je geen spijt van krijgen! Ik durf te beweren dat je daarmee harder over drempels of slecht wegdek kan dan OEM.

De keuze is inmiddels definitief op een B12 set gevallen. Heb inmiddels Carrec weer een bericht terug gestuurd of ze wel een B12 set willen plaatsen. Ze zijn helaas niet zo snel met reageren op offerte vragen

• 0
Geplaatst
On 9-4-2026 at 19:51, Diver said:

@oele toen ik het scheef dacht ik meteen aan jou zo van als hij het maar niet verkeerd opvat. Had voor de rest niks met jou temaken zeg het wel vaker als voorbeeld. Maar dacht ook meteen kijken of hij de verbinding snapt.

Nee joh, ik ben niet zo snel beledigd hoor en ik 'ken' je toch al wat langer.😉

On 9-4-2026 at 20:07, Jan Willem said:

De keuze is inmiddels definitief op een B12 set gevallen. Heb inmiddels Carrec weer een bericht terug gestuurd of ze wel een B12 set willen plaatsen. Ze zijn helaas niet zo snel met reageren op offerte vragen

Enige waar ik spijt van had met die set, is dat ik het niet veeeeeeeeeeel eerder had gedaan! Maar goed, nu maak ik je verwachtingspatroon misschien te hoog.... Laat ik het zo zeggen, 't rijdt gewoon zorgeloos. Strak in de bochten, soepel als het moet over drempels. Niet dat je het idee hebt dat je veerpoten door je motorkap heen komen, je vullingen lostrillen, je mobiel door je auto vliegt, je kind, hond of beide tegen het dak ziet in je binnenspiegel en het spiraaltje van je vrouw van zijn plek komt en ze in Karin-modus schiet.

• 0
Geplaatst
8 hours ago, oele said:

.......en het spiraaltje van je vrouw van zijn plek komt en ze in Karin-modus schiet.

Dit was het laatste zetje wat ik nodig had om de keuze 100% definitief te maken 🤣

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden