Ga naar inhoud
  • 0

Hoe omgaan met DSG bak ???

Vraag

Geplaatst

Sinds kort rijd ik voor het eerst in een Passat met een DSG bak.

Nu vraag ik me af, wat zijn de do's of dont's met zo'n bak?

Moet ik hem bijvoorbeeld bij het stoplicht in zijn N zetten of gewoon op D houden?

Kan ik tijdens het rijden schakelen tussen D en S of moet de auto dan volledig stil staan?

Zou het tunen van zo'n bak beter zijn voor de levensduur of kan ik beter gewoon de standaard software van VW blijven gebruiken?

Weten jullie nog meer dingen waar ik rekening mee moet houden of op moet letten om zolang mogelijk van mijn DSG bak te kunnen genieten.

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

Doorgaans zal de motor uit gaan als je niet aan de stop/startknop gezeten hebt, voordeel van de DSG is dat het ontkoppelt als je stil staat, je hoeft dus niet naar N of P.

Je kan zonder problemen van D naar N of S of manueel of andersom onder het rijden. Naar R en P zou ik niet proberen onder het rijden,

Tunen van een DSG (vooral de DQ200) zou ik absoluut aanraden, nog voor motortuning, al wordt een 1.5TSI DSG7 vele malen beter als je beide bij een goede tuner laat doen.

• 0
Geplaatst

Hoe kan ik zien of ik DQ200 heb ??? Moet ik hem uitlezen. 

Ik heb contact met VAG Techniek gehad over het tunen van de motor en DSG en ze raden beiden aan. Zeker stage 2 DSG. 

• 0
Geplaatst

DQ200(droog) heb je als je een 1.0-1.2-1.4-1.5-1.8TSI of 1.6TDI hebt in een Passat met voorwielaandrijving. Alleen de 1.4 GTE heeft een DQ400e(nat), de rest in eerste instantie een DQ250(nat) of DQ500(bitdi) en later de DQ380

• 0
Geplaatst
5 uren geleden, navi16 zei:

Hoe kan ik zien of ik DQ200 heb ??? Moet ik hem uitlezen. 

Misschien dat deze code bij uw PR codes staat in het auto boekje,

0EG  EDF  Installation differentiation for dual-clutch transv. transmission DQ200 -- vehicle components --

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden