Ga naar inhoud
  • 0

Persoonlijke instellingen worden niet onthouden

Vraag

Geplaatst

Mijn B8.5 slaat op een of andere manier mijn persoonlijke instellingen niet op. Ik ben hoofdgebruiker, word ook herkend als ik instap. Als ik de stoel iets verder naar voren en iets hoger zet, kleine aanpassingen doe aan de spiegels en de HUD, dan gaat hij na uit- en weer instappen terug naar de instellingen die ik daarvóór  had. Ik heb comfort in- en uitstappen aanstaan en de nieuwe stoelstand uiteraard vastgelegd in M1. Maar als ik nu dus instap moet ik nadat de stoel is teruggeschoven nog een paar seconden op M1 drukken om hem naar mijn vastgelegde positie te krijgen (en de spiegels en HUD veranderen dan niet mee). De manual zegt dat je de instellingen moet opslaan met de auto uit en het bestuurdersportier open (heel raar). Dit heb ik geprobeerd, maar dat werkt dus ook niet. Overal lees ik dat de auto bij het uitstappen automatisch de veranderde instellingen opslaat bij de gebruiker, maar dit gebeurt dus niet?

Heeft iemand enig idee wat ik verkeerd doe? 

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Gebruik je uitsluitend 1 en dezelfde sleutel of zijn beide sleutels in gebruik ?

Deze vraag is omdat instellingen ook via de sleutel kunnen lopen. Bvb dat de wagen herkent dat het jouw sleutel of de sleutel van uw partner en dus andere instellingen kan hebben als "favoriet" of settings zoals spiegels/ zetels.

• 0
Geplaatst (aangepast)
4 hours ago, wulfke said:

Gebruik je uitsluitend 1 en dezelfde sleutel of zijn beide sleutels in gebruik ?

Ik heb één sleutel op zak ja, de reservesleutel ligt hier in de kast. De instellingen waar de auto automatisch 'naartoe' gaat zijn nog van de vorige eigenaar (of van de garage).

Mijn auto staat in een ondergrondse parkeergarage. Zou het kunnen zijn dat hij internet nodig heeft om de instellingen te kunnen laden of synchroniseren? Hoewel: ik ben ook al flink wat keren buiten in- en uitgestapt en heb volgens mij ook buiten wel eens de instellingen weer op 'mij' afgestemd, zonder resultaat.

aangepast door SteRo
  • 0
Geplaatst

Ik dacht dat er ergens een instelling was dat je kon kiezen of hij via de sleutel werkt of via gebruikers selectie. 

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden