Ga naar inhoud
  • 0

Van dubbele uitlaat links naar 2x enkele pijp of 2x dubbele pijp


Vraag

Geplaatst

Hoi allemaal, ik heb een B6 2.0 FSI, waarbij de auto 1x dubbele eindpijp heeft links. 
Ik wil graag ook aan de overkant een enkele of dubbele laten plaatsen... 
Ik begreep dat er wat aanpaswerk voor nodig was... Iemand een idee wie hier goede ervaring mee heeft en mij zou kunnen helpen hiermee voor een goed prijsje?

Uw advies is welkom, want dat is echt een upgrade die ik ook graag wil hebben.

Grt,
StyloM

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Geplaatst (aangepast)

Niet lullig bedoeld, maar dit gaat niet lukken voor 'prijsje' wat een B6 nog waard is in verhouding. Als je het netjes wil doen dan.

Met enig creatief denken, zal er vast iets anders mogelijk zijn, voor minder geld. Maar ook dan denk ik, overweeg je keuzes😉

Edit; Niet dat het echt uit maakt voor de overweging, maar heb je niet een B7?

aangepast door oele
  • 0
Geplaatst
13 hours ago, BARRY_TDI said:

Volgens mij had Rachid dit ook willen doen. 

Je reservewielbak moet dan gewisseld worden (slijp en las werk) zodat de uitlaatbuis ruimte heeft.

Ja las daar iets over in een topic maar al die fotos waren te oud en niet meer online helaas...

9 hours ago, oele said:

Niet lullig bedoeld, maar dit gaat niet lukken voor 'prijsje' wat een B6 nog waard is in verhouding. Als je het netjes wil doen dan.

Met enig creatief denken, zal er vast iets anders mogelijk zijn, voor minder geld. Maar ook dan denk ik, overweeg je keuzes😉

Edit; Niet dat het echt uit maakt voor de overweging, maar heb je niet een B7?

Nee bedoel gewoon wat is de prijs uberhaupt en of ik iemand vind die dit eerder heeft gedaan haha. 

En idd, wel een ding wat jij zegt, maar ben gek op mn b6 en wil m nog paar jaar houden als het kan... dus ben echt liefhebber en kijk niet naar de prijs van dingen, want dan kan ik net zo goed heel minimaal houden met de b6 of een andere sedan halen.... en dat maakt dit ding ook zo mooi en tijdloos. Alle mods etc maken de auto toch weer bijzonder. Dus niet mij herinneren aub ahahha

Ik heb een B6 trouwens, 2005 :-)

Idd. Maybe iets anders mogelijk en als het idd 1 k of meer kost zon ombouw alleen al dan vind ik het beetje too much... maybe gewoon een mooi rvs sierstuk dubbel gewoon links.. daar twijfelde ik over maar denk dat ik dat toch ga doen. icm een cutout klep systeem, die staat ook op de planning. Thanks voor je feedback topper!

2 hours ago, Procaliber said:

Als het oem er uit moet zien kan je eens kijken het uitlaatsysteem van een B6 V6. Die heeft links en rechts 1 pijp.

Idd een hele goeie tip!

  • 0
Geplaatst
9 uren geleden, Procaliber zei:

Als het oem er uit moet zien kan je eens kijken het uitlaatsysteem van een B6 V6. Die heeft links en rechts 1 pijp.

Reservewiel bak heeft geen uitsparing om de 2de pijp kwijt te kunnen. En die bak moet je er dus uitslijpen.

Wellicht heeft @tiptronic Alfred die bak nog liggen.

  • 0
Geplaatst
10 hours ago, Procaliber said:

Als het oem er uit moet zien kan je eens kijken het uitlaatsysteem van een B6 V6. Die heeft links en rechts 1 pijp.

Dat is het mooiste, maar zie onder. Dan moet je oude reservewiel bak uitslijpen en andere inlassen. Als je dat zelf niet kan, gaat dat wel wat kosten. Maar goed, van een sloopauto zal het niet duur zijn. En als je iemand weet die beetje kan lassen, zal het wellicht meevallen met de kosten.

Voor zover ik weet, heeft elke 4Motion B6 2 uitlaten. Dus ook de 2L TFSI en de 2.0 TDI. Dat maakt de markt om iets gebruikt te vinden wat ruimer.

11 minutes ago, BARRY_TDI said:

Reservewiel bak heeft geen uitsparing om de 2de pijp kwijt te kunnen. En die bak moet je er dus uitslijpen.

Wellicht heeft @tiptronic Alfred die bak nog liggen.

 

  • 0
Geplaatst
 
Dacht dat de 3C zelfs kunststof was en die van de 3BG was staal.
En is verdwenen in de oud ijzerbak.


Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk

  • 0
Geplaatst
13 hours ago, oele said:

Dat is het mooiste, maar zie onder. Dan moet je oude reservewiel bak uitslijpen en andere inlassen. Als je dat zelf niet kan, gaat dat wel wat kosten. Maar goed, van een sloopauto zal het niet duur zijn. En als je iemand weet die beetje kan lassen, zal het wellicht meevallen met de kosten.

Voor zover ik weet, heeft elke 4Motion B6 2 uitlaten. Dus ook de 2L TFSI en de 2.0 TDI. Dat maakt de markt om iets gebruikt te vinden wat ruimer.

 

 

Misschien is er wel een uitlaat specialist die de uitlaat ergens anders langs kan laten lopen.
 

  • 0
Geplaatst
7 hours ago, Procaliber said:

 

Misschien is er wel een uitlaat specialist die de uitlaat ergens anders langs kan laten lopen.
 

Ben dus langsgeweest bij iemand... gaf dus aan niet te doen of het was teveel tijd ofzo die klus... niet de minste, wel een goed bedrijf zegmaar.. maar dat hoeft niet veel te zeggen... daarom dacht ik maybe iemand die een adresje weet van iemand die dit wel makkelijk kan uitvoeren... maargoed... beetje twijfel nu... denk misschien toch een eind sierstuk links gewoon chrome rvs OF misschien ga ik over op een andere look en alles zwart, dan ga ik met de eindtips niks doen want ze zijn al zwart...

 

Wordt vervolgd.... bedankt voor de feedback mensen!

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden