Ga naar inhoud
  • 0

Slechte warme start 2.0 tdi cffb

Vraag

Geplaatst

Beste,

Sinds een tijdje valt mij op, dat mn passat 2.0tdi cr bij een warme start niet aanslaat!! Na 2 a 3 keer starten wel.. verder geen foutcodes oid.. koude start, nergens last van..

Warme start is starten, slaat aan en valt uit!

Accu getest en is goed,! Laad ook bij..

Iemand die me de juiste richting in kan sturen?

Gr michael

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
11 minutes ago, Procaliber said:

Geen foutcodes betekent uitgelezen met software? 

Dat klopt inderdaad.. met vcds en obdeleven

• 0
Geplaatst

Kan de omschrijving niet goed volgen. 

Uit de eerste regel leid ik af dat bij de eerste 2/3 startpogingen de motor niet aanslaat bij een warme start en erna wel gewoon start.

De 2de regel geeft aan dat bij een warme start de motor wel aanslaat maar erna gewoon uit valt.

Dus kan niet goed volgen hoe het nu effectief zit.

Als de motor aanslaat, draait en erna uit valt lijkt de accu idd niet de boosdoener gezien de motor reeds draait. Lijkt dan eerder de brandstof toevoer die faalt. 

• 0
Geplaatst
2 minutes ago, wulfke said:

Kan de omschrijving niet goed volgen. 

Uit de eerste regel leid ik af dat bij de eerste 2/3 startpogingen de motor niet aanslaat bij een warme start en erna wel gewoon start.

De 2de regel geeft aan dat bij een warme start de motor wel aanslaat maar erna gewoon uit valt.

Dus kan niet goed volgen hoe het nu effectief zit.

Als de motor aanslaat, draait en erna uit valt lijkt de accu idd niet de boosdoener gezien de motor reeds draait. Lijkt dan eerder de brandstof toevoer die faalt. 

De auto doet het ook wispelturig bij een eventuele warme start.. soms slaat ie in 1 keer aan.. soms slaat de motor aan, en valt dan uit..

Accu is 5 jaar oud, en brandstof filter net 7000km terug gewisseld, wordt om de 10k gewisseld

• 0
Geplaatst

je zou vermoeden dat er idd terugloop is in je brandstofsysteem. Als je het vaker krijgt/weet wanneer het zou moeten gebeuren zou je eens 2 of3x de auto op contact kunnen zetten alvorens de sleutel door te drukken.

• 0
Geplaatst

Weet niet of het bij de 3AA ook nog voorvalt maar de 3C modellen hadden soms problemen met een falende tankpomp (onder de achterbankzitting).

• 0
Geplaatst
1 hour ago, Vdub said:

je zou vermoeden dat er idd terugloop is in je brandstofsysteem. Als je het vaker krijgt/weet wanneer het zou moeten gebeuren zou je eens 2 of3x de auto op contact kunnen zetten alvorens de sleutel door te drukken.

Net weer een goede 30 minuten gereden, olie temperatuur rond de 95gr, auto uit en weer starten niks aan de hand.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden