Ga naar inhoud

Vraag

Geplaatst

Hallo,

Kan er mij iemand helpen met dit probleem dit komt er op de pc als ik hem uitlees en wat kan ik er aandoen.

alvast een dikke merci voor de feedback en de hulp.

IMG_7654.jpeg

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst

lijkt op een defecte mapsensor, even met de auto op contact, motor UIT, uitlezen wat de turbodruk is, die moet gelijk zijn aan de buitenluchtdruk, dus ca 1000mbar

• 0
Geplaatst

Engine 01, meetwaarde blokken doorkopen en zoeken naar druksensor. Motor uit, contact aan.

Als de sensor de juiste waarde geeft, zoeken in de turboverstelling, die kun je ook testen met vcds middels outputtesten.

• 0
Geplaatst

als bij op contact de meetwaarden van de Barometric pressure ofzo ca 1000mbar is dan is die MAP-sensor waarschijnlijk heel.

Voelt de auto onderin slomer aan en boven de 2500rpm pas 'vlot'

• 0
Geplaatst

Hallo, 

doortrekken lukt niet zo goed meer valt dan in noodprogramma. Als ik op het gemak rij dan valt het mee bv autostrade perfect tot ik de gas moet lossen en erna terug wil gas geven om het verkeer te volgen heb ik telkens prijs noodprogramma

• 0
Geplaatst (aangepast)

Het verschijnsel lijkt verdacht op een probleem die ik had bij mijn vorige Passat B6 2.0TDI van 2007.

De garage vond na uitlezen alleen dat er een 'boost-overdruk' probleem was. Ik had het ook voor dat als ik plots wou versnellen de motor in noodloop ging. Contact af en weer op en alles terug ok.
Na zelf een beetje zoeken op Internet vond ik er een mogelijke oplossing. Het probleem zou kunnen liggen aan een defecte N75 klep of sensor. Deze kost niet echt veel (<€50) en is eenvoudig te vervangen. Ik liet deze vervangen door mijn garage en ... weg probleem.
onderdeel bij WinParts
hierbij 2 foto's hoe dat onderdeel er uit ziet in de auto.

Succes bij het oplossen!

N75_1.jpg

N75_2.jpg

aangepast door PatrickDS
  • 0
Geplaatst (aangepast)
3 uren geleden, PatrickDS zei:

Het verschijnsel lijkt verdacht op een probleem die ik had bij mijn vorige Passat B6 2.0TDI van 2007.

De garage vond na uitlezen alleen dat er een 'boost-overdruk' probleem was. Ik had het ook voor dat als ik plots wou versnellen de motor in noodloop ging. Contact af en weer op en alles terug ok.
Na zelf een beetje zoeken op Internet vond ik er een mogelijke oplossing. Het probleem zou kunnen liggen aan een defecte N75 klep of sensor. Deze kost niet echt veel (<€50) en is eenvoudig te vervangen. Ik liet deze vervangen door mijn garage en ... weg probleem.
onderdeel bij WinParts
hierbij 2 foto's hoe dat onderdeel er uit ziet in de auto.

Succes bij het oplossen!

N75_1.jpg

N75_2.jpg

Tijden veranderen, prijzen dus ook helaas. Dit is natuurlijk de dealer prijs.

image.thumb.png.8a522e839599392713dfa5790f93a938.png

aangepast door Diver
  • 0
Geplaatst
2 hours ago, Diver said:

2 hours ago, Diver said:

image.thumb.png.8a522e839599392713dfa5790f93a938.png   Beste,

Deze heb ik ook al vervangen met een niet origineel stuk wel dus dat kan het mss ook wel zijn.

2 hours ago, Diver said:

Hallo, 

doortrekken lukt niet zo goed meer valt dan in noodprogramma. Als ik op het gemak rij dan valt het mee bv autostrade perfect tot ik de gas moet lossen en erna terug wil gas geven om het verkeer te volgen heb ik telkens prijs noodprogramma

• 0
Geplaatst

Beste,

Deze heb ik ook al vervangen wel door een stuk aangekocht bij autodoc deze is mss niet het goede stuk en zal misschien het origineel stuk moeten kopen.

Serge

• 0
Geplaatst

je kan even kijken of je VNT gangbaar is door met een grote schroevendraaier even de hevel te bewegen

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden