Supervinnie40 Geplaatst 30 maart Geplaatst 30 maart Wanneer de auto over een drempel gaat, hoor ik een soort kraak van de achterkant van de auto. Ik dacht eerst aan een interieurpaneel, maar toen ik in de kofferbak zat en mijn vrouw over een drmpel reed leek het toch echt van de ophanging te komen. Heel soms lijkt eenzelfde geluid van de voorkant af te komen. Onze vorige auto, een Fiesta, had de kwaal dat de stabilisatorstang voorin ging kraken bij koud weer. De rubbers werden dan stijf en dan zorgde voor gekraak. Is dat hier ook een kwaal? Of speelt hier compleet iets anders? Het is geen luidruchtig geluid. Niet op een manier dat je vreest dat het ernstig is. Maar als een rubber versleten is, dan wil ik deze graag vervangen.
Marco456 Geplaatst 30 maart Geplaatst 30 maart Om wat voor auto gaat het? En meestal zijn het idd de rubbers, hoeven niet eens versleten te zijn. Soms helpt een vaseline spray. Meestal is het tijdelijk.
Supervinnie40 Geplaatst 31 maart Auteur Geplaatst 31 maart Het is een Passat GTE Variant uit 2015. Mocht ik tijd hebben, dan zal ik er eens onder kruipen. Bij de Fiesta moest ik eerst de stabilisatorstang helemaal los maken, voordat ik de rubbers goed in kan smeren. Dat is niet altijd even makkelijk.
Aanbevolen berichten