Ga naar inhoud
  • 0

Stuurwielbediening GTE rechter deel

Vraag

Geplaatst

Hoi allen :-)

Ik heb dus een prachtige GTE variant uit 2016, nu valt eigenlijk al een tijdje op dat de knopjes op het rechtercluster van de stuurwielbediening niet helemaal doen wat ze moeten.

Als voorbeeld, helemaal onderop heb je een 'volgende track' en 'vorige track'. Beide (dus zowel links als rechts) doen track achteruit.

Dan het zilverkleurige knopje om door de menu's te scrollen, links scrolt keurig naar links, maar rechts scrolt ook naar links. Met de pijltjes op en neer is het idem dito, pijltje omlaag scrolt keurig omlaag, maar pijltje omhoog scrolt ook omlaag. Het is geen levensbedreigende situatie, maar als ik bijvoorbeeld terug wil van gemiddeld verbruik naar actueel verbruik (ofzo, het is maar een voorbeeld) moet ik dus door blijven scrollen tot ik hem opnieuw tegenkom in plaats van 1 klikje omhoog/laag te doen. Audiobediening is wel frustrerend omdat ik alleen achteruit door playlists kan :-D 

Heeft iemand dit al eens aan de hand gehad of een idee wat het zou kunnen zijn? Het lijkt wel alsof er een verkeerde functie aan de knoppen is toegewezen ofzo, geen idee of dat kan. In een FB groep kreeg ik de suggestie dat het sleepcontact of de bedrading gaar zou zijn. Al het andere werkt overigens perfect (met ACC en dergelijke)
Ik heb helaas geen beschikking over vcds of OBD11 voor zover dat belangrijk is... 

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Dank! Goed om te weten, om daar naar te kijken moet het hele circus uit elkaar zeker? Airbag eruit zover je weet?

• 0
Geplaatst

is van een Golf maar de procedure voor de knopjes is gelijk denk ik. Afhankelijk ook welk stuur je hebt.

Op ali kan je voordelig voor een paar tientjes de knopjes units vinden. Zorg dat je de juiste uitzoekt. 

• 0
Geplaatst

Helemaal top Barry! Dank voor het uitzoekwerk, ik heb een klusje voor van het weekend. Eerst maar eens kijken of ik geen kabelbreukjes vind eronder....

• 0
Geplaatst

die knopjes zijn gewoon kut, koop op ali gewoon een set voor 80 euro.. (bij VW 375 ofzo)

• 0
Geplaatst
On 23-4-2025 at 10:35, BARRY_TDI said:

is van een Golf maar de procedure voor de knopjes is gelijk denk ik. Afhankelijk ook welk stuur je hebt.

Op ali kan je voordelig voor een paar tientjes de knopjes units vinden. Zorg dat je de juiste uitzoekt. 

Tering, wat zit dat vast joh!

• 0
Geplaatst

Knoppenset is via ali express te koop tussen de 20 en 45eur. Airbag moet eruit en de omlijsting.

Zijn wel wat varianten beschikbaar dus even goed kijken welke versie je moet en of je schakel flippers erop hebt zitten. 

De nieuwe versie stuurtjes zit het net wat minder hard vast 😎

• 0
Geplaatst
5 hours ago, BARRY_TDI said:

Of niet dan! 

Hoop dat het bij jou wat soepeler gaat

Ik hoop het eerder nooit te hoeven doen...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden