Eriktimmerman Geplaatst 28 augustus Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus Ik heb sinds een paar maand een arteon 2.0l met automaat.Nu zit hier niet veel aan onderhouds historie bij.Is het verstandig om de automatische versnellingsbak te laten flushen?Hij heeft nu 110.000 gelopen. Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 28 augustus Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus Het is een DSG toch? Geen automaat? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eriktimmerman Geplaatst 28 augustus Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus Het is een DSG toch? Geen automaat?Inderdaad een dsgVerzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 28 augustus Rapporteer Share Geplaatst 28 augustus die moet je gewoon de olie eruit laten, filter vervangen en schone olie erin. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 29 augustus Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus Wordt de onderhoudshistorie tegenwoordig niet digitaal bijgehouden? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 29 augustus Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus 2 uren geleden, Roy_01 zei: Wordt de onderhoudshistorie tegenwoordig niet digitaal bijgehouden? dat hoort men wel te doen, vanaf ~2016 is het veelal digitaal maar ik zie heel veel gaten daarin.. ook dealers die het niet updaten/uploaden. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eriktimmerman Geplaatst 29 augustus Auteur Rapporteer Share Geplaatst 29 augustus Bedankt voor de info allemaal.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 2 september Rapporteer Share Geplaatst 2 september On 28-8-2024 at 20:28, Vdub said: Het is een DSG toch? Geen automaat? Haha nou rijd ik mijn CC met DSG al sinds 2012 en ik roep altijd dat ik "een automaat" heb. Maar ik proef nu dat dat dus fout is? Ik hoef niet te (ont)koppelen en niet met een pookje te roeren: voor mij een automaat. Maar dat ligt blijkbaar genuanceerder. Kun je dat verder toelichten @Vdub /Matthijs? Vind jij het meer een schakelrobot of een geautomatiseerd koppelingssysteem? (ik roep maar wat) Prachtige Arteon @Eriktimmerman ik wens je veel plezier ermee Overigens heb ik mijn DSG bij KM-stand 60.000 (mijn aanschaf) wel laten servicen. Later is er nog onder een terugroepactie bij 100.000 nieuwe olie ingegaan. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Eriktimmerman Geplaatst 3 september Auteur Rapporteer Share Geplaatst 3 september Haha nou rijd ik mijn CC met DSG al sinds 2012 en ik roep altijd dat ik "een automaat" heb. Maar ik proef nu dat dat dus fout is? Ik hoef niet te (ont)koppelen en niet met een pookje te roeren: voor mij een automaat. Maar dat ligt blijkbaar genuanceerder. Kun je dat verder toelichten @Vdub /Matthijs? Vind jij het meer een schakelrobot of een geautomatiseerd koppelingssysteem? (ik roep maar wat) Prachtige Arteon @Eriktimmerman ik wens je veel plezier ermee Overigens heb ik mijn DSG bij KM-stand 60.000 (mijn aanschaf) wel laten servicen. Later is er nog onder een terugroepactie bij 100.000 nieuwe olie ingegaan. Haha, nou BlackPassat.Exact wat jij zegt dacht ik dus ook lol.Vdup kun je dit uitleggen?Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Procaliber Geplaatst 4 september Rapporteer Share Geplaatst 4 september Dit Duitse filmpje legt het wel uit 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 5 september Rapporteer Share Geplaatst 5 september een 'automaat' is eigenlijk een versnellingsbak waar een koppelomvormer in zit. Een DSG is eigen een gerobotiseerde dubbele handmatige versnellingsbak met droge(DQ200) of Natte(DQ250/400e/500 of de nieuwere DQ381/382) koppelingsplaten. Hier zit dus geen koppelomvormer in. Nadeel van een koppelomvormerautomaat is/zou zijn dat het minder zuinig is.(en vroeger minder snel en veel voelbaarder schakelde) Voordeel van een koppelomvormerautomaat is de trekkracht vanuit stilstand, idealer dus voor een kar/aanhanger. Voordeel van de DSG is dat de opvolgende versnelling klaar staat, nadeel is dat je door elke versnelling heen moet om het zo maar te zeggen terwijl een echte automaat in principe van 8 naar 2 zou kunnen. Natte DSG bakken hebben een verplichte verversingsinterval van 60dkm, automaten is advies 100dkm Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 6 september Rapporteer Share Geplaatst 6 september Dank @Vdub voor de uitleg. Ik heb de DQ200 Ergens rond de 100k is de mechatronic onder (Duitse!) coulance vervangen. Sindsdien alweer 120.000 km gereden. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten