J.J Geplaatst 27 januari Geplaatst 27 januari Onze T5 TDI 19 2005-campertje De verwarming schiet te kort in de winter, en de motor bereikt niet de werk temperatuur. Normaal staat de wijzer recht naar boven nu tijdens het rijden zeg maar 7 voor 12 en het word niet echt lekker warm in de wagen. In de hete zomer springt de radiator blower nooit aan de temperatuur blijft mooi recht naar boven staan ook toen het in Spanje 47 graden was, dus te heet word hij nooit. Het zou heel mooi zijn als jullie een oplossing zouden weten, waarschijnlijk is het voor jullie een eitje. Ik geniet er altijd van hoe jullie op het forum met elkaar omgaan, wat een hoog niveau, en toch weer heel menselijk, als oude vrienden.👏
Marco456 Geplaatst 27 januari Geplaatst 27 januari Thermostaat al eens vervangen, die blijft waarschijnlijk gewoon open staan. 2
J.J Geplaatst 28 januari Auteur Geplaatst 28 januari 5 uren geleden, Marco456 zei: Thermostaat al eens vervangen, die blijft waarschijnlijk gewoon open staan. Dank je wel voor je reactie @Marco456 Ha nee die is nog nooit vervangen, een gok zit die misschien waar de waterslang boven op de waterpomp zit? O ik heb een filmpje opgezocht: Maar O wat komt het slecht uit net nu in de winter, normaal doe ik alles op straat maar het is nu haast geen doen, ben bang dat ik het moet laten doen, haha ook omdat ik niet meer de jongste ben, en mijn rug opspeelt in die houding zeker. Ja in mijn beste tijd heb ik ontzettend veel gedaan aan het mooie T3-campertje, wat een bijzondere tijd was dat, wat heb ik er veel door geleerd, maar nu zou dat niet meer gaan.
Diver Geplaatst 28 januari Geplaatst 28 januari Het meest voor de hand liggende is al genoemd, den ik. 1
J.J Geplaatst 28 januari Auteur Geplaatst 28 januari (aangepast) Ja dat gevoel had ik ook al @Diver en @Marco456 maar jullie bevestigen dat idee. Bedankt voor jullie bevestigen, en reactie dat doet ons goed. 28 januari aangepast door J.J
J.J Geplaatst 17 juni Auteur Geplaatst 17 juni (aangepast) Ik heb het montage filmpje opnieuw bekeken en kwam tot de ontdekking dat het best belangrijk is exact de goede te bestellen, want anders met de montage valt deze er steeds uit de juiste word in de houder vast gezet, terwijl de vrij gelijke die mogelijk niet heeft, en er met alle zekerheid uit zal vallen, zie het filmpje vanaf de wisseling: Nee de thermostaat is nog niet vernieuwd ga daar voor een afspraak maken, want als het mij niet lukt moet er een bedrijf bij komen, en dat kost nog meer geld, trouwens ik weet nog steeds niet of de thermostaat echt kaduuk is. Wat ik ook in het filmpje heb gezien dat de koelvloeistof systeem in de loop van de jaren verontreinigt zou het goed zijn er een filter tussen te plaatsen om de verontreiniging er uit te filteren of heb je dan de kans te laat te zijn met het vernieuwen ervan en dat de motor over verhit raakt, dan ben je nog verder van huis. Bestaat er ook een vloeistof die het systeem reinigt en dat je dan weer de originele vloeistof er weer in doet, wat de radiateur kan zo ook sterk zijn verontreinigt. We denker er wel aan om een nieuwe wagen te kopen maar de T5-camper doet het nog zo goed, en is zo vertrouwd, maar de maandelijks kosten zijn behoorlijk opgelopen €260.-, door onze AOW en spaarzaam leven wat we al vele jaren gewend zijn kunnen we het wel betalen, maar wat is wijs, we hebben het geld er nu wel voor. Daar bij neigen we naar een een goede hybride 4x4 en de ruimte om er een nacht in te kunnen slapen, wat we al gewend zijn met het T5-campertje, om eventueel elektrisch verder te kunnen rijden kunnen we ook onze thuis stroom krachtpasser mee nemen om onderweg nog even de wagen bij te laden met de 8 kw, die zowel aan de laadpaal, 220 kan worden bijgeladen of eventueel met de opvouwbare zonepanelen als de ruimte in de nieuwe wagen dat toelaat. Ja we zijn graag in ruime zin goed uitgerust. 17 juni aangepast door J.J
Marco456 Geplaatst 20 juni Geplaatst 20 juni Ik zou even naar JB autoservice gaan om het ding te vervangen weet je zeker dat het goed gedaan wordt systeem leeg halen en opnieuw vullen is genoeg. En laat ze kijken wat de staat van de camper is en of ze kosten verwachten. deze snap ik niet: Daar bij neigen we naar een een goede hybride 4x4 en de ruimte om er een nacht in te kunnen slapen... waar zat je aan te denken voor auto? weeg het even af wat een andere kost is zo een paar duizend euro. Schors de camper als je er niet mee rijdt langer dan 1 maand. 1
J.J Geplaatst 25 juni Auteur Geplaatst 25 juni Op 20-6-2026 om 23:11, Marco456 zei: Ik zou even naar JB autoservice gaan om het ding te vervangen weet je zeker dat het goed gedaan wordt systeem leeg halen en opnieuw vullen is genoeg. En laat ze kijken wat de staat van de camper is en of ze kosten verwachten. deze snap ik niet: Daar bij neigen we naar een goede hybride 4x4 en de ruimte om er een nachts in te kunnen slapen... waar zat je aan te denken voor auto? weeg het even af wat een andere kost is zo een paar duizend euro. Schors de camper als je er niet mee rijdt langer dan 1 maand. Bedankt beste @Marco456 voor je reactie, Mooi dat we als forum goed ervaringen hebben met bedrijven waar we van op aan kunnen. De vorige keer heb ik ook de tip gekregen op naar Cardrik Tuning te gaan en dat was ook een uitstekende tip, ha en het is ook nog wat dichter bij. De Tuning beval uitstekend, we blijven er van genieten, tevens is “daar naast is de gehele distributieriemset systeem vervangen” ja al met al staat het T5-campertje er uitstekend voor. Zelf heb ik gisteren de motor olie en filter vervangen, heb de olie af gepompt met een daarvoor bestemde 12 volt elect pomp, het olie filter zat behoorlijk vast in de afsluitdop, met een grote waterpomptang kon ik het geforceerd er af krijgen. Waarom af pompen in plaats van het af te tappen, ja ik heb moeite met bepaalde dingen en één daar van is onder de wagen kruipen, om de klus te klaren. Ja mijn vrouw vind het op vakantie gaan naar andere landen het net niet hebben en het kruipen in het kleine campertje niet echt aangenaam, terwijl ik heb best heel fijn vind ook om het achter de hand te hebben in geval van brand of andere dingen om dan het campertje achter de hand te hebben, ja je hebt alles bij de hand, met nog twee rugzakken 75 L met de nodige dingen bij je. Een (JEEP, LANDROVER) of ruime hybride 4x4, heeft ook zo zijn charme ,naar ons gevoel wij hebben kort geleden een stroomkrachtpasser gekocht waar je ook de hybride accu's onder weg mee kan bijladen of door een 220v of de krachtige opvouwbare zonepanelen, en laadpalen.
Aanbevolen berichten