Goedenavond forumleden, Ik rijd een VW CC 2.0 TDI 184pk uit 2015 (motorcode: CUWA). De afgelopen tijd heb ik problemen met de turbo ervaren. Bij stevig gasgeven schoot de auto een paar keer in noodloop met foutcode P00AF00. Na het wissen van de foutmelding reed de auto weer normaal. Nu krijg ik echter de foutcode P0299, en de auto heeft totaal geen vermogen meer. De turbo lijkt niet te werken. Zelfs na het wissen van de storing blijft de auto zonder vermogen en komt er geen foutmelding terug, totdat ik rond de 70 km/u rijd—dan verschijnt P0299 opnieuw. Ik vermoed dat de turbo het heeft begeven. Echter, gezien het feit dat de motor flink olie verbruikt (1 liter per 1000 km), lijkt het me zonde om alleen de turbo te vervangen. Daarom overweeg ik een motorrevisie (inclusief nieuwe turbo, indien nodig) of de aanschaf van een goede tweedehands CUWA-motor met minimaal olieverbruik. Zijn er forumleden die ervaring hebben met zo’n revisie en dit project met mij willen oppakken? Of heeft iemand misschien nog een betrouwbare CUWA-motor liggen? Ik hoor het graag! Alvast bedankt.
Vraag
mrg2
Goedenavond forumleden,
Ik rijd een VW CC 2.0 TDI 184pk uit 2015 (motorcode: CUWA). De afgelopen tijd heb ik problemen met de turbo ervaren. Bij stevig gasgeven schoot de auto een paar keer in noodloop met foutcode P00AF00. Na het wissen van de foutmelding reed de auto weer normaal.
Nu krijg ik echter de foutcode P0299, en de auto heeft totaal geen vermogen meer. De turbo lijkt niet te werken. Zelfs na het wissen van de storing blijft de auto zonder vermogen en komt er geen foutmelding terug, totdat ik rond de 70 km/u rijd—dan verschijnt P0299 opnieuw.
Ik vermoed dat de turbo het heeft begeven. Echter, gezien het feit dat de motor flink olie verbruikt (1 liter per 1000 km), lijkt het me zonde om alleen de turbo te vervangen. Daarom overweeg ik een motorrevisie (inclusief nieuwe turbo, indien nodig) of de aanschaf van een goede tweedehands CUWA-motor met minimaal olieverbruik.
Zijn er forumleden die ervaring hebben met zo’n revisie en dit project met mij willen oppakken? Of heeft iemand misschien nog een betrouwbare CUWA-motor liggen?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt.
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten