Ga naar inhoud

Flushen 2.0 l automaat Volkswagen arteon


Eriktimmerman

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Roy_01 zei:

Wordt de onderhoudshistorie tegenwoordig niet digitaal bijgehouden? 

dat hoort men wel te doen, vanaf ~2016 is het veelal digitaal maar ik zie heel veel gaten daarin.. ook dealers die het niet updaten/uploaden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 28-8-2024 at 20:28, Vdub said:

Het is een DSG toch? Geen automaat?

Haha nou rijd ik mijn CC met DSG al sinds 2012 en ik roep altijd dat ik "een automaat" heb. Maar ik proef nu dat dat dus fout is? Ik hoef niet te (ont)koppelen en niet met een pookje te roeren: voor mij een automaat.

Maar dat ligt blijkbaar genuanceerder. 

Kun je dat verder toelichten @Vdub /Matthijs? Vind jij het meer een schakelrobot of een geautomatiseerd koppelingssysteem? (ik roep maar wat)

Prachtige Arteon @Eriktimmerman ik wens je veel plezier ermee

Overigens heb ik mijn DSG bij KM-stand 60.000 (mijn aanschaf) wel laten servicen. Later is er nog onder een terugroepactie bij 100.000 nieuwe olie ingegaan. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nou rijd ik mijn CC met DSG al sinds 2012 en ik roep altijd dat ik "een automaat" heb. Maar ik proef nu dat dat dus fout is? Ik hoef niet te (ont)koppelen en niet met een pookje te roeren: voor mij een automaat.
Maar dat ligt blijkbaar genuanceerder. 
Kun je dat verder toelichten @Vdub /Matthijs? Vind jij het meer een schakelrobot of een geautomatiseerd koppelingssysteem? (ik roep maar wat)
Prachtige Arteon @Eriktimmerman ik wens je veel plezier ermee
Overigens heb ik mijn DSG bij KM-stand 60.000 (mijn aanschaf) wel laten servicen. Later is er nog onder een terugroepactie bij 100.000 nieuwe olie ingegaan. 
 
 

Haha, nou BlackPassat.
Exact wat jij zegt dacht ik dus ook lol.
Vdup kun je dit uitleggen?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Link naar reactie
Delen op andere sites

een 'automaat' is eigenlijk een versnellingsbak waar een koppelomvormer in zit.

Een DSG is eigen een gerobotiseerde dubbele handmatige versnellingsbak met droge(DQ200) of Natte(DQ250/400e/500 of de nieuwere DQ381/382) koppelingsplaten. Hier zit dus geen koppelomvormer in.

Nadeel van een koppelomvormerautomaat is/zou zijn dat het minder zuinig is.(en vroeger minder snel en veel voelbaarder schakelde)

Voordeel van een koppelomvormerautomaat is de trekkracht vanuit stilstand, idealer dus voor een kar/aanhanger. 

Voordeel van de DSG is dat de opvolgende versnelling klaar staat, nadeel is dat je door elke versnelling heen moet om het zo maar te zeggen terwijl een echte automaat in principe van 8 naar 2 zou kunnen.

 

Natte DSG bakken hebben een verplichte verversingsinterval van 60dkm, automaten is advies 100dkm

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden