Ga naar inhoud
  • 0

Vraag

Geplaatst

Hoi allemaal, misschien dat iemand het antwoord weet want ik snap deze niet...
Ik heb dus eerder een parkeerknop gehad die opeens geen licht meer gaf (maar wel werkt).
Deze heb ik vervangen en de knop geeft licht en werkt ook gewoon goed. Althans, ik krijg nog steeds in mijn tellerklok een foutmelding icoontje P en op VCDS de volgende code die ik er maar niet uit krijg:

Address 53: Parking Brake        Labels: 3C0-907-801-53.clb
   Part No SW: 3C0 907 801 B    HW: 3C0 907 801 B
   Component: EPB  VC8HC001   013 0001  
   Revision:   013       
   Coding: 0000012
   Shop #: WSC 05311 000 00000
   VCID: 21495083F8C9E39E6C-8074

1 Fault Found:
02844 - Lamp for Automatic Parking Function 
            009 - Open or Short to Ground - MIL ON

Voltage: 11.70 V
                    Count: 64

Iemand een idee wat dit kan zijn en waarom die zo vervelend in de tellerklok blijft staan ondanks wissen codes?

Grt,
StyloM

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst
41 minutes ago, Procaliber said:

Schijnbaar krijg je deze melding ook als je autohold in vagcom aangezet hebt maar daadwerkelijk niet hebt. 

Oh echt! Ik ga eens kijken waar ik die optie kan vinden, want ik hoef de functie niet te hebben, wil dat dat lampje heel snel weg is haha

19 minutes ago, Diver said:

Super goed om te weten en wellicht een dingetje voor de toekomst, ik sla het op, thanks!

Ik zal eens kijken of autohold ingeschakeld staat en zet hem eventueel dan uit en kijk of dat de oplossing was, ik laat jullie weten of dit de oplossing was.... 

• 0
Geplaatst

Die foutcode is hardnekkig pffff... wil maar niet weg, ook niet in specifiek kanaal. 

Staat dus "Lamp for Automatic Parking Function"....

Maar de verlichting voor de knop werkt gewoon goed, snap er niks van en heb ook een andere knop geprobeerd inmiddels pfff

• 0
Geplaatst
2 hours ago, Procaliber said:

Schijnbaar krijg je deze melding ook als je autohold in vagcom aangezet hebt maar daadwerkelijk niet hebt. 

Heb dit net gecheckt en stond idd op parking brake with autohold. Ik heb deze veranderd naar 011 aan het eind (parking brake without autohold). Daarna do it en opnieuw laden, verwijderen, maar komt steeds terug.... kga eens even kijken of die na een paar km wellicht zich hersteld ofzo.. want is een melding van 1000km geleden ongeveer alleen dat rotlampje blijft branden in de tellerklok 🫠

• 0
Geplaatst

Stukje gereden en het icoontje is weg (denk dan vrijwel zeker ook in vcds de foutcode), ik check eens straks!

• 0
Geplaatst
23 hours ago, StyloM said:

Heb dit net gecheckt en stond idd op parking brake with autohold. Ik heb deze veranderd naar 011 aan het eind (parking brake without autohold). Daarna do it en opnieuw laden, verwijderen, maar komt steeds terug.... kga eens even kijken of die na een paar km wellicht zich hersteld ofzo.. want is een melding van 1000km geleden ongeveer alleen dat rotlampje blijft branden in de tellerklok 🫠

Ik heb het zojuist nogmaals bekeken via vcds en de oplossing was:

1. Zoals het bericht in quote.

2. Tellerklok icoontje ging weg na aantal km rijden

3. Pas daarna kon de code gewist worden (in autoscan / specifiek adres

Problem solved, thanks voor de tip@Procaliber

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden