Ik heb een acute hulpvraag. Sinds een paar dagen merk ik dat de motor 'bokt' bij het gebruik van het gaspedaal oftewel versnelling. Laat ik het gaspedaal los of houd ik 'm in 1 stand dan normaliseert de motor. Ik zie dan ook af en toe het gele motor lampje op het dasboard branden en weer uitgaan. Ik heb de auto uitgelezen. De storing die wordt aangegeven is die van de Component ABS/ESP met omschrijving 01423 - Lateral Acceleration Sensor 27-10 Implausable Signal - Intermittant. Is dit de veroorzaker van het probleem? En zo ja, waar zit deze sensor? Kan ik die zelf vervangen? Groetjes Ron
Vraag
rvandenb
Ik heb een acute hulpvraag. Sinds een paar dagen merk ik dat de motor 'bokt' bij het gebruik van het gaspedaal oftewel versnelling. Laat ik het gaspedaal los of houd ik 'm in 1 stand dan normaliseert de motor. Ik zie dan ook af en toe het gele motor lampje op het dasboard branden en weer uitgaan. Ik heb de auto uitgelezen. De storing die wordt aangegeven is die van de Component ABS/ESP met omschrijving 01423 - Lateral Acceleration Sensor 27-10 Implausable Signal - Intermittant. Is dit de veroorzaker van het probleem? En zo ja, waar zit deze sensor? Kan ik die zelf vervangen? Groetjes Ron

aangepast door rvandenbTop Posters For This Question
30
18
5
4
Popular Days
12 apr
12
17 apr
6
10 apr
6
25 feb
6
Top Posters For This Question
rvandenb 30 posts
Diver 18 posts
Vdub 5 posts
martijn v o 4 posts
Popular Days
12 apr 2026
12 posts
17 apr 2026
6 posts
10 apr 2026
6 posts
25 feb 2026
6 posts
Popular Posts
rvandenb
Vandaag de niet (goed) functionerende bobine vervangen. Het was inderdaad de bobine die ik al verdacht vond. De motor draait weer als een zonnetje. @Vdub bedankt voor de aanwijzing! 👍
Diver
tiptronic
Hier de sensor aan de radiateur, makkelijk om erbij te komen. Ook dit is van de Azm 2.0. Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
Posted Images
61 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten