Ga naar inhoud
  • 0

verbruik


passatpassie

Vraag

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit kan meerdere oorzaken hebben! Wanneer heeft jouw V6 voor het laatst een beurt gehad? Als je luchtfilter vervuilt is kan de auto ook merkbaar meer verbruiken. Het kan ook aan je bougies liggen. Mijn collega heeft ze pas vervangen bij zijn A6 2.8 V6 en de auto reed vervolgens een stuk zuiniger! Misschien is uitlezen een optie.

Ik heb de zelfde auto als jij maar ik zou wel eens willen weten wat het verbruik is van jouw auto?

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal eerst maar afwachten tot na die beurt voordat je je zorgen gaat maken! Mijn passat rijdt ook ong. 1 op 7a8 en rijdt zo'n 400 km per week!

Als er staks een nieuw luchtfilter en nieuwe olie/oliefilter inzit zal hij vast wel wat zuiniger worden! Als ik in mijn auto de kachel,achteruitverwarming en stoelverwarming constant aan heb staan verbruikt hij ook iets meer! Succes met je apk/beurt. Ik hoop voor je dat hij er zo doorrolt! Een V6 is leuk maar als ze wat gaan mankeren......

Mvg Robin

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou me hier maar geen zorgen over maken, tenzij uiteraard wanneer je daarnaast ook andere problemen hebt. Inderdaad kan een beurt ook verschil maken, misschien is dat inderdaad een optie. Maar zo'n verschil kan ik me niet voorstellen, het weer zal daar ongetwijfeld dus ook een rol bij spelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Lijkt me een goed plan, gewoon om uit te sluiten dat er wat achter steekt. De dealer heeft me al wel verteld dat aan het verbuik an sich niets af te stellen valt (ik leef nog in het carburateurtijdperk, dus ik had daar eens een vraag over gesteld :-) )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vind een sprong van 1 op 8 naar 1 op 6 wel erg heftig.

 

Tuurlijk als je lekker stevig doortrekt loopt het verbruik van zo'n heerlijke V6 leuk op, maar ik weet met stadswerk en buitenwegen (waarbij ik max 100 km/h rijd) toch bijna 1 op 10 te scoren (dan moet je wel netjes rijden en rap doorschakelen, en niet vreselijk veel stadswerk hebben).

1 op 8 tot 9 vind ik voorlopig redelijk normaal, en dan heb ik nog heel weinig snelwegervaring (mijn vriendin rijdt in de V6 en die rijdt binnendoor naar haar werk), ik mag het doen met een auto van de zaak.

 

Ik heb de V6 pas een paar maanden, maar nadat het onregelmatig lopen was opgelost (door het vervangen van een lek luchtslangetje van 4 euro), ging de auto ook aanmerkelijk zuiniger rijden dan daarvoor.

 

Mocht je een lek in je luchtaanzuigsysteem hebben, dan kan het gebeuren dat je LMM meer lucht meet dan in de cilinders aankomt. Er wordt dan evenredig meer brandstof ingespoten en voila: hoger verbruik. De Pondealer in Amersfoort had dit lek bij mij heel snel boven water en gerepareerd. Ik zou dus wel even wat verder kijken dan alleen het vuile luchtfilter (wat ook tot verhoging van het brandstofverbruik kan leiden) en de winterbanden.

 

groeten, suc6 en veeeeeel V6 plezier

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Citeer:Ik heb de V6 pas een paar maanden, maar nadat het onregelmatig lopen was opgelost (door het vervangen van een lek luchtslangetje van 4 euro), ging de auto ook aanmerkelijk zuiniger rijden dan daarvoor.

 

 

Welk luchtslangetje bedoel je precies en waar zit die?

 

Sorry Kaal,

Helaas kan ik je zo niet vertellen welk slangetje het was. Het moet wel in het luchtinlaatsysteem hebben gezeten. De garage (Pondealer A'foort) had dit snel gediagnosteerd (3x woordwaarde, 4 x letterwaarde :lol: ) en vervolgens vervangen. Ik heb ze niet gevraagd welke het nu precies was. Ik kan thuis nog wel even op de rekening kijken of ze het onderdeelnummer gespecificeerd hebben.

 

Overigens nam na vervanging van het slangetje bij mij het verbruik af van 1 op 8 naar 1 op 9 (gemiddeld) bij een vergelijkbare rit.

groeten,

Robert

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verbruik dat van 1 op 8 naar 1 op 9 gaat kan net zo goed aan de wind richting liggen. Windje mee met 120 km/h op de snelweg bij m'n V6 was goed voor 1 op 12 met wind tegen was dat 1 op 10 tot 1 op 9. (Niet zo vreemd, 40 km/h wind is niet zoveel, maar in tegengestelde richting is dat wel 80 km/h.) De airco uit zetten was zelfs waarneembaar: ca. 0,5l/100 km.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik kan er ook over meepraten!!

 

 

Maaaar een goede onderhoudsbeurt doet absoluut wonderen! Gooi eens een additief bij je benzine, dat helpt ook wel ns een beetje.

 

En verder, je rijdt een V6, tsja...het verbruik is een ver omstreden feit...

 

Als ik een 100-130km/h rijd op de autosnelweg, en het niet teveel gassen is door het afremmen of altijd links blijven plakken van sommige NL-ers, dan scoor ik een 10,4 to 11,1liter op 100km. En dat vind ik niet teveel voor zo'n bolide.

 

Een van mijn vorige auto's, de bordeaux rode Vectra 2.5i V6 (170pk) uit 2000 zat zonder 4wiel aandrijving, 130kilo minder gewicht en een hoop meer lawaai aan boord op 9,4l op 100km bij een snellere autosnelwegrit waar ik nu een zeg eens 12,0maximaal verbruik op 100km.

 

Die 10 is een magische grens waar we nooit aan zullen wennen :D

 

 

Ga maar na, ik heb een caddy SDI uit 2007 waar de tank nooit leeg lijkt te raken en privé rij ik dan in de 2.8 en dat is psychisch zwaaaar :P:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo,

Ik stam ook nog uit het carburator tijdperk.Ik weet echter dat injectoren aan slijtage onderhevig zijn.Bij benzine motoren zeker omdat diesel op zichzelf reeds een smerende eigenschap heeft.Wanneer de luchtfilter en de bougie's verder o.k. zijn, de injectoren best vernieuwen.Versleten sproeiers zijn namelijk geen sproeiers meer maar "pissers"Met alle gevolgen vandien.Controle,zal vooral bij koude motor (diesel)grijs en schokkig roken.Kostelijk grapje,doch kan gerust een paar liter verschil maken.Bij mijn vorige 2.8 liter diesel heb ik de injectoren preventief vervangen op 100.000 km.Maar moet eerlijk toegeven dat ik een mechanische maniak ben....en tot hiertoe bijna alles zelf deed.Het vervangen van het binnenste gedeelte van de sproeiers kostte me ongeveer een kleine 90 Euro is wel 10 jaar geleden.De zaak gaf me ook wel een garage korting.Ik ga n.l. mijn stukken steeds halen in mijn overal.Sommigen denken dan automatisch dat je garagist bent of zo....hi....hi.Leuk trukje......................

Greets,Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die tip van die overall ga ik ook eens proberen :-)

Wat de injectoren betreft, dat zijn klussen die ik niet zelf kan en dus moet laten doen. Ik vermoed dat dat een redelijk prijzig verhaal wordt, en om dat nu preventief te doen...

Die van mij rookt ook nauwelijks (is naar mijn idee ook geen goed teken voor een benzine) en ook met koude motor valt de benzinestank uit de uitlaat heel erg mee. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn verbruik normaal is, alhoewel mijn Opel Omega met 3.0 V6 met automaat en zonder 4motion toch wel zuiniger was. En met 1 op 7 á 8 gemiddeld over langere tijd kan ik wel leven...

Maakt het overigens verschil dat ik RON98 tank? Ik verbeeld me namelijk dat hij daarop iets zuiniger en mooier rijdt als op RON95...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De injectoren kan je ook makkelijk en goedkoop laten of zelf testen.Gewoon demonteren aan een (geleend) hoge druk pompje aansluiten en kijken of ze mooi recht sproeien en niet schuin en of "pissen"

Kan je ook laten doen door garagist,mag niet meer dan ongeveer één uurloontje kosten.

Bij een benzine zal je ook niet makkelijk rook zien,indien wel dan zwarte,maar dat zou je wel voelen in je geldbeugel.

Noman.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die tip van die overall ga ik ook eens proberen :-)

Wat de injectoren betreft, dat zijn klussen die ik niet zelf kan en dus moet laten doen. Ik vermoed dat dat een redelijk prijzig verhaal wordt, en om dat nu preventief te doen...

Die van mij rookt ook nauwelijks (is naar mijn idee ook geen goed teken voor een benzine) en ook met koude motor valt de benzinestank uit de uitlaat heel erg mee. Ik ga er dus maar vanuit dat mijn verbruik normaal is, alhoewel mijn Opel Omega met 3.0 V6 met automaat en zonder 4motion toch wel zuiniger was. En met 1 op 7 á 8 gemiddeld over langere tijd kan ik wel leven...

Maakt het overigens verschil dat ik RON98 tank? Ik verbeeld me namelijk dat hij daarop iets zuiniger en mooier rijdt als op RON95...

 

Mijn V6 reed ook wat op V-Power en dat is RON97. In het verbruik merkte ik het niet echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden