Ga naar inhoud
  • 0

VCDS Randstadcarsolutions

Vraag

Geplaatst (aangepast)

Ik heb vandaag mijn Arteon aan vcds aangesloten en krijg bij veel modules de melding dat het ROD-bestand ontbreekt. Ik kan wel een autoscan uitvoeren en heb deze ook gedaan. 

Ik zie bepaalde foutmeldingen zoals afstandsregeling defect terwijl ACC gewoon reageert op voorganger en keurig snelheid aanpast. Verder functioneert alles naar behoren.

Ik zie wel een melding dat ik moet kijken of ik de laatste versie(incl.beta-versie) heb geinstalleerd als ik vcds open. ik heb geen idee of dit zo is. Ik weet dat er in de loop van jaren nieuwere versies zijn gemaakt. Mijn versie is een onbeperkt VIN-aantal.

Mijn vcds heb ik 2015 legaal aangeschaft bij randstadcarsolutions. Heb deze in het verleden ook als een mail gestuurd omdat ik dezelfde meldingen kreeg over het ontbreken van een ROD-bestand, bij het uitlezen van mijn Passat CC. Dit was op een andere laptop. Heb helaas nooit enige reactie gehad van deze leverancier.

Ik heb vcds inmiddels meerdere keren geinstalleerd op mijn huidige laptop, zelfde probleem..

Iemand enig idee wat dit ROD-bestand betekend?

Log-T122KT-WVWZZZ3HZJE523712.txt

aangepast door Ronald1967

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst (aangepast)

De nieuwere wagens vanaf 2015 vragen toch een nieuwe type vcds kabel om alles uit te kunnen lezen of zelfs aanpassingen te kunnen doen. Ook heeft VCDS normaal geen ongelimiteerde versie meer, je kan bij aanschaffen kiezen voor 3 of 10 VIN nummers.  Wel dacht ik dat je een inruil kan doen van je huidige originele kabel en dat je een nieuwe met korting kan aankopen. Maar helaas ben je wel de ongelimiteerde optie kwijt.

aangepast door wulfke
  • 0
Geplaatst

Ik had ruim 2 jaar geleden dezelfde melding bij het uitlezen van mijn Passat CC en die is van bouwjaar 2009. Ik heb destijds de leverancier hierover een mail gestuurd, geen enkele reactie.

Eerste paar jaren kon ik gewoon de modules openen, meetwaardes zien, etc. Service resetten was geen enkel probleem. De laatste paar pogingen lukte niet meer ivm ROD-melding. Vcds opnieuw geïnstalleerd, steeds de ROD melding bij het uitlezen.

Nieuwe laptop met windows 11, Arteon 2 jaar geleden gekocht en vcds op huidige laptop, vorig jaar service resetten lukte niet, nu weer een servicereset willen doen, laat zich wel raden welke melding ik kreeg..

• 0
Geplaatst

Als je een originele kabel hebt gekocht bij RCS behoren ze normaal ondersteuning te bieden. Ik heb mijn kabel daar ook gekocht en bij problemen met updates bijvoorbeeld reageren ze altijd op je mailtje. Een paar jaar geleden moest je steeds mailen waarna ze je de link voor de update sturen maar nu lijkt het automatisch te werken. Je kan trouwens ook een originele recente versie bij Rosstech downloaden, die werkt ook met je kabel.

• 0
Geplaatst

Oke, dan zal ik een recente versie downloaden bij Rosstech en kijken of mijn nederlandse kabel geaccepteerd wordt.

Ik had al op de site gezien dat er een beta-versie en een andere versie staan.

Ben benieuwd, iig bedankt voor de reacties. Laat uiteraard weten wat het resultaat is.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Ik heb versie 25.3.1 geïnstalleerd en deze werkt. 

Ik kan nu weer zien hoeveel mm het olieniveau is(voor zover betrouwbaar), peilstok geeft ook indicatie over niveau. Kan dit niet meer zien via het measures-vlak maar wel via adv.measures-vlak en dan aanvinken welke data ik wil zien. Service resetten had ik gisteren al gedaan met knop dashboard en start/stop-knop.

Verder kan ik weer kijken in toch de meeste modules, kijken naar functioneren van verschillende delen.

Nu zie ik ook de vermelding van ROD bij de autoscan in de gescande modules. 

Nu maar eens kijken welke aanpassingen ik wil gaan doen en of mij ook lukt met deze versie van vcds. 

Log-T122KT-WVWZZZ3HZJE523712-67726km-42082mi.txt

aangepast door Ronald1967
  • 0
Geplaatst
20 uren geleden, wulfke zei:

De nieuwere wagens vanaf 2015 vragen toch een nieuwe type vcds kabel om alles uit te kunnen lezen of zelfs aanpassingen te kunnen doen. Ook heeft VCDS normaal geen ongelimiteerde versie meer, je kan bij aanschaffen kiezen voor 3 of 10 VIN nummers.  Wel dacht ik dat je een inruil kan doen van je huidige originele kabel en dat je een nieuwe met korting kan aankopen. Maar helaas ben je wel de ongelimiteerde optie kwijt.

Weet niet wanneer dit in gegaan is maar ik heb een Hex v2 met unlimited vin`s 

vcds.png

• 0
Geplaatst
4 minuten geleden, Diver zei:

Weet niet wanneer dit in gegaan is maar ik heb een Hex v2 met unlimited vin`s 

vcds.png

Ik heb blijkbaar een andere uitvoering van deze versie. Ik zie namelijk alleen de release 25.3.1 staan en geen x64 erbij. Zal waarschijnlijk zijn ivm oud type kabel die dus daarom geen toegang krijgt in bepaalde modules.

Verder zie ik alleen dat license status Valid/activated is, geen melding voor hoeveel VINs. Wel kreeg ik de vermelding naar hun site voor mogelijkheid kabel inruilen en dan een nieuwe kabel kopen.  

• 0
Geplaatst (aangepast)
2 minuten geleden, Ronald1967 zei:

Ik heb blijkbaar een andere uitvoering van deze versie. Ik zie namelijk alleen de release 25.3.1 staan en geen x64 erbij. Zal waarschijnlijk zijn ivm oud type kabel die dus daarom geen toegang krijgt in bepaalde modules.

Verder zie ik alleen dat license status Valid/activated is, geen melding voor hoeveel VINs. Wel kreeg ik de vermelding naar hun site voor mogelijkheid kabel inruilen en dan een nieuwe kabel kopen.  

Die 64 heeft waarschijnlijk met je windows versie temaken. 64 bit versie. bij de Hex V2  kabels moet je de kabel zelf ookaf en toe updaten. 

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst
5 minuten geleden, Diver zei:

Hier de laatste versie van VCDS https://www.ross-tech.com/vcds/download/   Maar dat wist je waarschijnlijk wel.

Klopt, ik kreeg bij het activeren wel een melding dat er 'iets' een te oude versie had(de kabel?) en een update gedaan. Verder zie ik in de link ook een Beta-versie staan. Ik heb geen idee of dit werkt met een kabel uit 2014/2015? Ik heb kabel begin 2015 gekocht na aanschaf van de Passat CC in december 2014. 

Ben wel benieuwd naar het aantal VINs ik kan doen en hoe dit kan achterhalen. Bij aankoop bij RCS heb ik de unlimited-kabel gekocht.

• 0
Geplaatst

Ik heb de kabel bij Priemus gekocht. Maar denk dat je voor de Arteon toch een Hex V2 nodig heb. Zou je kabel niet inruilen, denk dat als je hem zo verkoopt er meer voor krijgt. Dacht dat de oude kabels altijd unlimited Vins was, dat was mijn oude kabel wel in iedergeval.  

• 0
Geplaatst (aangepast)

@wulfke dit zijn de keuzes, unlinited is dus nog steeds beschikbaar zie hier

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst
4 uren geleden, Diver zei:

@wulfke dit zijn de keuzes, unlinited is dus nog steeds beschikbaar zie hier

Vreemd, dan is het even anders geweest. Want zoals ik het zo lees koop je een upgrade voor een bestaande kabel. 

Maar via de Randstad site kan je idd nog een Unlimited versie HEX V2 kabel kopen .. ook de stevig geprijsde wifi kan je unlimited kopen. 👍🏻

• 0
Geplaatst
18 uren geleden, Ronald1967 zei:

Klopt, ik kreeg bij het activeren wel een melding dat er 'iets' een te oude versie had(de kabel?) en een update gedaan. Verder zie ik in de link ook een Beta-versie staan. Ik heb geen idee of dit werkt met een kabel uit 2014/2015? Ik heb kabel begin 2015 gekocht na aanschaf van de Passat CC in december 2014. 

Ben wel benieuwd naar het aantal VINs ik kan doen en hoe dit kan achterhalen. Bij aankoop bij RCS heb ik de unlimited-kabel gekocht.

Staat in het info tabje. Dat heet about in het hoofdmenu.

Screenshot_20250721_102135_FreeAdblockerBrowser.thumb.jpg.50e5da70660ee1857fe44ecf451a8726.jpg

• 0
Geplaatst

Mijn kabel van Randstad had een tijdje terug een firmware update, daar stond bij dat die nodig was om ook met de nieuwere van het VAG concern te kunnen werken.

Ik weet niet voor welke jaartallen dit was, ik neem aan voor modellen van na 2015.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden