Ik kwam zaterdagochtend bij mijn Passat B6 Variant 2.0 FSI (met zonnedak) en de sleutel deed het niet. Met noodsleutel opengemaakt en zie ook meteen dat bij de bijrijder een laag water staat. Bij de A-stijl rechtsvoor is het nat en in het zonnedak staat water bij de rand.
Accu is helemaal plat, ik meet 3.8V.
Accu eruit gehaald en aan druppellader gehangen. Volgende dag teruggezet, gestart. Kreeg verder geen foutmeldingen maar nog geen tijd gehad om uit te lezen (moet even kabel van iemand lenen eerst). Naar plek gereden met waterzuiger, water er zo goed mogelijk uit gezogen. Met perslucht de verstopte drain van het zonnedak uitgeblazen. De Astijl lijkt nu droog. Ik heb overigens nu zo'n ding besteld: https://www.amazon.nl/Reinigingsborstel-afvoerreinigingsgereedschap-afvoerborstel-benzinetanks-kofferbakafvoeren/dp/B0CXLYXHMX om het nog een keer schoon te maken.
Ik heb de accu moeten loskoppelen natuurlijk maar niet gedaan. Vandaag accu weer helemaal leeg, 3.8V.
Na de vakantie heb ik ook een lege accu gehad maar dat leek doordat de achterklep niet goed dicht is gegaan, de sensor gaf geen open achterklep aan gisteren nadat ik de accu heb teruggezet.
Accu hangt weer aan de lader. Ik ga later deze week terugzetten en dan in ieder geval lekstroom meten. Wat zijn jullie ervaringen met dit probleem en hangt de lekkage samen met de platte accu?
Vraag
jdwit
Beste allemaal,
Ik kwam zaterdagochtend bij mijn Passat B6 Variant 2.0 FSI (met zonnedak) en de sleutel deed het niet. Met noodsleutel opengemaakt en zie ook meteen dat bij de bijrijder een laag water staat. Bij de A-stijl rechtsvoor is het nat en in het zonnedak staat water bij de rand.
Accu is helemaal plat, ik meet 3.8V.
Accu eruit gehaald en aan druppellader gehangen. Volgende dag teruggezet, gestart. Kreeg verder geen foutmeldingen maar nog geen tijd gehad om uit te lezen (moet even kabel van iemand lenen eerst). Naar plek gereden met waterzuiger, water er zo goed mogelijk uit gezogen. Met perslucht de verstopte drain van het zonnedak uitgeblazen. De Astijl lijkt nu droog. Ik heb overigens nu zo'n ding besteld: https://www.amazon.nl/Reinigingsborstel-afvoerreinigingsgereedschap-afvoerborstel-benzinetanks-kofferbakafvoeren/dp/B0CXLYXHMX om het nog een keer schoon te maken.
Ik heb de accu moeten loskoppelen natuurlijk maar niet gedaan. Vandaag accu weer helemaal leeg, 3.8V.
Na de vakantie heb ik ook een lege accu gehad maar dat leek doordat de achterklep niet goed dicht is gegaan, de sensor gaf geen open achterklep aan gisteren nadat ik de accu heb teruggezet.
Accu hangt weer aan de lader. Ik ga later deze week terugzetten en dan in ieder geval lekstroom meten. Wat zijn jullie ervaringen met dit probleem en hangt de lekkage samen met de platte accu?
Alvast bedankt!
aangepast door jdwit22 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten