Ga naar inhoud
  • 0

Achteruitrij camera werkt niet meer

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Heren (en dames, zijn die er ook?),

Mijn B7 Passat 1.4TSI (16 kleppen) heeft electrische issues aan zijn achterwerk.

(1) De auto registreert niet dat de achterklep open is - op het dashboard worden de overige open portieren in rood aangeduid. (wel gaat de verlichting in de hemel achter aan, dus de micro switch van het slot in de achterklep werkt wel.

(2) De achteruitrij camera doet het niet meer. De parkeersensoren werken wel nog. Maar de zelf inparkeer functie werkt niet meer (heeft ogen van de camera nodig neem ik aan...)

(3) Achtergrond info: De ruitensproeierslang naar achter was stuk en sproeide niet meer op de achterruit, maar in de hemel. Heb ik laten repareren.

Eigen onderzoek:

- Bekleding achter eraf gehaald, daar lijkt alles droog en nieuw. Wel zijn er een paar van de metalen clips uit de plastic gescheurd, mogelijk door mij, of bij de reparatie van de sproeierslang. Hoe repareer ik dat? Nieuw (tweede hands) interieur deel of met Epoxy?)

- er loopt een klein coax achtig kabeltje naar de camera (voor het video signaal neem ik aan?)

- en er loop een 2 aderige kabel naar de camera: daar meet ik geen spanning, ook niet als ik de achteruit inschakel.

En... wat is jullie advies - zal ik een VAG-COM kopen? Lijkt me leuk om daarmee te gaan meten.

aangepast door nljbe2

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Had u in het beeld op de headunit terwijl de camera actief was bewegende lijnen welke mee draaiden met de stuurbeweging? Of waren de inparkeerlijnen statisch ?

Dit om te weten of je een high of low camera hebt. De high versie heeft een aparte module welke rechts achteraan in de koffer zit. Deze heeft misschien vochtproblemen opgenomen. 

Ivm de inparkeerfunctie gebruikt hij de sensoren welke op de zijkant van de voor en achterbumper zitten. 

Makkelijkste om mee te vertrekken is inderdaad eens uitlezen en aan de hand van deze fouten verder uitzoeken. 

Succes

• 0
Geplaatst

Doen je achteruitrij lichten het wel, 3n heb je de zekeringen gecontroleerd. Een Vagcom kopen kan een prijzige keuze zijn, er zijn wel andere mogenlijk heden, zo als een clublid in de buurt die er eentje heeft.

• 0
Geplaatst

@DiverAlle zekeringen in het kastje links naast het stuur in het dashboard en onder de motorkap naast de accu doorgemeten. En geen kapotte zekeringen gevonden.

Achteruitrijlichten ga ik controleren: kom ik op terug. Hoe vind ik een clublid met een Vagcom in Den haag?

@wulfke De inparkeer hulp met stuuringreep doet het nog. Die inparkeer unit rechts achterin... hoe kom ik daarbij?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden