PJBR10 Geplaatst 15 oktober, 2025 Geplaatst 15 oktober, 2025 Hallo. Ik begrijp dat niet iedere fietsendrager op de wegklapbare trekhaak van een B9 kan. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, welke fietsendrager adviseer je. Alvast dank, Alex
0 dieseltje Geplaatst 16 oktober, 2025 Geplaatst 16 oktober, 2025 Waar zit de beperking in dan? De meeste moderne fietsendragers rusten alleen op de bol van de trekhaak en worden daarop vast geklemd. Had vroeger een twinny load maar die past niet meer omdat die met 2 pennen in een houder schoof.
0 SteRo Geplaatst 17 oktober, 2025 Geplaatst 17 oktober, 2025 (aangepast) On 16-10-2025 at 10:01, dieseltje said: Waar zit de beperking in dan? De meeste moderne fietsendragers rusten alleen op de bol van de trekhaak en worden daarop vast geklemd. Had vroeger een twinny load maar die past niet meer omdat die met 2 pennen in een houder schoof. De belasting op de trekhaak hangt af van de kogeldruk. Een wegklapbare trekhaak werkt met een blokkeermechanisme en dat is normaal gesproken zwakker dan rechtstreekse montage en heeft dus vaak een lagere maximale kogeldruk. Ik keek even in mijn papieren (ik heb een B8.5 met wegklapbare trekhaak) en daar staat tot mijn verbazing een maximale kogeldruk van 100 kilo en een maximale belasting met een fietsendrager van 75 kilo. Dat is meer dan bij menige vaste trekhaak (die hebben meestal een kogeldruk van rond de 90 kilo). Als het goed is zit er (onder) op je trekhaak een typeplaatje waar dit op staat. Verder moet alleen de stekker van de fietsendrager kloppen met de aansluiting van je Passat, en moet het gewicht van de drager + fietsen dus onder de waarde op het typeplaatje blijven. 17 oktober, 2025 aangepast door SteRo 1
Vraag
PJBR10
Hallo.
Ik begrijp dat niet iedere fietsendrager op de wegklapbare trekhaak van een B9 kan. Heeft iemand daar ervaring mee en zo ja, welke fietsendrager adviseer je.
Alvast dank, Alex
2 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten