karel2024 Geplaatst 4 juni Rapporteer Geplaatst 4 juni Dag forumleden, Vakantie voor de deur, sinds november een Passat (B8 2018), dus nu ook andere caravanspiegels. Van Emuk. Op de vorige auto, Ford Mondeo, had ik Milenco spiegels. Nu dus Emuk, type voor de Passat. Nu vraag ik me af of ik de Emuk caravanspiegels wel op de juiste manier heb bevestigd. Ik stuur een plaatje mee. Het blokje met de schuine kant (zie rode pijlen) kan je draaien, of naar de autospiegel toe (plaatje A), of van de autospiegel af (plaatje B). Wat is de juiste stand? Eigenlijk vind ik het om te zien een gammele constructie, in beide standen. De spiegels zitten wel goed vast. Nog een vraagje: de hele constructie zit vast door de plastic clip aan de autospiegel zit (zie blauwe pijl). Dat is de enige verbinding met de auto en op dat relatief dunne stukje komt alle kracht. Als die breekt - en hij is niet zo dik - valt de hele constructie van de auto. Bij de Milenco had je twee bevestingspunten en dus iets meer kans dat je spiegel nog even blijft zitten als er eentje breekt, door blootstelling aan de felle zon bijvoorbeeld. Is het inderdaad risicovol of valt het wel mee (het breken) omdat de clip van heel hard en bestendig materiaal is (hoop ik)? En wat is de juiste manier van bevestigen? Alvast bedankt! Karel
jaap Geplaatst 4 juni Rapporteer Geplaatst 4 juni Ik heb ze al op 3 verschillende auto s gehad en nog nooit iets afgebroken. Ik monteer ze zo als afbeelding B.
R-line Geplaatst 5 juni Rapporteer Geplaatst 5 juni (aangepast) Afbeelding B is juist, op deze manier trekt de beugel vast als je de vleugelmoer aan draait. En vast is vast, niet te strak vast draaien. Ik gebruik de spiegels al een jaar of 10 en nooit problemen mee gehad, ik zorg wel dat er geen vuil op de spiegelkappen zoals zand zit als ik de spiegels monteer, dit voorkomt krasjes op je lak. 5 juni aangepast door R-line
martijn v o Geplaatst 5 juni Rapporteer Geplaatst 5 juni Als je links en rechts juist hebt zitten op manier B dan is het goed. Je kunt kijken of de beugel op de juiste hoogte op de spiegel zit als je knipperlicht in de spiegel goed zichtbaar is.
karel2024 Geplaatst woensdag om 16:57 Auteur Rapporteer Geplaatst woensdag om 16:57 Heel erg bedankt voor jullie adviezen en ervaringen. Ik ga straks met een gerust hart met de spiegels, de caravan en de Passat op vakantie!
Aanbevolen berichten