Ga naar inhoud
  • 0

Gebruikt onderdeel is goedgekeurd. Maar hoe verder?

Vraag

Geplaatst

Ik heb een gebruikte digitale teller gekocht. Hiermee ben ik naar een vag garage gegaan. Tijdens het inbouwen kwam er een melding dat er mail gezonden moest worden voor vrijgaven. Dit is gebeurd en ik heb ook de mail waaruit blijkt dat ie is goedgekeurd. 

Vervolgens weer naar de garage gegaan om het af te maken. Maar het is niet gelukt. Met name omdat we niet weten welke weg we nu moeten bewandelen. De persoon in kwestie had dit nog nooit gedaan. Hij is naar een collega gegaan en die zei het volgende; We moeten opnieuw de aanvraag insturen met bijgevoegd aankoop bewijs van het nieuwe instrumentenpaneel en Chassisnummer van de auto waar het instrumentenpaneel uit komt.
Als de bevestiging komt van vrijschakeling. Hebben we 24 uur de tijd om het instrumentenpaneel te wisselen

Ondanks dat ik er geen ervaring mee heb, heb ik zo mijn twijfels of dit wel klopt. In de TPI staat namelijk dat het niet binnen een bepaald tijdsbestek moet nadat het is goedgekeurd. Tevens was het chassisnummer waar om gevraagd wordt gewoon zichtbaar in Odis en stond dit volgens mij zelfs op de goedkeuringsaanvraag in de mail.

Kan iemand bevestigen of er nogmaals een aanvraag ingediend moet worden. Of weet iemand wat we nu in Odis moeten doen?

WhatsApp Image 2026-03-20 at 13.30.16.jpeg

tpi-20620331.pdf

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als ik de mail lees, zeggen ze iets over de immobilizer. Die zit niet in het instrumenten paneel maar in de stuurkolommodule.

Als je een oude teller met wijzers wil omzetten naar een digitale teller dan moet de de printplaat wisselen van de tellerunit.

Maar wat heb je nu gedaan en waarom?

• 0
Geplaatst

Weet niet hoe het 100% in elkaar zit maar via ODIS moest toch eea afgestemd worden op elkaar - chassisnummer wat in de teller zit komt niet overeen met de chassisnummers welke bvb in de gateway, immobilizer, MIB zitten. 

Destijds ook een wissel gedaan van oud type AID met rode wijzers naar nieuwer type met witte wijzers (ook een 2de hands AID) en hierbij moest ook een aanvraag gedaan worden bij VW.  

Na goedkeuring de kilometerstand goed gezet en dan heeft hij deze aangemeld en de component protectie eraf gehaald. Laten matchen met de immobilizer moet ook gedaan worden zodat ook de sleutels overeenkomen. Heb dit laten uitvoeren door powerperformance in Halsteren.

Maar gezien je wel de tools hebt (odis) en de aanmeldings aanvraag dat je eventueel online hulp kan krijgen door bvb Rainesh of Antera - deze kunnen via remote desktop overnemen en de teller inleren, functievrijgave herstel enz. 

• 0
Geplaatst

Ik had inderdaad jouw post gezien en hoopte dat het bij mij ook zo zou gaan. Ik blijf het bijzonder vinden dat meerdere personen bij die vag garage het niet exact weten. M'n gateway en mijn mib hebben ze daar wel met succes gedaan. De CP verwijderd bedoel ik dan.

Het matchen van de immobilizer is inderdaad het enige waar ik naar op zoek ben. Toen we de tweede keer bezig waren gingen we ook aan de slag met de immobilizer/sleutels. Op een gegeven moment wilde de auto niet meer starten omdat mijn sleutels niet meer herkend werden. Dat was voor ons wel even een zweet momentje. 

• 0
Geplaatst

Ok, de wagen starten met de nieuwe teller lukt dan wel al ? Dan lijkt het immobilizer deel in orde te zijn toch ? Wat lukt er dan verder niet? 

• 0
Geplaatst

Nee dat lukte niet. Maar toen we de oude teller er weer in deden wilde hij in eerste instantie en tweede instantie ook niet starten. Later gelukkig wel.  

Met mijn zoektocht naar hoe het moet kwam ik laatst iets tegen waarbij eerst de nieuwe teller gekoppeld werd met de ecu. En later de sleutels deed. En iemand anders leek het weer anders te doen. De meeste filmpje lijken ook wel te gaan over de periode toen je nog geen mail moest sturen naar Volkswagen. 

Ik heb zelf nog nooit gespeeld met Odis maar wel een tijdje geleden zo'n dongle gekocht. Zou ik het zelf kunnen doen nu de CP is opgeheven? Of heb je voor het matchen ook een online verbinding nodig?

• 0
Geplaatst

Je hebt voor ODIS inderdaad een online verbinding nodig met de fabriek (en de on-line tijd betaal je).

En om die te krijgen moet je een hele riedel formulieren invullen die ze moeten goedkeuren en daar moet je ook geld voor betalen. Dus ja het kan wel, maar het kost tijd geld en heel veel moeite.

Vraag anders Rainesh of Antara die kunnen dat ook.

• 0
Geplaatst

Dank je wel voor de tip. Ik heb Rainesh zojuist een bericht gestuurd. 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Het heeft even geduurd maar hij doet het. De 1e keer dat de kilometerteller erin ging was de inlog gebruikt van persoon A. Met de gegevens van deze persoon was de aanvraag ingediend.

Nadat de mail was ontvangen ging de teller er voor de 2e keer in. Toen zijn de inloggegevens gebruikt van persoon B. En dat pikte Odis niet. 

Uiteindelijk weer de gegevens van Persoon A gebruikt. Toen hoefde alleen de immo (beiden sleutels) worden ingeleerd en de klus was geklaard. 

aangepast door riwi
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden