Seender Geplaatst 1 december, 2025 Geplaatst 1 december, 2025 Beste leden, Een volgende vraag. Het wil mij niet lukken om de gte te verbinden via de volkswagen app. Ook via het wereld wijde web wordt ik hier niet veel wijzer van. Of dien je een betaald abonnement aan te schaffen? Passat gte 2015 Groet sander
Petroman Geplaatst 1 december, 2025 Geplaatst 1 december, 2025 Die app is de meest onvriendelijke en waardeloze app die ooit gemaakt is. Ook als betaald gaat het niet werken. Een familielid heeft dit sinds vorige week weer (her)ontdekt.
Seender Geplaatst 2 december, 2025 Auteur Geplaatst 2 december, 2025 Dus het bijvoorbeeld instellen van laadtijden/ voorverwarmen. Dient het beste gewoon in de auto gedaan te worden?
Vdub Geplaatst 2 december, 2025 Geplaatst 2 december, 2025 ik ga het vandaag even proberen bij mn pa zn nieuwe VW, via de pc heb ik inmiddels wel de VIN in kunnen geven, de app had elke keer een Gatewayfout.
Petroman Geplaatst 2 december, 2025 Geplaatst 2 december, 2025 De wagen wordt op VIN wel herkend dat is het probleem niet. Alleen daarna werkt er niks. Ik heb over de meest basale optie, statusrapport, een langdurig contact gehad met VW uiteindelijk verwijzen ze je door naar de dealer. En als je die benader weten ze daar nog minder. Uiteindelijk wordt het iets van: laten we de communicatie module langdurig uitzetten en dan resetten. Maar voor dat soort experimenten ben ik niet voor. Er zijn wat wijzigingen geweest in of met de app. Ik denk dat daar wat door elkaar ligt. Kan ook zijn dat de focus op de ID lijn van VW ligt. Want dat wordt wel elke keer gepusht. Laadtijden en voorverwarmen gaat prima via de laadmanager.
Petroman Geplaatst 21 december, 2025 Geplaatst 21 december, 2025 Update: mijn broer die een GTE 2016 heeft, heeft via VW een mogelijke reden gekregen. Met ingang van dit jaar zijn er steeds meer GSM 2 en 3 zendmasten uitgezet. Met name oudere modellen zullen een chip aan boord hebben die alleen maar dit protocol ondersteunt. Dat VW dit verder niet meld via de app is natuurlijk beneden elk peil. Ze weten exact op basis van de wagen data bij welke modellen en gebruikers dit dan een probleem gaat worden. Hij heeft een betaald abonnement maar ook daarmee werkt het niet meer (voor 2016 modellen).
Aanbevolen berichten