Ga naar inhoud
  • 0

B8 koplampen afplakken

Vraag

Geplaatst

Hallo! Binnenkort gaan we links rijden in Engeland, nu heb ik geen automatisch groot licht en, zo begrijp ik, kan ik niet via een menu de koplampen van lichtbundel richting veranderen.
Betekend dat dat ik moet gaan afplakken? Heeft iemand daar ervaring mee? Met dat gladde glas zonder reliëf is het moeilijk te zien waar je dan zou moeten plakken.

Graag jullie input!

Groeten, Richard.

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Bij ons kon ik in het menu selecteren dat we links reden.

We hebben led koplampen.

We hebben niets afgeplakt.

In de trein alleen de settings aangepast.

• 0
Geplaatst

Ga je met de boot of met de trein?

Op de boot kun je tegen betaling stickers kopen om af te plakken en daar zit een beschrijving bij.

Maar je kan met VCDS het ook instellen, beetje afhankelijk van je uitvoering lampen direct in Engeland stand stellen (maar dan rij je hier niet lekker) of het menu naar voren toveren zodat je het daar kan instellen zodra je de boot/trein afrijdt.

Menu:

image.png.fabdd8fec4e6383513939a3ea130b933.png

Als je het et VCDS doet moet je even kijken welke module dat is, ik denk 09 boordnet.

• 0
Geplaatst

We gaan door de tunnel. Eerder plakte ik ze gewoon af met zwarte elektronica tape.

Als het via VCDS kan, ga ik op zoek naar iemand in de omgeving.. Ik heb overigens een Discover Media scherm.

• 0
Geplaatst
6 uren geleden, Richardus zei:

We gaan door de tunnel. Eerder plakte ik ze gewoon af met zwarte elektronica tape.

Als het via VCDS kan, ga ik op zoek naar iemand in de omgeving.. Ik heb overigens een Discover Media scherm.

Het soort scherm van het multimediasysteem maakt niet zoveel uit, kwestie is dat de koplampen de functie kunnen of niet. Kon volgens mij enkel met high led koplampen.

• 0
Geplaatst (aangepast)

Als u de auto voor een muur, ruit of garagedeur plaatst en de koplampen aanzet, ziet u in het geprojecteerde lichtbeeld per koplamp een oplopende lichtlijn. De sticker moet zodanig geplaatst worden dat de oplopende lichtlijn weg is.

Bron ANWB
https://experts.anwb.nl/kampeermiddelen/post/hoe-plak-ik-mijn-koplampen-als-ik-in-de-uk-ga-rijden-IBFAV0cGK8t3dnp

Zelf had ik dit 5jaar geleden ook gedaan bij mijn T1 toen de tijd ;-)

Nog een tipje...

Als je savonds niet gaat reiden en dus je dimlicht niet gebruikt, dan kun je ook zonder stickers reiden. De wegen weg zegt alleen dat je een ander niet mag verblinden 

aangepast door francisco
  • 0
Geplaatst

Ik heb eerlijk gezegd nog niet de tijd (genomen) om ernaar te kijken. Ik heb het jaren gedaan, afplakken met zwart electiciteitstape, maar dan kon je aan het relief van het glas zien wat je moest afplakken. Maar deze koplampen zijn helemaal 'naadloos'. Ik verwacht wel dat het ongeveer hetzelfde stukje zal zijn. Misschien binnenkort maar eens gaan testen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden