Ga naar inhoud
  • 0

Turbo af laten koelen.

Vraag

Geplaatst

De een zegt dat het niet meer nodig is en anderen juist wel. Ik heb een Hybride met 1.5 motor met start stop systeem. Bij mijn oude auto kon ik dit uitschakelen en dan als ik bijvoorbeeld na een rit op de snelweg en de motor flink heet is deze even laten draaien om de turbo tot rust te laten komen.

Maar nu kan ik nergens in het menu iets vinden om de start stop uit te schakelen. verstopt??? Hoe hou ik dan de motor nog even draaiende? Kon bij mijn oude auto door de koppeling ingetrapt te houden of het start/stop uit te schakelen, maar dat lukt nu niet meer met een automaat.

Groet, Alex

2 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik had ooit een probleem met de airco, naar de garage, daar stond ie een tijdje stationair te draaien. Bij mij slaat ie dan altijd af, gevraagd: hij had een kick-down gedaan. Blijkbaar blijft hij dan even aan, de motor. 

Overigens zelf daarna nooit meer getest/gebruikt

• 0
Geplaatst

Dat is idd steeds lastiger, voorheen zat er de Battery Charge modus op, misschien dat het helpt als je em in de GTE stand zet.
Overigens lost een tuning dit doorgaans op aangezien daarbij, als de motor in de GTE stand aan gegaan is, gaat deze niet meer uit zonder van modus te veranderen,

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden