Ga naar inhoud
  • 0

Storing 13631561 SOS module opgelost

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Ik heb een storing in de SOS module en het knopje heeft nu ook rode led. Heeft iemand enig idee wat onderstaande storing kan betekenen, of wat eraan te doen is eventueel? Ben bang dat de unit vervangen moet worden. En die zit achter de tellerbak vermoed ik. Niet iets waar ik echt zin in heb.

Overigens de module is aantal weken geleden voorzien van software update/TPI 2063903 , omdat het maar niet wil lukken hoofdgebruiker te worden op de auto. Ik heb internet verbinding, alleen hoofdgebruiker worden, of privacy nivo aanpassen krijg ik "Wordt geladen", maar verder dan dat gaat het niet. Wellicht is er een verband hiermee, ook al waren er voorheen geen storingen aanwezig.

image.png.49f6781f5f9df5a6d46cfe430724a92c.png

aangepast door oele

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

De sos module zit achter het infotainment scherm. Dus nog relatief makkelijk bereikbaar.

Hieronder een linkje naar een Russisch topic met dezelfde foutcode en hij doe bepaalde handelingen. Misschien even google translate erop los laten en zien of het iets gelijkaardig is wat deze kerel wou oplossen.

https://www.drive2.ru/l/695177772607211242/

• 0
Geplaatst

Is dat niet de batterij van de unit die vervangen moet worden?

• 0
Geplaatst (aangepast)

Dat heb ik ook gelezen, maar is andere code heb ik me laten vertellen. Heb zojuist een andere module gekocht uit een '23 auto. Dat verhaal van die Rus lukt ook niet zonder Odis, en ik lees ook dat in 90% van de gevallen het ding gewoon stuk is.... Ik kom ze ook niet veel tegen, tenminste niet jonger of oudere versie. Antera heeft echt serieus werk gestoken (echt hulde voor hem!) in updaten, opnieuw inleren enz. Maar kreeg het gewoon niet goed werkend, het aanmelden dan. Nu die helemaal de geest gegeven heeft, was dat misschien voorbode, geen idee.... Maar ben het aardig zat met die module en hij moet ook binnenkort gekeurd worden, heb niet weken de tijd om SOS werkend te krijgen. Dus dan maar een (niet zo goedkope) gebruikte proberen.

aangepast door oele
  • 0
Geplaatst

Hopen dat dat werkt.

Mag het niet helemaal uitgezet worden voor de keuring? of kan dat niet?

• 0
Geplaatst

Dan krijg je airbag storing. SOS module sinds 2014 verplicht en moet werken.

• 0
Geplaatst

Nou, vraag me niet hoe..... want ik knipperde met mijn ogen en de foutcode was weg! Rainesh heeft er even naar gekeken en de SOS module doet het weer🥳👌. Gewoon op afstand via VAG-com opgelost, niets met Odis. Ik ben werkelijk langer bezig mijn laptop aan te sluiten en telefoon als hotspot in te stellen, dan hij in het regelapparaat bezig geweest is. Van de week langs om hoofdgebruiker te worden op te lossen. Nu ff kijken om die andere module te annuleren....

• 0
Geplaatst
5 minutes ago, Diver said:

We horen het wel

Zoals Stevie Wonder altijd zegt, we zullen zien😎

Iig is de APK nu geen issue meer.

• 0
Geplaatst

Ok, hoofdgebruiker kunnen worden was 'iets' meer werk dan de SOS module werkend te krijgen. Maar ook dat is ein-de-lijk voor elkaar😎. Het was iets met verificatie van de updates vanuit VW oid, E-sim was ook iets mee.  Hij is er iig best wel even mee bezig geweest in Odin. 

Best vreemd dat een auto met een geregistreerde hoofdgebruiker, zo veel software aanpassingen en updates nodig heeft om een andere hoofdgebruiker in te kunnen stellen na verkoop/aanschaf🤔. Goede leer dat ik nooit meer ergens weg rij, voordat zulke zaken ingesteld zijn! En ja, ik had garantie. Kosten zijn ook (deels) vergoed. Maar auto aan andere kant van 't land gekocht, Ik had nooit bedacht dat dit zo'n hardnekkig probleem kon zijn.

Maar goed, nu eens kijken of ik het we-connect+ abonnement de moeite waard vind in proefperiode van 3 maanden. Vind het echt duur! Maar als je het per maand berekend, valt het ook wel weer mee. Dus weer; Zoals Stevie Wonder altijd zegt, we zullen zien😎

• 0
Geplaatst

Ik zou eerst van VW willen weten of SOS etc. nog wel werkt als het GSM netwerk aangepast wordt, lees 2G en 3G afgeschakeld worden.
Kennis in Hilversum kreeg te horen van de dealer dat dit een uitdaging is voor VW. En kennis heeft betaalde versie.
WE connect en mijn VW shit werkt bij oudere modellen niet optimaal of dus eigenlijk niet.

• 0
Geplaatst

Maar al die kleine dingetjes per maand loopt ook op he Stevie, maar we gaan het zien😎

• 0
Geplaatst

Ja klopt Jan, alles telt. Maar ik tank per maand meer, dan dat 

On 24-2-2026 at 11:36, Petroman said:

Ik zou eerst van VW willen weten of SOS etc. nog wel werkt als het GSM netwerk aangepast wordt, lees 2G en 3G afgeschakeld worden.
Kennis in Hilversum kreeg te horen van de dealer dat dit een uitdaging is voor VW. En kennis heeft betaalde versie.
WE connect en mijn VW shit werkt bij oudere modellen niet optimaal of dus eigenlijk niet.

Interessante opmerking. Vanaf 2018 is het verplicht voor alle auto's. Dus VW is niet enige die deze uitdaging heeft. Ik lees dat vanaf 2020 VW 4G module heeft, en mijn is MJ 2020, dus 🤞

Leesvoer hieromtrent; https://tweakers.net/reviews/10242/hoe-moet-het-met-ecall-zonder-2g-3g-112-beller-in-autos-vereist-oude-netwerken.html

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden