Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Heren,

We lopen tegen t probleem aan dat de ontluchtingnippels muurvast zitten. Zat te denken om 2e hands klauwen te kopen en volledig te reviseren. Kan ze dan ook direct in kleur zetten :)

Echter de vraag, kan ik ook klakkeloos de klauwen van een B7 nemen? Of moet ik echt die van de B6 hebben van voor 2008?

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Je kan beter een set nieuwe kopen, zo duur zijn die remklauwen niet.

• 0
Geplaatst
Just now, Vdub said:

Je kan beter een set nieuwe kopen, zo duur zijn die remklauwen niet.

Das wel zo, alleen voor een beetje normaal merk loopt t richting de 160 per stuk voor achter. Of zijn die dingen van Ridex(Autodoc) oke?

• 0
Geplaatst

Er zijn webshops dat als je de oude terugstuurt er nog wat geld voor krijgt. Die worden weer als nieuw gereviseerd. Die je "nieuw " gekocht hebt kunnen dus een gereviseerd setje zijn. Niks mis mee is de prijs ook naar. 

• 0
Geplaatst
8 hours ago, BARRY_TDI said:

Er zijn webshops dat als je de oude terugstuurt er nog wat geld voor krijgt. Die worden weer als nieuw gereviseerd. Die je "nieuw " gekocht hebt kunnen dus een gereviseerd setje zijn. Niks mis mee is de prijs ook naar. 

Wil t liefst origineel behouden, denk dat t niet anders word dan reviseren?

• 0
Geplaatst
6 uren geleden, JimyB zei:

• 0
Geplaatst
10 hours ago, Diver said:

Die had ik inmiddels te pakken, voor is recht toe recht aan. Alleen de vraag hoe t zit met 6 vs 12 tands handrem. Kan dit gewoon gewisselt worden?

Bijvoorbeeld eentje van een 2008/9 passat nemen en eronder hangen?

• 0
Geplaatst
Op 25-3-2026 om 19:04, JimyB zei:

Gisteren voor de S3 van schoonzoon een linker achter remklauw besteld bij Winparts. Is het de originele die er nu onderzit van TRW. Nieuw 144 gereviseerd 94 met 30 statiegeld teruggaaf.

Kijk of je onder de auto Lucas of Ate of TRW heb zitten. Die kan je bestellen blijft het origineel. Denk je dat VW zelf die dingen maakt. 

• 0
Geplaatst
14 uren geleden, JimyB zei:

Die had ik inmiddels te pakken, voor is recht toe recht aan. Alleen de vraag hoe t zit met 6 vs 12 tands handrem. Kan dit gewoon gewisselt worden?

Bijvoorbeeld eentje van een 2008/9 passat nemen en eronder hangen?

Handrem is toch met de stelmotoren???

• 0
Geplaatst
7 hours ago, Diver said:

Handrem is toch met de stelmotoren???

Ging mij er meer om dat je daar een wissel in had, stel je hebt de 6 tands, kan je dan klauwen met 12 tands er gewoon opzetten? 

10 hours ago, BARRY_TDI said:

Gisteren voor de S3 van schoonzoon een linker achter remklauw besteld bij Winparts. Is het de originele die er nu onderzit van TRW. Nieuw 144 gereviseerd 94 met 30 statiegeld teruggaaf.

Kijk of je onder de auto Lucas of Ate of TRW heb zitten. Die kan je bestellen blijft het origineel. Denk je dat VW zelf die dingen maakt. 

Als het goed is zou ik TRW/Lucas moeten hebben, ga vanmiddag even checken

• 0
Geplaatst (aangepast)
Op 24-3-2026 om 20:20, JimyB zei:

Heren,

We lopen tegen t probleem aan dat de ontluchtingnippels muurvast zitten. Zat te denken om 2e hands klauwen te kopen en volledig te reviseren. Kan ze dan ook direct in kleur zetten :)

Echter de vraag, kan ik ook klakkeloos de klauwen van een B7 nemen? Of moet ik echt die van de B6 hebben van voor 2008?

Zou verhitten van de ontluchting nippels het ook mogelijk maken om het los te kunnen krijgen, of met een hamer of zo wat tikken op te geven om het dan nog een keer proberen het los te krijgen en dan te vernieuwen, of rondom in te slijpen, afbreken en dan met een "links tap" het er uit te draaien.

Dan kan je er nog altijd voor kiezen om het in te ruilen tegen een nieuwe.

Wat vinden jullie van die ideeën.

aangepast door J.J
  • 0
Geplaatst
On 27-3-2026 at 13:18, J.J said:

Zou verhitten van de ontluchting nippels het ook mogelijk maken om het los te kunnen krijgen, of met een hamer of zo wat tikken op te geven om het dan nog een keer proberen het los te krijgen 

Dit principe om vast zittende bouten los te krijgen werkt in de praktijk. Bij mij op werk (geen garage), past iemand deze techniek vaak met succes toe. Zijn theorie is dat met rustig tikken op het vast zittende deel, met beetje spanning van sleutel erop de roest of corrosie met elke tik een beetje afbreekt. En zodoende tot stof reduceert. Niet knetter hard slaan en kapot draaien, maar blijven tikken, draaimoment er op houden en geen haast hebben. Warm maken zal ook vast helpen.

• 0
Geplaatst

precies dat. En eerst even inspuiten met kruipolie of zoiets en even laten inwerken.

• 0
Geplaatst

En voor al een passende sleutel. Geen tang of baco, dan weet je zeker dat je het verkl...t

• 0
Geplaatst
17 hours ago, oele said:

Dit principe om vast zittende bouten los te krijgen werkt in de praktijk. Bij mij op werk (geen garage), past iemand deze techniek vaak met succes toe. Zijn theorie is dat met rustig tikken op het vast zittende deel, met beetje spanning van sleutel erop de roest of corrosie met elke tik een beetje afbreekt. En zodoende tot stof reduceert. Niet knetter hard slaan en kapot draaien, maar blijven tikken, draaimoment er op houden en geen haast hebben. Warm maken zal ook vast helpen.

Goeie om te proberen

10 hours ago, martijn v o said:

precies dat. En eerst even inspuiten met kruipolie of zoiets en even laten inwerken.

check, doe ik nu dagelijks na t rijden. Over 2 weken aan de slag

9 hours ago, Diver said:

En voor al een passende sleutel. Geen tang of baco, dan weet je zeker dat je het verkl...t

de oude gaan er preventief uit, heb al vervangers liggen. Mocht t fout gaan met de klauwen dan heb ik nog een backup

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden