Ga naar inhoud
  • 0

EPC lampje

Vraag

Geplaatst

Hoi Passat Rijders. 

Ik heb al sinds kerst zo nu en dan het EPC lampje branden in mijn 2016 GTE. Op het forum diverse posts gevonden, en ik heb ook ondertussen de laaddrukregelaar vervangen.

Hiermee is helaas het probleem niet verholpen. Zijn er nog ideeen om andere pleisters te plakken, of de volgende stap de turbo vervangen? 

Het is wel zo, dat voor het vervangen de EPC klacht vaak weg was en soms weer terugkwam, waarbij het terugkomen van de melding steeds vaker werdt. 

Nu komt niet zo snel het EPC lampje, maar brand wel constant het oranje motormanagement lampje, waarbij je duidelijk merkt dat de auto inhoud. De klacht lijkt anders na vervangen laaddrukregelaar. 

Is er iemand die dit herkent en eventueel nog idee heeft, naast vervangen turbo?

Alvast dank

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Heb je dat vervangen zonder uit te lezen en zonder aan te leren?

• 0
Geplaatst

@Vdub

Nee, de garage heeft hem vervangen. Had het er wel over dat het inleren wat moeilijk verliep, maar uiteindelijk gelukt, aldus de garage. 

Zojuist bij een ritje van 35 weer EPC melding, nu zelfs met informatie van "max 4000t/m" enz.. en naast oranje motormanagement lampje brand nu ook oranje driehoek. 

Ik heb nog wel met een hobbybob OBDB apparaatje een code P0299 Turbocharger / Supercharger Underboost eruit weten te halen. Misschien zegt het al iets? 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Het valt mij op dat de EPC melding komt bij optrekken in hybrid-stand en niet bij GTE stand.

Zou de garage iets verkeerd aangesloten hebben?

aangepast door wolly
  • 0
Geplaatst

De garage heeft de turbo laaddrukregelaar vervangen. Ik begreep dat dit 9 van de 10 keer het de EPC melding kon verhelpen. Ik had al een nieuwe gekocht, wilde het zelf doen, maar ik ben niet zo lenig meer om helemaal over de motor heen te hangen. Dus heb ik aan de garage op het dorp gevraagd deze werkzaamheden te doen, in de hoop dat het EPC probleem verholpen zou zijn. 

Hiervoor kwam EPC zo nu en dan opzetten zonder reden, en nu heel duidelijk als ik hem in hybrid-stand zet en vol gas geef. Dus misschien was de laaddrukregelaar een deel van het probleem. 

• 0
Geplaatst

Wat is wijsheid?

Ik lees iets over een kapotte valve, iets over slangen nakijken, stekkers nalopen en als laatste pas de turbo verangen...

Breng ik de auto bij de dorpsgarage met de uitleg ga maar zoeken, of breng ik hem naar de volkswagen garage cq Broekhuis? 

Het is een Passat GTE van 2016 met 230.000km op de teller. 

• 0
Geplaatst

Ik zou een afspraak maken met een forumlid in de buurt en dan eerst een goede en vooral betrouwbare uitlezing doen.
Dan de log hier delen en dan stappen ondernemen.

Maar je schreef ook dat de dorpsgarage moeite had met inleren. Ik zou daar even gaan koffie drinken en vragen waar ze tegenaan liepen. Wellicht had je het verkeerde onderdeel gekocht en laten plaatsen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden