1400intrider1400 Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart Ik heb mijn Passat het nu bijna een jaar en krijg een melding dat ik een oliewissel moet doen. Ben zo’n 15000 km verder. echter, mijn woon-werkverkeer doe ik voornamelijk elektrisch. In totaal denk ik dat ik 3/4 van alle kilometers elektrisch rijd. is het nodig de opgegeven kilometerinterval aan te houden? Hoe doen jullie dat?
0 Vdub Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart De olie in een GTE word minstens zo erg belast als in een auto die 15.000km op benzine rijdt, jouw olie blijft relatief koud, veel intreding van vocht en evt benzine.. Als je wil bezuinigen, rijdt dan niet meer..
0 Diver Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart 2 uren geleden, 1400intrider1400 zei: Ik heb mijn Passat het nu bijna een jaar en krijg een melding dat ik een oliewissel moet doen. Ben zo’n 15000 km verder. echter, mijn woon-werkverkeer doe ik voornamelijk elektrisch. In totaal denk ik dat ik 3/4 van alle kilometers elektrisch rijd. is het nodig de opgegeven kilometerinterval aan te houden? Hoe doen jullie dat? Als het niet nodig zal zijn zou de auto de melding niet geven. Dat je veel elektrisch rijd zal best meegenomen zijn in de melding, en de noodzaak daar van.
0 Vdub Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart De melding wordt er niet anders door, 370dagen of 15dkm.. dan maakt het niet uit op welke manier, al zou je 15000km voortgetrokken worden door een andere auto, als 1 van de 2 voorwaarden, de tijd, of de afstand nadert komt de melding.
0 1400intrider1400 Geplaatst 23 maart Auteur Rapporteer Geplaatst 23 maart Duidelijk, gewoon wisselen dus. 15k is best irritant. Ik rijd rond de 20k per jaar. Heb liever een jaarlijkse beurt of beurtje (afhankelijk van wat er gebeuren moet). En dan dus meteen olie doen. Wetende dat 3/4 elektrisch gereden wordt, zou het bezwaarlijk zijn om de 5k km door te rijden?
0 JimyB Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart 34 minutes ago, 1400intrider1400 said: Duidelijk, gewoon wisselen dus. 15k is best irritant. Ik rijd rond de 20k per jaar. Heb liever een jaarlijkse beurt of beurtje (afhankelijk van wat er gebeuren moet). En dan dus meteen olie doen. Wetende dat 3/4 elektrisch gereden wordt, zou het bezwaarlijk zijn om de 5k km door te rijden? Gewoon niet te veel van afwijken, auto geeft het niet voor niks aan. Je kan het gokje wagen echter rijdt je dan met oudere olie rond, lijkt me ook niet zo een top idee.
0 wulfke Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart Vw schrijft ofwel verstreken kilometers of duurtijd voor. Meestal dus 15dkm of 1 jaar. Of bij longlife dacht ik 30dkm of 2 jaar. Maar als je dus je wagen een heel jaar langs de kant laat zou je eigenlijk terug een oliewissel nodig hebben terwijl de wagen niet heeft gereden. Ik haal nauwelijks 10dkm per jaar maar ga jaarlijks bij de garage voor zijn onderhoud en oliewissel.
0 tiptronic Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart Als ik zo'n dure auto had zou ik met deze kilometerstanden gewoon de jaarlijkse periodieke termijn aanhouden.Verstuurd vanaf mijn SM-A546B met Tapatalk
0 jakenl Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart Duidelijk, gewoon wisselen dus. 15k is best irritant. Ik rijd rond de 20k per jaar. Heb liever een jaarlijkse beurt of beurtje (afhankelijk van wat er gebeuren moet). En dan dus meteen olie doen. Wetende dat 3/4 elektrisch gereden wordt, zou het bezwaarlijk zijn om de 5k km door te rijden?Natuurlijk kan dat. Beide intervallen hebben een achtergrond: tijd en bedrijfsuren. Aan dat laatste voldoe je totaal niet ivm elektrisch rijden. (Wat je niet in je 3/4 ritten verhaal aangeeft: zijn dat volledige ritten, is zit er vaak een klein benzine staartje aan de rit. Dat laatste is wel slecht voor de olie uiteraard
0 Diver Geplaatst 23 maart Rapporteer Geplaatst 23 maart En zo als @Vdub al zei kan je van al die kleine stukjes op de motor condens in je olie krijgen omdat de motor nooit goed warm wordt. Dat zie je vaak terug door de bruine smurie onder de vuldop. Dit heb je zomers of met lange afstanden niet, dan verdampt alles .
0 1400intrider1400 Geplaatst 24 maart Auteur Rapporteer Geplaatst 24 maart Dat is idd iets waar ik op let. Ik voorkom dat ik de bestemming net niet haal op benzine en het laatste stukje op een koude motor doe. Gebeurt soms wel, maar zeker niet vaak. Ik denk dat dat met een benzine auto meer zou zijn door boodschappenritjes. Lange ritten zitten er ook tussen en die zijn uiteraard op benzine.
0 bert111 Geplaatst 24 maart Rapporteer Geplaatst 24 maart Ik denk dat ze zich gewoon indekken met alle jaren /15000km .. Ik doe het met die van mij ook hoor maar zoals gezegd , als je 3/4 tijd electrisch rijd .... ppff doet mij er aan denken dat mijn electrische boormachiene ook een onderhoud nodig heeft ...😄
0 1400intrider1400 Geplaatst 24 maart Auteur Rapporteer Geplaatst 24 maart 14 hours ago, bert111 said: Ik denk dat ze zich gewoon indekken met alle jaren /15000km .. Ik doe het met die van mij ook hoor maar zoals gezegd , als je 3/4 tijd electrisch rijd .... ppff doet mij er aan denken dat mijn electrische boormachiene ook een onderhoud nodig heeft ...😄 Nou die gedachte heb ik ook. Alles wordt toch als een verdienmodel neergezet. Dat model stopt niet bij de verkoop van een auto…
0 Diver Geplaatst 24 maart Rapporteer Geplaatst 24 maart 1 uur terug, 1400intrider1400 zei: Nou die gedachte heb ik ook. Alles wordt toch als een verdienmodel neergezet. Dat model stopt niet bij de verkoop van een auto… Dan begint het pas
Vraag
1400intrider1400
Ik heb mijn Passat het nu bijna een jaar en krijg een melding dat ik een oliewissel moet doen. Ben zo’n 15000 km verder.
echter, mijn woon-werkverkeer doe ik voornamelijk elektrisch. In totaal denk ik dat ik 3/4 van alle kilometers elektrisch rijd.
is het nodig de opgegeven kilometerinterval aan te houden? Hoe doen jullie dat?
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten