Ga naar inhoud
  • 0

Automatisch uitschakelen sigaretten aansteker B8

Vraag

Geplaatst

Hoi!

Ik kan het in de gebruikershandleiding niet terugvinden, maar is iemand bekend met het gedrag van de sigaretten aansteker? Als het contact uit gaat, gaat deze dan ook uit, zit daar vertraging in? Is deze (dus) bruikbaar voor een dashcam zonder dat de accu leeg wordt getrokken? (en liefst nog even aan blijft na het parkeren)

Mijn vorige auto (Ford) bleef de dashcam een onbekende tijd aan, afhankelijk van temperatuur en lading accu. Mijn auto staat de sinds 10:00 stil, en ik meet nu (14:25) nog maar 0,01 Volt. Dus uit gaat ie! :D

Bedankt voor het meedenken!

Richard.

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Ik zou zeggen doe er een usb adapter in en laad je telefoon op, dan kan je meteen zien of dit stopt als het contact uit gaat

• 0
Geplaatst

Volgens de schema's is het standaard via klem 15 (geschakelde plus) - maar optioneel kan het via klem 30 (constante plus) - zitten op zekering SC40. 

Dus de kans is groot dat ze via de geschakelde plus komen. Het kan dat de geschakeld plus niet direct af valt bij het uitschakelen van het contact en pas na een tijdje de relais laat afvallen. 

Screenshot_20250129_195826_AdobeAcrobat.thumb.jpg.e8c65cce9e7231d41e4fa6e164055ee2.jpg

• 0
Geplaatst

Leuk, zo'n schema! Ik ga wel eens kijken... Constant 12V lijkt me ook niets, dan is de volgende dag de accu leeg denk. Maar beter geschakeld dan.

Bedankt Peter!

• 0
Geplaatst

volgens mij kun je die zekering 1 pootje omhoog zetten dan staat ie op continustroom.

vermoed dat dat deze zekering is:

image.png

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden