Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Nog eé'n keertje dan. 😃De meeste info over chiptuning die ik kan vinden op dit forum is wat gedateerd, dus ik gooi het onderwerp graag nog even op tafel.
Heb mijn Passat CC 2.0TSI met DSG6 uit 2014 nu ruim een jaar en toch denk ik er weer over om hem Stage 1 mét DSG te laten tunen. Mijn vraag:
Bij JD ? (kosten €900 van 280 naar 380NM incl DSG tuning en uitdraai)
Bij ATM ? (kosten €650 van 280 naar 400NM incl DSG tuning en uitdraai)
Bij VAG ? (kosten €850 van 280 naar 400NM incl DSG tuning en uitdraai)
Alle ervaringen en info voor deze auto op dit gebied zijn welkom.

Saatje-001.jpg

aangepast door Ome Markie

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Nog een paar gerenommeerde tuners. Bij Cardrik heb ik en meerdere B6 eigenaren de wagen en DSG laten tunen. Hele goede ervaringen.
Hartog Tuning Alkmaar
Cardrik Tuning Birdaard (Friesland)

• 0
Geplaatst

Je kan ook naar Simon gaan, Quattra Tuning in Lisse, hij levert JD software EN heeft ook een 4wd dyno

• 0
Geplaatst (aangepast)
56 minutes ago, Vdub said:

Je kan ook naar Simon gaan, Quattra Tuning in Lisse, hij levert JD software EN heeft ook een 4wd dyno

Dat is wel lekker dichtbij ! Wat ik vreemd vind is dat JD zegt dat ze “stage 2 met een downpipe” moeten tunen om tot 400NM te komen en dan €2000,= rekent. VAG en ATM gaan t/m 400NM met alleen software aanpassing en tests.

IMG_0977.jpeg

aangepast door Ome Markie
  • 0
Geplaatst

Wat je kan halen en haalt zit iets verschil in..om teleurstellingen te voorkomen is het soms beter om niet al te hoog te beschrijven.

Auto is niet nieuw meer, hoe goed zijn de injectoren, brandstofpomp, inlaat schoon? etc etc.. die 20nm zou ik me niet zo druk om maken.

VAG Techniek doet sowieso vaak meer turbodruk dan JD doet, ATM weet ik niet.

• 0
Geplaatst

Van VAGtechniek weet ik dat opgegeven vermogens conservatief zijn. Als je op hun website kijkt, zie je een stage 1+ uitdraai met 422Nm en 282pk. Omdat je het hebt over een uitdraai erbij, concludeer ik dat je voor stage 1+ gaat. Maar wat Mathijs al aangeeft, de combinatie componenten op je auto en de staat ervan bepalen het eindresultaat. 

• 0
Geplaatst

Afspraak staat inmiddels voor volgende week in Nuenen. Wat er exact aan NM uit zal komen zie ik vanzelf wel. Vind het leuk om een keer met een auto gedaan te hebben. Zal resultaat posten als ik geweest ben.

• 0
Geplaatst

Goede ervaringen met VAG Techniek hier in huis. Wij hebben voor de CC 2.0 van mijn zoon de tuning door hun laten verzorgen. Omdat het een combideal was met DSG tuning hebben we mijn DSG in de CC 1.8 laten tunen.Twee auto´s op 1 deal dus. Inmiddels al wat jaartjes geleden maar we zijn er beiden nog steeds erg blij mee.

• 0
Geplaatst

Vandaag bij VAG geweest. Was het wachten waard, zeer netjes allemaal daar. Uiteindelijk getuned 421 NM. Zeer blij mee. 

IMG_1256.jpeg

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden