Ga naar inhoud
  • 0

Elektrische achter/kofferklep gaat niet meer dicht

Vraag

Geplaatst

Beste allen,

Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn elektrische achterklep/kofferklep.

Het openen werkt nog steeds prima, zowel met de knopjes in de auto, de afstandsbediening als met de voetbediening.
Echter, het sluiten gaat niet meer goed. De klep gaat wel naar beneden, maar zodra hij het slot raakt of aantikt, gaat deze direct weer omhoog.

Het lijkt alsof het systeem denkt dat er iets tussen zit of dat er weerstand is, maar er zit niets in de weg en er lijkt ook geen echte weerstand te zijn.

Heeft iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Alvast bedankt voor het meedenken!

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Als je hem dicht drukt, geeft de auto dan aan dat de klep nog open is in de teller als je gaat rijden. 

• 0
Geplaatst

Volgens het filmpje ziet het er inderdaad uit dat de klep denk dat er iets tussen zit gezien ze erna terug een stukje open loopt. 

Zou de tip van Jan @Diver eens volgen en desnoods eens volgen met vcds. Kabelbreuk aan de motor aansluiting of flexibels is niet vreemd aan deze motoren of klep.

• 0
Geplaatst

Als je hem dicht drukt, geeft de auto dan aan dat de klep nog open is in de teller als je gaat rijden. 

Nee de auto geeft dat niet aan, de klep is dan dus volgens de auto gewoon gesloten.
Het vreemde is dat de klep soms ook wel weer helemaal dicht gaat. Maar 9 van de 10 keer helaas niet.

• 0
Geplaatst

Zou de tip van Jan @Diver eens volgen en desnoods eens volgen met vcds. Kabelbreuk aan de motor aansluiting of flexibels is niet vreemd aan deze motoren of klep.

Ik kan de auto vanmiddag even uitlezen met VCDS, bedoel je in dit geval gewoon het standaard rapport of is er een speciale optie/mogelijkheid om de achterklep te volgen?

• 0
Geplaatst

De elektrische kofferklep heeft in VCDS adres 6D , Electric trunk. Daar kan je in de module de fouten opvragen , output test doen, adapties uitvoeren en meetwaardeblokken uitlezen. In de meetwaardeblokken kan je de positie van de klep wel uitlezen, mogelijks ook de stroom van de motoren enz. 

• 0
Geplaatst
44 minuten geleden, ronald81 zei:

Ik kan de auto vanmiddag even uitlezen met VCDS, bedoel je in dit geval gewoon het standaard rapport of is er een speciale optie/mogelijkheid om de achterklep te volgen?

Als je niet goed thuis ben met VCDS, maak dan als eerste gewoon een log van de auto voor er eventueel dingen fout gaan. Als je dat gedaan heb kan je zo als @wulfke zegt adres 6D hier laten zien. 

• 0
Geplaatst

Je heb volgens mij een oude kabel, klopt dat.

2 Faults Found:
589592 - Databus 
          U1201 00 [008] - No Communications
          [New feature! Extended UDS fault detail is only supported by current gen. interfaces]

• 0
Geplaatst
8 minuten geleden, ronald81 zei:

Ik heb een HEX-V2 kabel, zal zeker niet de allernieuwste zijn (BO3-V2 PLLC 23.3.1), tijdje geleden al eens aangeschaft.

Na het wissen van alle foutcodes weer een nieuwe scan draaien en deze uploaden?

Dat zou een goede moeten zijn. Maak maar een nieuwe scan en kijk hoeveel fouten er nu weg zijn, en controleer eens wat de klep nu doet. 

• 0
Geplaatst (aangepast)

Is het een kloon of een originele, vergeet niet dat de kabel soms ook ge update moet worden en niet alleen het programma. laatste versie is volgens mij 

image.png.fd469960a87d83e0d6f8762d11864801.png

image.thumb.png.e3c63946dfb800789d39ac2706c5a2c3.png

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst

Het klepje van de slotvanger in de laad drempel kan je vlot bewegen ?

Het systeem ziet dan toch iets meer weerstand dan welke hij zou verwachten. 

De klep zelf wat zwaarder maken dan door wat extra gewicht bij de gevarendriehoek leggen 😎🤪🙈

• 0
Geplaatst

Ja dat klepje van de slotvervanger is vrij en gaat heel soepel, had deze al even naar beneden gezet met een propje papier om te kijken of het daaraan kon liggen.

In die video helaas niks te vinden over het afstellen, puur wat er allemaal aangevinkt moet worden als je het achteraf wil inbouwen, maar dit zal bij mij allemaal natuurlijk al goed staan. Is er ergens een database beschikbaar waar ik dit wellicht in terug kan vinden of het ergens nog af/in te stellen is? VW kennende zal er vast ergens iets staan.

• 0
Geplaatst

Daar heb ik eerlijk gezegd helemaal niet naar gekeken 🤣

Ik zal zometeen de boel nog eens aansluiten om te kijken wat ik daar kan vinden.

• 0
Geplaatst

MODBREAK: Ik heb de posts naar illegale software verwijderd, dat is niet toegestaan hier. Graag verder met het probleem zonder illegale software.

Legale software kan je kopen of je zoekt iemand op die het heeft gekocht en gaat daar uitlezen.

• 0
Geplaatst

Ja het was even stil, maar de oplossing is gevonden...

Bij de basic settings stonden een 2 tal mogelijkheden om e.e.a. te resetten.

Hierna doet de achterklep het weer vlekkeloos.

Bedankt voor het meedenken allemaal!

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden